Additionally, paste this code immediately after the opening tag: En waar gaan we in 2010 naar toe? - Forum Wereldfietser

En waar gaan we in 2010 naar toe?

Om maar af te trappen:

Ik was van plan om naar Noorwegen te gaan. Maar omdat ik ook de Marmotte wil rijden (en andere verplichtingen heb), blijft er maar 1 lousy week over voor een fietsvakantie. Dat wordt dus eind juni de Alpen in, dit maal een rondje passen rijden in Oostenrijk en Italie.
Ik denk door de laatste ontwikkelingen met Elmar, dat we dit jaar gewoon weer lekker gaan fietsen! Vele bestemmingen zijn de revue gepasseerd: Mongolië, terug naar China, Amerika... maar ik denk dat we gaan voor Oost-Canada, even lekker kamperen, van de buitenlucht genieten, natuur enzo..

Ja, dat zou het wel eens kunnen worden! ;)
Ik wilde graag end-to-end fietsen in Groot-Britannie, maar Hare Majesteit wilde graag weer een keer de warmte in. Het is dus Reitsema's route vanuit Florence naar Baflo geworden. En daar kan ik me best wel in vinden :D
Voorlopig voor mij alleen de 2e Buitenlandtocht in Noorwegen.
ik fiets met de beginnerstocht mee ik kijk er ontzettent naar uit
en in juli wil ik de ronde van nederland fietsen
gr
willem.megens schreef:Om maar af te trappen:

Ik was van plan om naar Noorwegen te gaan. Maar omdat ik ook de Marmotte wil rijden (en andere verplichtingen heb), blijft er maar 1 lousy week over voor een fietsvakantie. Dat wordt dus eind juni de Alpen in, dit maal een rondje passen rijden in Oostenrijk en Italie.
Marmotte, cool. Ben benieuwd naar je bevindingen. Heb vorig jaar de Dolomietenmarathon gereden, maar knapte toen af op de ongelofelijke massaliteit.

De titel van dit topic kon niet beter gekozen worden, want ik kom er maar niet uit. Hopelijk kom ik hier op goede ideeën.
In mei 3 weken Schotland.

Van de zomer heb ik nog 5 weken vrij, maar ik heb nog geen flauw idee wat ik ga doen. Het zal wel weer geen strandvakantie worden.
vanaf half juli 6 weken vrij om een deel van de Noordzeekustroute te fietsen; ws. Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden en een stukje Noorwegen.
Eerste fietsvakantie dus opgegeven voor de beginnerstocht.

Marcel22, wellicht tot dan,

Helma
Durf het haast niet te zeggen, maar vanaf half april voor 3 maanden naar China. We beperken ons tot de Provincie Yunnan. Kenners zeggen dat dit ook gelijk de mooiste provincie is van China.
3 weken duitsland in. Eerst langs de Noordzeekust naar Hamburg, daarna via de Elbe tot Magdenburg en daarna door het Harzgebergte en Teutoburgerwald naar Arnhem (Eurovelo). Bij tijd over fiets ik vervolgens vanaf Arnhem naar Winschoten.
In juli/augustus een week of 5 naar Canada, met name de Canadin Rockies. Zo moet het er ongeveer uit gaan zien: Afbeelding

Gerd
Voorjaar wandelen coast2coast in Engeland,

Najaar (als mijn bankrekening het toelaat) ergens waar ik veel kan klimmen met 25+graden en waar een buurland een negatief reis advies heeft om de boel een beetje spannend te houden :lol:

Wie weet.

Leuk al die plannen mensen, laat ze maar rollen:)
Half mei dik 4 weken Malawi en Mozambique! Heb er helemaal zin in.
Vanuit Argentinie richting Uruguay, Paraguay, Brazilie en dan oversteken naar west Afrika (Senegal via Kaapverdische eilanden). Tegen het eind van de zomer (zal wel herfst worden) even zuid Europa aandoen en dan terug Afrika in (Tunesie, Libie en Egypte). Druk, druk, druk. :D
Groetjes uit Mendoza, Argentinie (landje nr. 41 op onze reis)
Son en Ali
In augustus/ september 4-7 weken Ecuador/Peru of november/ december 5 weken Patagonie (Argentinie/ Chili), afhankelijke van wanneer ik de Kilimanjaro ga beklimmen.

Wat een luxe. Ik weet nog niet te kiezen.

Edwin
4-7 weken voor Ecuador/Peru is extreem kort eerlijk gezegd... :roll:
Robertjan schreef:4-7 weken voor Ecuador/Peru is extreem kort eerlijk gezegd... :roll:
Ligt er aan waar je heen wilt toch? Om maar een voorbeeld te noemen: wij vertrokken 3 september uit Quito en waren 14 november in Cuzco. Ja, ik weet het, dat zijn ruim 10 weken, maar we hebben in die tijd 29 rustdagen gehad. :shock:
Geweldig veel gezien van beide landen en erg veel geklommen... 2892 km en 44185 hoogtemeters... Zou echt wel voor de optie Peru kiezen! Fantastisch land :D
Groetjes, Ali
Ik kan wel plannen maken, maar het loopt bij mij toch altijd anders.

Na mijn eerste reisdoor de Baltische staten was ik er tameijk zeker van dat ik er nooit meer zou gaan fietsen. Tikje saai (bossen die er steeds hetzelfde uitzien), nogal wat muggen (ook overdag) en zandwegen, die overigens minder saai waren, maar waar ik soms te diep in wegzakte om te fietsen. Wel had ik er opvallend mooie en rustige kampeerplekjes.

Nu trekken diezelfde Baltische Staten enorm aan me. Mijn geliefde seizoen, de winter, tiert er welig, muggen zullen er wel niet zijn en de weggetjes zijn hopelijk onder een mooie dikke laag aangereden sneeuw bedekt.

De mensen zijn soms wat stug, maar openen zich toch ook wel graag. Ik heb er heel hartelijke ontmoetingen gehad.

Foto's van mijn eerste reis: www.fotoboom.nl/spring2009.

In de zomer, een ander geliefd seizoen, wil ik graag helemaal wegsmelten ergens in de Balkan.
Vanaf 3 april naar het oosten, wel een richting maar geen einddoel. Ik ga door een reeks van Stan-landen en China. En daarna, ik zie wel

Sjirk
SjirkM schreef:En daarna, ik zie wel
Sjirk
Wauw, dat klinkt echt gaaf. De mooiste uitspraak van de dag.