Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie gaat mee? Spain 1-12mrt, hoogste weg Europa en tapaseten - Forum Wereldfietser

Wie gaat mee? Spain 1-12mrt, hoogste weg Europa en tapaseten

Een paar dagen lekker fietsen in Spanje in het voorseizoen om alvast in the mood te komen voor de zomer en wat kilometers in de benen te hebben. Programma: onder andere de hoogste weg van Europa beklimmen, staat al een tijdje op mn lijstje.
Verdere invulling erg flexibel, mijn voorkeur gaat er wel naar uit lekker lokaal te eten met verschillende wijntjes erbij en dat we dat er overdag weer vanaf fietsen. Dagafstanden hangen af van ons humeur en van wat we onderweg tegenkomen.
Ik heb een tent (die ik mee zal zeulen op m'n fiets) en auto, dus als jij je fiets en slaapzak meeneemt komt het allemaal wel goed. Bij regen regelen we eventueel wat beter onderdak.
Ik ga zoíe zo, dus als je wil ga je mee. Hoe meer zielen hoe meer ....
Ik: 32jaar, man, woon in Rotterdam, werk in Utrecht.
En als je nog meer wilt weten, waag er eens een mailtje of belletje (06-21223482) aan.

WJ!

De hoogste asfaltweg van Europa op is een geweldig idee. Ik heb twee keer een poging gedaan: in oktober kwam ik tot 2500 mtr en eind juni tijdens het feest van Corpus Cristi tot 2850 mtr. Ik moest niet omkeren vanwege vermoeidheid, maar vanwege de sneeuw!!!!!!!!!!
Ik denk dat je in maart nog veel en veel minder hoog komt. Overigens is het in Andalusie dan wel al prachtig fietsen. Een aanrader is de Gabo de Gata bij Almeria met een maanachtig landschap. Stranden vol overwinteraars: geen mensen, maar vogels!
Helaas kan ik niet in die periode. Op 5-6-7 maart is de Op Pad Beurs. Ik geef daar lezingen: de Ronde van Spanje op de fiets!!!!
Zie verder mijn site: www.fietswegen.nl

Hm! Goesting! Maar nu maak je me nieuwsgierig: waar is de hoogste weg van Europa dan wel?

Net nog even opgezocht in m'n reisverslag: de pas de la Casa (tegen Andorra) is 2415m, toenertijd zag ik niet direct een hogere col in de omgeving. In ieder geval kreeg ik wel het record op mijn naam voor het bergop fietsen op een driewieler. :-) Enfin, mocht dat niet zo zijn laat me dan in de illusie.

En dan naar beneden snorren!

De hoogste asfaltweg van Europa is naar de Pico Veleta in de Sierra Nevada bij het Andalusische Granada (3398 mtr). Tot juli kan er sneeuw liggen en kun je niet helemaal naar de top. Ook hartje zomer kan het er soms bar en boos zijn met hevige stormen, waarbij je tijdens de afdaling weer teruggeblazen wordt de berg op. Er zijn ook prachtige dagen en het uitzicht is fabelachtig. Dat alles niet ver van de Costa del Sol met friet van Piet en Bratwurst vom Heinz!