Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwalbe extreme - Forum Wereldfietser

Schwalbe extreme

:?: Wie heeft welke ervaring met de Schwalbe extreme banden die dit jaar op de markt gekomen zijn ?
Rob W
Vorig jaar heb ik ze getest. zie hier: http://www.vakantiefietser.nl/200809/te ... mosbidons/

En nu ben ik de Schwalbe Marathon Dureme aan het testen. Ook een leuke band :wink: .
dank je wel Eric.
Rob w
He Rob,

Ik zou voor Thailand geen banden met te grof profiel meenemen, Thailand bestaat voornamelijk uit zoefasfalt (of geen zoef als je tegenwind hebt :wink: )...
Ok Toon,
Jij ook bedankt.
Rob W
alime schreef::?: Wie heeft welke ervaring met de Schwalbe extreme banden die dit jaar op de markt gekomen zijn ?
Rob W
Op BikeRadar.com staat 'n review. Veelbelovende band!
L.S.

Als je de dikte meet van de XR band en de Extreme (gemeten tussen profiel), is de XR minstens twee keer zo dik. Dat moet toch bij de Extreme ten koste gaan van lekbestendigheid, zou ik haast denken. Soms haal ik stukjes onverlaat uit mijn XR band die er bij de Extreme m.i. uiteindelijk door gegaan zouden zijn.

Ik rij op XR maar heb een vouw-Extreme als reserve altijd bij me.
Rob W.
Op crazyguyonabike.com is nu ook een review verschenen, met commentaar van anderen.
Zelf ben ik vooral geinteresseerd in de verschillen met de Dureme. De Extreme lijkt me voor mij wel heel extreem, maar die Dureme zou wel een ideaal kunnen zin voor Noorwegen.
Wim