Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 10.000 km lekvrij - Forum Wereldfietser

10.000 km lekvrij

Vandaag ging ik door de 10.000 km grens met mijn Conti Travel Contact banden. Tot nog toe geen scheurtjes en geen enkele lekke band!

Dat wilde ik natuurlijk even vieren. Ik heb de banden als dank gewassen en in het zonnetje gezet. Ze glimmen van trots! 8)
Ah, flink zo! :D
Hier op mijn werk heb ik al 5000 lekvrije kilometers met mijn Schwalbe marathon supremes gevierd. Met wafels! :lol:
Hoi,

Als we toch wat gaan vieren, doen we even mee !

Mijn vrouw en ik rijdend op Conti Travel Contact, goed voor inmiddels 22.000 km per fiets en dus maal 2 = 44.000 km lekvrij !!

We hebben dat uitgebreid gevierd door maar weer op fietsvakantie te gaan.

vriendelijke groet

hans stalpers
hans stalpers schreef:Hoi,

Als we toch wat gaan vieren, doen we even mee !

Mijn vrouw en ik rijdend op Conti Travel Contact, goed voor inmiddels 22.000 km per fiets en dus maal 2 = 44.000 km lekvrij !!

We hebben dat uitgebreid gevierd door maar weer op fietsvakantie te gaan.

vriendelijke groet

hans stalpers
baas boven baas! :)
Een botanische fietstocht in Zuid-Limburg ter onderscheiding van de verschilldende snoeiwijzen - met praktijkvoorbeelden - van de verschillende haagvormen van de soorten Crataegus en Pyracantha (Meidoorn resp Vuurdoorn) lijkt me voor bovenstaande fietsers niet aan te raden.... :roll:
Leon
Leon schreef:Een botanische fietstocht in Zuid-Limburg ter onderscheiding van de verschilldende snoeiwijzen - met praktijkvoorbeelden - van de verschillende haagvormen van de soorten Crataegus en Pyracantha (Meidoorn resp Vuurdoorn) lijkt me voor bovenstaande fietsers niet aan te raden.... :roll:
Leon
De goatheads in de VS ook niet :wink: Gemiddeld 1.5 lekke banden per 1000km met Conti travel contact.
Shane schreef:De goatheads in de VS ook niet :wink: Gemiddeld 1.5 lekke banden per 1000km met Conti travel contact.
Shane, heb je hetzelfde stuk met andere banden gedaan? En zo ja, wat was daarvan het gemiddelde aantal lekken per 1000km? Zo nee, kan het zijn dat je met andere banden (die enigszins lekker rollen) lekvrij had gereden?
Hoi Shane,

Ik heb inmiddels wel begrepen dat er maar weinig, als ze er al zijn, banden bestand zijn tegen goatheads.

En Leon, we fietsen nogal vaak door de duinen en daar is ook nogal wat brem.
Ook geef ik vaak aan m'n vrouw door dat er glas op de weg ligt en dan hoor ik 'tja dat was te laat !'

Ach, wij zijn wel tevreden met deze banden.

Vriendelijke groet

Hans Stalpers
Dat is een mooi resultaat!! Ik rijd nu al 7.000 km lekvrij op een set Geax Streetrunners. Daar zit ook mijn vakantie naar Santiago de Compostela bij. Ik ben benieuwd of iemand deze banden kent? Ze zijn redelijk onbekend. Kosten maar € 12.5 per band en lopen erg licht. Ik doe er meestal 6 bar in dus wat wil je :-)
Dat zijn smalle bandjes voor een modale trekkingfiets. Ik zou dan bij Geax eerder naar de Tattoo Light kijken van 58mm.
Shane schreef:De goatheads in de VS ook niet :wink: Gemiddeld 1.5 lekke banden per 1000km met Conti travel contact.
Deze bedoel je?
Afbeelding

:shock: ik geloof iets van 14 gaatjes in de voorband en 8 in de achterband (noord Pakistan trouwens)
Jeetje. Wat voor merk en type band is dit?
sonali schreef:
Shane schreef:De goatheads in de VS ook niet :wink: Gemiddeld 1.5 lekke banden per 1000km met Conti travel contact.
Deze bedoel je?
Afbeelding

:shock: ik geloof iets van 14 gaatjes in de voorband en 8 in de achterband (noord Pakistan trouwens)
Yup thats the buggers....Ik heb heel snel geleerd om mijn fiets op de weg te laten staan als ik ging eten/plassen, dat scheelt al heel wat.

@willem.m aangezien bijna alle lekke banden door goatheads of de staaldraad van vrachtautobanden veroorzaakt werd denk ik niet echt dat andere banden veel beter had gedaan.
Dit is een Giant. Type weet ik zo niet. Omgerekend 7 euro per band (gekocht in Kashgar), gingen 10.000 km mee... maar een hoop lekke banden. :(
Ik ging even de berm in om een fotootje te maken...
Ik rijd al tijden op Conti Top Contact en ook hier ben ik uitermate tevreden over.
Met veel onverharde wegen blijken ze zeer slijtvast maar ook lekker snel op asfalt.
Wat precies het verschil is met de Travel Contact weet ik niet, maar ik zie geen reden om te wisselen.
Bij mij gaat de Conti Travel Contact voorband al meer dan 23.000km lekvrij mee :D . Is nu dan ook aan vervanging toe.
De achterband na ~ 10.000 km vervangen i.v.m. scheur in zijwang. Heb daar 1x lekke band mee gehad (snakebite door niet hard genoeg oppompen).