Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwsbrief - Forum Wereldfietser

Nieuwsbrief

Het bestuur heeft recentelijk een nieuwsbrief verstuurd. Wat vond je ervan?

Super, ga zo door!
44%
19
Prima maar ik zou het anders doen (graag aangeven hoe via een antwoord op dit bericht)
2%
1
Niet nodig: ik was al op de hoogte van alle activiteiten
26%
11
Niet nodig: ik heb geen belangstelling voor acticiteiten van de Wereldfietser
Geen stemmen
0
Niet nodig: ik houd niet van spam
Geen stemmen
0
Ik heb geen nieuwsbrief ontvangen
28%
12

Beste Wereldfietsers,

Onlangs hebben we een nieuwsbrief gestuurd aan alle leden van wie we een e-mail-adres hebben.

Het kan zijn dat je geen nieuwsbrief hebt ontvangen omdat (1) je geen lid bent van de Wereldfietser, (2) je hebt aangegeven geen nieuwsbrief te willen ontvangen, of (3) we geen of een oud e-mail-adres van je hebben.

De nieuwsbrief is overigens beschikbaar via deze (permanente) link:
http://www.wereldfietser.nl/images/nieuwsbrief.pdf.
Sander ik kan geen keuze aangeven in deze poll. Dat had ik al eerder bij Polls.
Hoe komt dat?
Blanche schreef:Sander ik kan geen keuze aangeven in deze poll.
Ik ook (al weer) niet :wink:
willen jullie het nog eens proberen? Het zou nu moeten werken.
Werkt

groet

Jans
Was dit een brief brief, of een email ding? Ik kan me namelijk niets herinneren.
Wim
Wim schreef:Was dit een brief brief, of een email ding? Ik kan me namelijk niets herinneren.
Wim
Wim,

Het was een email met deze tekst:


Beste leden van de Wereldfietser,

Een nieuwe lente, een nieuw fietsseizoen!
De Wereldfietser heeft weer een aantal inspirerende activiteiten op het
programma. Daarnaast kun je een nieuw geluid ontdekken op onze site.

Nieuwsgierig? Via deze link kun je de laatste nieuwsbrief downloaden:

http://www.wereldfietser.nl/images/nieuwsbrief.pdf

Afmelden voor periodieke toezending van dit bericht?
Stuur een email aan post@wereldfietser.nl

Hartelijke groet,

Vereniging De Wereldfietser
Paul Porcelijn, secretaris

Nu werkt hij, Vincent.
Voor mij is de nieuwsbrief niet echt nodig. Maar dat komt omdat de WF site bij mij de startpagina is. Wim ik heb hem net weggegooid anders had ik hem wel doorgestuurd naar je, maar aangezien jij ook dagelijks op de wf site bent, zit er voor jou ook niet veel nieuws bij. 8)
Misschien lokt het WF leden naar de WF site. Als je er regelmatig op komt staat er geen nieuws in. Het zou ook niet correct zijn om extra of aanvullende informatie in dit selectieve algemene communicatie medium te plaatsen. Daar is de publieke WF site en het blad voor.
Zijn de mensen die aangeven geen nieuwsbrief te hebben ontvangen wel lid van de Wereldfietser, of gaat het om mensen die (nog) geen lid zijn?
bert sitters schreef:Zijn de mensen die aangeven geen nieuwsbrief te hebben ontvangen wel lid van de Wereldfietser, of gaat het om mensen die (nog) geen lid zijn?
Wel lid, geen nieuwsbrief.

Peter
Wel lid (tenzij we vergeten hebben te betalen), geen nieuwsbrief (geloof ik).
Wim
Wel lid, gisteren eindelijk het blad in kleur (tweede poging van Theo gelukt, eerste postduif is kennelijk gedeserteerd), maar nieuwsbrief...? Ja... ook niet gehad. Electronische postduiven zijn dus ook niet te vertrouwen... :lol:
Wat suggesties in het kader van ga zo door, maar...
  • Verstuur de nieuwsbrief niet als pdf.
  • Als je deze toch als pdf wilt versturen, stuur het dan als bijlage en niet als link.
  • Het is niet nummer 1 (wel van nieuwe stijil), maar nummer 37 ofzo.
  • Monitor hoeveel mensen de brief lezen (stats).
  • Monitor welke links gevolgd zijn vanuit de nieuwsbrief (stats).
  • Gebruik deze data voor eventuele verbeteringen.
En in reactie op de mensen die de nieuwsbrief niet hebben gehad...
  • Als er content beschikbaar komt voor alleen leden (bijvoorbeeld delen van het forum), stel die leden dan ook zelf in staat om via de website hun nieuwsbrief instellingen aan te passen. Denk aan e-mailadres.
Jarno schreef:Wat suggesties in het kader van ga zo door, maar...

Verstuur de nieuwsbrief niet als pdf.
Jarno,

Er is alleen een link verstuurd maar als wat zou je hem dan wel willen versturen?
HansvanderVeeke schreef:
Jarno schreef:Wat suggesties in het kader van ga zo door, maar...

Verstuur de nieuwsbrief niet als pdf.
Jarno,

Er is alleen een link verstuurd maar als wat zou je hem dan wel willen versturen?

Als opgemaakt e-mail?
Als e-mail. Dus de tekst die nu in de PDF staat direct in de e-mail.
Voor wie het interesseert: onze vereniging telt ruim 2400 leden. Daarvan hebben er ruim 1800 een email-adres aan ons doorgegeven.

Aan al die ruim 1800 adressen is een berichtje gestuurd. Gewoon als kale tekst, zonder "content", maar wel met een directe link naar de Nieuwsbrief op onze website.

Van die ruim 1800 berichtjes kwamen er zo'n 120 (!) onbestelbaar retour. Bij een stuk of 8 kwam dat door tikfouten (onze schuld dus). Maar alle andere emails bleken onbestelbaar omdat het adres niet (meer) klopt.

Dus als je constateert dat je wel lid bent maar geen bericht hebt ontvangen: stuur even een email aan post@wereldfietser.nl en vermeld daarbij ook je echte naam en adres, zodat we je kunnen terugvinden in ons ledenbestand. Alvast bedankt!

Paul Porcelijn (secretaris)
Bij mij is ie wel aangekomen maar door mijn spamfilter herkend als spam.

Arno
Gelieve niet als email met html opmaak, dan kan ik problemen krijgen met de weergave. PDF is prima (en ook een standaard, in tegenstelling tot html-email)

Frank