Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Engels fietspad - Forum Wereldfietser

Engels fietspad

Fietspadje in Engeland
Het is een duidelijk geval van verkeerd gespendeerd belastinggeld, vinden Britse media. De gemeente Cardiff heeft voor 2000 pond een fietsstrook van 2,5 meter lang laten aanleggen. Volgens de politiek nuttig, maar de fietsers in Cardiff vinden het alleen maar lachwekkend.

Afbeelding
Mij zou het wel lukken voor 1500 pond. Geef mijn naam maar door. Zoiets moet toch Europees worden aanbesteed? :lol:
Nou in ieder geval zijn ze wel aardig bezig in Cardiff. Zie bericht op www.sustrans.org.uk. Voor wat meer geld is daar een fiets- voetgangersbrug aangelegd.

Rutger
HansvanderVeeke schreef:Fietspadje in Engeland
Het is een duidelijk geval van verkeerd gespendeerd belastinggeld, vinden Britse media. De gemeente Cardiff heeft voor 2000 pond een fietsstrook van 2,5 meter lang laten aanleggen. Volgens de politiek nuttig, maar de fietsers in Cardiff vinden het alleen maar lachwekkend.
ik vind het voor Engelse begrippen nog al meevallen, de 'Farcilities' kunnen veeel erger

zie Farcility of the month < en > gebruiken
Nou, die > hoef ik niet te gebruiken. Wat een domme actie in Utrecht.
Zo slecht is het daar nu ook weer niet.

http://www.sustrans.org.uk/what-we-do/n ... tles-south

Inzoomen op alle fietsroutes in de GB! 8)
HansvanderVeeke schreef:Fietspadje in Engeland
Het is een duidelijk geval van verkeerd gespendeerd belastinggeld, vinden Britse media. De gemeente Cardiff heeft voor 2000 pond een fietsstrook van 2,5 meter lang laten aanleggen. Volgens de politiek nuttig, maar de fietsers in Cardiff vinden het alleen maar lachwekkend.

Afbeelding
Maak er maar een "Kiss and Ride"-plek voor fietsers van!
Robertjan schreef:Nou, die > hoef ik niet te gebruiken. Wat een domme actie in Utrecht.
Wat in Utecht een schande is, is in Maastricht de norm.
Ik heb op en neer naar de stad wat plaatjes gemaakt:
http://www.leonpoels.nl/fietsen/stroken.html
Leon
Afbeelding
Ach, in Bergen op Zoom ook de norm, al zou het echt anders moeten. Op je foto's staan een rood (Mercedes?-)busje en een Astra al klaar om weg te rijden. Met de wielen richting de weg. Aangezien van beide voertuigen de spiegels niet ingeklapt zijn, ga ik er altijd maar van uit dat ze ook inderdaad willen wegrijden, en houd ik aldus 1,5-2m afstand.

"Zelfs" beroepschauffeurs die geparkeerd staan met de spiegel ingeklapt, kijken niet eerst uit hun doppen bij het uitstappen. Dus lijkt het me logisch dat de weginrichter hiermee simpelweg fysiek rekening houdt bij het inrichten van de weg, en de fietsers van tevoren al anderhalve meter (deur plus uitstappend persoon die de deur wil dichtdoen) gratis krijgt. Uiteraard vinden de gemeenten dat te duur. Die ambtenaren hebben er toch nooit last van omdat ze met de auto komen. :wink:

Ik zie op een aantal plekken al mogelijkheden voor dwarse parkeerplaatsen aan één zijde, i.p.v. lengtegewijze parkeervoorzieningen.
Op deze zie ik een mogelijkheid om de bocht wat ruimer te maken, en het ongebruikte stukje asfalt terug te geven aan wie het toebehoort: de fietsers t.b.v. hun veiligheid bij uitstappende automobilisten.

En op deze zie ik een mogelijkheid om niet alleen dwarse parkeerplekken te maken, maar ook om het trottoir tussen de parkeerplekken en het fietspad te plaatsen. Dat kan veel veiligheid opleveren.

Maar goed, ik werk niet voor de gemeente Maastricht... :wink:
HansvanderVeeke schreef:Fietspadje in Engeland
Het is een duidelijk geval van verkeerd gespendeerd belastinggeld, vinden Britse media. De gemeente Cardiff heeft voor 2000 pond een fietsstrook van 2,5 meter lang laten aanleggen. Volgens de politiek nuttig, maar de fietsers in Cardiff vinden het alleen maar lachwekkend.

Afbeelding
Cardiff ligt dus niet in Engeland, maar is de hoofdstad van Wales! Zeg niet tegen een Welshman dat Wales in Engeland ligt!
Er moet vind ik strenger worden opgetreden tegen foutparkeerders langs een drukke weg. Een auto die al 10 cm fout parkeert, moet gewoon op de bon worden geslingerd.

Die te smalle fietsstroken vind ik ook niet kunnen. Om een beetje te kunnen fietsen heb je al gauw 2 stoeptegels aan elke kant nodig (1.20m). Hoe vaak gebeurt het inderdaad niet dat fietstroken smaller zijn, al dan niet veroorzaakt door foutparkeerders. Fietstroken die te smal zijn moeten worden afgeschaft, dan kunnen fietsers gewoon op de rijbaan fietsen en kunnen auto's daar rekening mee houden.