Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Continental Top Contact - Forum Wereldfietser

Continental Top Contact

Voor mijn laatste vakantie had ik gekozen voor Continental Top Contact banden. Omdat ik in het verleden goede ervaringen had met de Toptouring 2000 banden leek me dit een goede keuze.

Maar, na 1200km gereden te hebben in de vakantie 'KNAL' . . . scheurde mijn achterband.

http://www.warmenhuizen.com/fietsen/200 ... 3a52e4.jpg

Heb ik nou domme pech of heb ik nu niet goed geluisterd naar de verhalen van gescheurde Continentals? :?

Overigens kon ik de band repareren met duck-tape en een stuk binnenband. 8)
Wij zijn vorig jaar voor onze tocht overgestapt van Swalbe Marathon Plus op Continental Top Contact. Mijn achterband, ook de zijwand, begaf het na ongeveer 2000 km. Dus is dit volgens mij een zwakke plek van deze band. Mijn achterband is dus weer van Swalbe
Dank je Harry. Ik stap ook weer terug op Schwalbe. Overigens lijkt me de Conti's nog wel goed geschikt voor minder zware tochten.

Maar zoals ik door de bochten sjees en de afdalingen in vlieg, heb ik toch de volgende keer sterkere banden nodig!
Ik fiets zelf ook met die banden, zelfs zeer zwaar beladen. Hoe komt het toch dat ik nog nooit tijdens mijn fiets reizen een lekke band heb gehad?

Ik heb met mijn conti al duizenden km gereden en nergens last van. Het geheim is: zorg er voor dat de banden goed op spanning zijn. Je kunt het zelf berekenen, a.d.h. van je gewicht en de last die je mee neemt.

De banden spaning is afhankelijk van de maat en de gewichtsbelasting van de band. Op de band staat de toegestane druk . Hoe hoger deze druk., hoe geringer de rolweerstand, de slijtage en de kans op een lekke band.

voorbeeld: 47 mm band 3,5 bar, met 75 kilo gewicht. Voor elke kilo die er bij komt, verhoog je de banden druk met 1%.

Maw: tijdens je fiets vakantie mag je band nauwelijk vervormen.

mario
Mario, ik had destijds mijn bandenspanning nagemeten, en deze was goed. Ik snap ook niet helemaal waarom de een zijn band wel scheurt en de ander niet. Iedere fietser rijdt onder andere omstandigheden. Maar daar moet een band wel op berekend zijn vind ik!

Weet trouwens iemand of een travelcontact band robuuster is als een topcontact band?
LeovanLierop schreef:Weet trouwens iemand of een travelcontact band robuuster is als een topcontact band?
Ik herinner me dat op een of andere website van Conti uitgebreid stond welk type en dikte karkas er inhun banden zat.
Leon
Je moet altijd een hoge druk lint voor je velg gebruiken , wel met de juiste maat natuurlijk. De bi band moet natuurlijk ook goed gemonteerd worden.

mario