Additionally, paste this code immediately after the opening tag: amsterdam- athene - Forum Wereldfietser

amsterdam- athene

per fiets van A´dam naar Athene (via Slovenie), wie kan mij informatie verstrekken.

vooral doen, pak meteen een stukje roemenie mee, is erg mooi..

wat wil je precies weten? specifiek beantwoord wat makkelijker..

Je kunt de zgn. Limes route nemen en afbuigen naar het zuiden. De mooiste route is mijns inziens via Roemenie, maar via Italie kan natuurlijk ook. En dan de boot nemen van Brindisi naar Patras. Dan heb je een leuke toch langs het meer van Korinthe. En Slovenie? Geen idee hoe dat is.

Eric

Je kunt ook van Slovenie met de boot naar Griekenland.

Slovenië is mooi land om doorheen te fietsen! Alhoewel noord-oosten niet echt boeiend verder. Bovendien ben je er relatief zo door heen als je op doorreis bent van Adam naar Athene....
Dus ben nieuwsgierig, waarom perse via Slovenië?

Anneke

PS Heb redelijk veel van Slovenië gezien op de fiets, dus...

Mmm, Annneke zou je misschien een artikel willen schrijven over Slovenie? In ons tijdschrift heeft er -bij mijn weten- nog nooit en reisverhaal over ingestaan. En ik wil het liefst veel Europaverhalen in het tijdschrift. En natuurlijk met mooie foto's.

Eric Schuijt
Hofodredacteur
Slovenië is één van de mooiste landjes die ik ken om doorheen te fietsen! Een echt Alpenland, maar wel een beetje op Madurodamformaat (al zijn de bergen wel écht hoog). Zeer vriendelijke bevolking, een beetje alsof Oostenrijk in de tijd van Julie Andrew's Sound of Music is blijven stilstaan.

Dus zeker niet overslaan!

Als je een kustfanaat bent, is Slovenië misschien iets minder aangewezen: de kust is wel erg mooi, maar zo kort dat hij behoorlijk zit volgepakt. Al is het nog altijd geen Knokke of Blankenberge...

Groetjes,

Astrid

Volgens mij kan Astrid uit Brussel eveneens een mooi verhaal over fietsen in Slovenie produceren. Is Slovenie ook op de Europese Fietsreizen Markt op 28 maart in het NIVON te Rotterdam?
wbuchner schreef:per fiets van A´dam naar Athene (via Slovenie), wie kan mij informatie verstrekken.
Kijk ook eens op mijn site, daar vind je reisverslagen van diverse landen in Europa. Oa ook Slovenië (2002). Vorig jaar ben ik van Zuid Polen door Slowakije, Hongarije, Roemenië en Bulgarije naar Griekenland gefietst, misschien heb je wat aan die informatie voor een route terug naar huis? :lol:

Wie biedt zich aan om op 28 Maart op de Europese Fietsreizenmarkt foto's en kaarten en ander materiaal van Slovenië te laten zien??

Graag reactie naar Freek@wereldfietser.nl

Informanten over andere landen binnen Europa zijn ook welkom.

Freek

In welke zaal staat de Tovenaar op 28 maart in Rotterdam?

Als daar echt plek voor is in de WF wil ik best iets over Slovenië schrijven. Twee 'maren': ik heb van Slovenië heel weinig foto's, en het is inmiddels al weer bijna 4 jaar geleden dat ik er geweest ben...

Groetjes,

Astrid

bert sitters schreef:In welke zaal staat de Tovenaar op 28 maart in Rotterdam?
:D zaal http://wizardofoh.nl

eventueel kan ik (ook) wel wat schrijven over Slovenië (mocht Astrid toch niet willen); ik ben er in de zomer van 2002 geweest en zal sowieso eens kijken tussen de foto's naar mooie exemplaren....

Anneke

Kunnen Anneke, Astrid en de Tovenaar ook iets gezamenlijk doen voor het tijdschrift? Of met z'n drietjes achter een stand op de Europese Fietsreizen Markt in Rotterdam?

Lijkt me een goed plan.
Als de Tovenaar Anneke en Astrid naar Rotterdam tovert op 28 maart a.s., kan die dag niet meer stuk!!

En als het de tovenaar niet lukt, dan graag drie individuele aanmeldingen naar Freek@wereldfietser.nl

Freek

FV schreef:Lijkt me een goed plan.
Als de Tovenaar Anneke en Astrid naar Rotterdam tovert op 28 maart a.s., kan die dag niet meer stuk!!

En als het de tovenaar niet lukt, dan graag drie individuele aanmeldingen naar Freek@wereldfietser.nl

Freek


Als hij kon toveren kwam alles voor elkaar
Als hij kon toveren was niemand de sigaar
Als hij kon toveren, kon toveren, kon toveren
Kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar

:lol:

Om nog even bij het onderwerp te blijven,
hier nog een link, misschien kan je een deel van de route gebruiken op weg naar Athene:
http://homepage.mac.com/wjoerding/TransMed02/index.html
Daaag,

Ik zal proberen dit weekend een stukkie uit mijn toetsenbord te slaan. De fotoimpressie kan dan van Anneke komen. Overigens heb ik Slovenië met Istrië/Kroatië gecombineerd, dus dat kan ik ook verwerken.

Wat die 28e maart betreft... dan kan ik helaas niet, mijn werkgever rekent op me.

Groetjes,

Astrid

Hoi Astrid, ik kij uit naar jouw stukje (1100 woorden?). Als je niet zoveel goede foto's hebt, is er dan misschien iemand anders die voor ons tijdschrift foto's beschikbaar wil stellen?

Eric Schuijt
Hoofdredacteur De Wereldfietser / De Vakantiefietser