Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Azië in met een vliegticket enkele reis? - Forum Wereldfietser

Azië in met een vliegticket enkele reis?

Ik denk er over om een enkele reis naar Azië te boeken.
Naar Vietnam, Maleisie of Thailand..
Op die manier blijft de optie vanaf waar ik uiteindelijk terugvlieg open.
Ik ga 6 maanden fietsen.
Weet iemand of het een probleem is om landen binnen te komen als je geen retourticket hebt????

Groetjes, Hera
heravanwillick schreef:Ik denk er over om een enkele reis naar Azië te boeken.
Naar Vietnam, Maleisie of Thailand..
Op die manier blijft de optie vanaf waar ik uiteindelijk terugvlieg open.
Ik ga 6 maanden fietsen.
Weet iemand of het een probleem is om landen binnen te komen als je geen retourticket hebt????

Groetjes, Hera
Ik zou wel een visum aanvragen voor het land waar je landt. Een Thais toeristenvisum voor twee maanden is op dit moment gratis. Het kan zijn dat je moet aantonen dat je voldoende financiele middelen hebt om een retourticket te betalen.
Ik had twee jaar geleden alleen een ticket enkele reis naar Bangkok en geen visum van te voren aangevraagd. Daarmee mocht ik op de luchthaven van Dusseldorf niet inchecken. Ik was verplicht een retour ticket te hebben wat binnen twee maanden terugging.

Mogelijk dat het wel gaat als je hier in nederland al een thais visum regelt.

groeten,
Gertjan
heravanwillick schreef:Ik denk er over om een enkele reis naar Azië te boeken.
Naar Vietnam, Maleisie of Thailand..
Op die manier blijft de optie vanaf waar ik uiteindelijk terugvlieg open.
Ik ga 6 maanden fietsen.
Weet iemand of het een probleem is om landen binnen te komen als je geen retourticket hebt????

Groetjes, Hera
Beetje late reactie misschien, maar ik ben vorig week met een enkeltje van Amsterdam via Singapore naar Sai Gon (Viet Nam) gevlogen. Ik ben in het bezit van een multiple-entry visum voor Viet Nam voor 6 maanden. Niemand heeft mij iets gevraagd over het hebben van een ticket enkele reis.

Ik zag er (in de ogen van aziatische douanebeambten) waarschijnlijk meer uit als een behoorlijk verdienende westerse consultant dan een rugzakker/fietser on a small budget.
Hoi Hera,
Volgens World Travel Guide heb je voor Vietnam geen return ticket nodig, voor Thailand en Maleisie wel. Maar of daar nou erg veel op gecontroleerd wordt... Het kan inderdaad zijn dat de vliegmaatschappij moeilijk gaat doen, maar dan moet je gewoon een formuliertje invullen, waarop staat dat zij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele problemen bij aankomst. Hebben wij ook moeten doen voor Japan, maar niemand die er ook maar naar vroeg.
Maar als je geen risico wilt nemen, naar Vietnam dus.
Meer Paspoort - visa info op http://www.tour.tk/country-information.htm
Groetjes uit Ecuador,
Aaldrik