Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 497 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36040 berichten
Adorp

Zoek op "kerk groningen witte toren" gaf al heel snel een vergelijkbare kerk.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 14 okt, 2019 19:19
Maar dan is het klooster of kasteel wel erg gehavend.... Als grafisch vakman ben ik een erg Pietje precies en het object kan ik met Adobe Photoshop CS nog altijd puntgaaf maken
Maar dat kost dermate veel tijd dat intussen iemand anders het plaatje kan raden. Bing heeft geen moeite met zwaar gehavende gebouwen te herkennen :wink:
JanH schreef:
ma 14 okt, 2019 21:18
Adorp

Zoek op "kerk groningen witte toren" gaf al heel snel een vergelijkbare kerk.
Goed opgelost! Ik was nog in opleiding als molenaar op de lesmolen van Vierhuizen. Ik woonde toen in Rasquert, had wel een rijbewijs maar geen auto. Altijd iedere zaterdagmorgen op de fiets naar Vierhuizen, dan 's middags naar Adorp om daar op de Aeolus te draaien bij een beroepsmolenaar en om 18.00 uur weer naar huis. Iedere week steeds allemaal per fiets.
Achter de molenkap steekt een lange stok uit naar buiten. Bij het nemen van deze foto hing ik aan die stok, terwijl de molen draaide. De foto is in 1983 genomen. Het grote witte gebouw in het midden is het bekende café „'t Witte Hoes".
Na het overlijden van die beroepsmolenaar in 1988 is de molen aan een particulier verkocht, die er totaal niets mee deed en staat nu helaas zwaar te vervallen :cry:
Maar nu wordt de molen gered en een restauratieplan ligt in het verschiet. Hoop op zegen!
De volgende foto is voor jou.
Nieuwe opgave
m1.JPG
JanH schreef:
ma 14 okt, 2019 22:01
Nieuwe opgave
m1.JPG
Williamsburg, Virginia USA, is dat niet de toren van Governor's Palace rechts op de achtergrond?
ma 14 okt, 2019 22:40
Williamsburg, Virginia USA, is dat niet de toren van Governor's Palace rechts op de achtergrond?
Snel geraden, althans gedeeltelijk. :)
Williamsburg VA klopt (scherp van de Governor's Palace had ik zelf niet gezien).
Maar waar staat het huis van de foto, dan wel hoe heet het huis? Het heeft een eigen wikipedia pagina.
JanH schreef:
ma 14 okt, 2019 23:09
ma 14 okt, 2019 22:40
Snel geraden, althans gedeeltelijk. :)
Williamsburg VA klopt (scherp van de Governor's Palace had ik zelf niet gezien).
Maar waar staat het huis van de foto, dan wel hoe heet het huis? Het heeft een eigen wikipedia pagina.
St. George Tucker House uit 1719. Gevonden in Google met "Historic houses in Williamsburg".
Helemaal goed! Jij mag weer.
JanH schreef:
di 15 okt, 2019 06:38
Helemaal goed! Jij mag weer.
Bedankt, ik heb in april 1974 door Virginia gefietst en herken daar huizen in dergelijke "colonial styles" en ik heb thuis mooie fotoboeken over Amerika. Zal straks een foto uitzoeken, nu eerst de kippenhok schoonmaken.
Hier is de volgende raadselfoto. Omhoog gefietst over haarspeldbochten. Maar waar?

imm009_N9-bewerkt-kl.jpg
Gokje: boven San Giuliano Terme, Pisa in de verte.
CarlW schreef:
di 15 okt, 2019 11:25
Hel lijkt er wel heel veel op hè?
https://goo.gl/maps/9Ec4bb4uv8hQtE446
Ik dacht ook aan Italië, want dat is de enige plek waar ik deze grote parasoldennen van ken. Maar Italië is groot.
CarlW schreef:
di 15 okt, 2019 11:25
CarlW heeft het juist. In de verte zie je een groot wit gebouw: de Duomo van Pisa met links de Torre pendente (scheve toren) en rechts het koepelvormige baptisterium. Ik kwam van het vliegveld van Pisa en fietste naar Lucca, achter mij is een tunnel. Dacht ik: maak ik het raden nog moeilijker, maar jullie kennis van Bella Italia is toch groter dan ik dacht.
De volgende is voor jou.
:arrow:

Bijlagen

Castle Alden Biesen, Limberg, Belgium
Afbeelding
Lijkt me eerder bong dan bing :lol:
Oh sorry, dacht dat het goed was...
:roll:
Ik bedoel: bing vergist zich
gerritdevries schreef:
di 15 okt, 2019 13:50
4.jpg
Deutsches Eck in Koblenz? Met links de Moezel en rechts de Rijn?

Dus is er door een misverstand iets mis gegaan en de foto verdwenen....