Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 50 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34753 berichten

Inderdaad, Michael hoeft hier niet ver voor te fietsen.

Het is het Bollenboertje, athans zo noem ik dit leuke beeldje. Het grondgebied hoort misschien bij De Zilk. Het beeld staat op een rotonde vlakbij Natuurkampeerterrein "De Ruigenhoek".

Annita

Annita schreef:Inderdaad, Michael hoeft hier niet ver voor te fietsen.

Het is het Bollenboertje, athans zo noem ik dit leuke beeldje. Het grondgebied hoort misschien bij De Zilk. Het beeld staat op een rotonde vlakbij Natuurkampeerterrein "De Ruigenhoek".
Annita
Yip Annita, buurtschap De Ruigenhoek; dit hoort net als De Zilk bij de gemeente Noordwijkerhout. Er zullen hier vroeger wel veel stropers hebben gewoond die in de waterleidingduinen hun "werk" deden. :wink:

Hier dus, precies in het midden van de rotonde

Kwist dat ik er ooit langs gekomen was maar zat meer op Lisserbroek!

Bob&Marguérite schreef:Kwist dat ik er ooit langs gekomen was maar zat meer op Lisserbroek!
Da's een veenarbeider, evenals in Abbenes

Afbeelding

Afbeelding

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Zo'n mooie molenstomp schrééuwt gewoon om completering tot volwaardige wipmolen!
Klopt helemaal.
De molenstomp op de Winkeldijk in Abcoude.

Hier dus.
Uit nieuwsgierigheid ben ik er vandaag naartoe gereden, zo'n 20 km vanuit Amsterdam. Wanneer je ofwel vanuit Abcoude ofwel vanuit Baambrugge komt aanfietsen over De Horn, rijd je er gemakkelijk aan voorbij omdat de bewegwijzering is afgeplakt. De Winkeldijk richting Vinkeveen loopt tegenwoordig namelijk dood op de A2 vanwege de werkzaamheden daaraan. :?
Afbeelding

Rachel schreef: De Winkeldijk richting Vinkeveen loopt tegenwoordig namelijk dood op de A2 vanwege de werkzaamheden daaraan. :?
Ook jammer, hopelijk blijft dat fietstunneltje onder de A2 wel bestaan in de toekomst, wel zo leuk.
Update: is in de zomer van 2011 weer open :wink:

Hallo fietscollega's, ik ben weer terug en wel met een nieuwe raadselfoto. Waar staat mijn fiets? www.mijnalbum.nl/Album=PZPHGO4R :wink:
Kort na het nemen van deze foto werd ik door een politieagent weggestuurd!

Michael W schreef:
Rachel schreef: De Winkeldijk richting Vinkeveen loopt tegenwoordig namelijk dood op de A2 vanwege de werkzaamheden daaraan. :?
Ook jammer, hopelijk blijft dat fietstunneltje onder de A2 wel bestaan in de toekomst, wel zo leuk.
Update: is in de zomer van 2011 weer open :wink:
En tot dan moet je met je fietsie maar gewoon de A2 oversteken? :roll:

Haike schreef:
Michael W schreef:
Rachel schreef: De Winkeldijk richting Vinkeveen loopt tegenwoordig namelijk dood op de A2 vanwege de werkzaamheden daaraan. :?
Ook jammer, hopelijk blijft dat fietstunneltje onder de A2 wel bestaan in de toekomst, wel zo leuk.
Update: is in de zomer van 2011 weer open :wink:
En tot dan moet je met je fietsie maar gewoon de A2 oversteken? :roll:
:lol: :lol: :lol:

Martin E. van Doornik schreef:Hallo fietscollega's, ik ben weer terug en wel met een nieuwe raadselfoto. Waar staat mijn fiets? www.mijnalbum.nl/Album=PZPHGO4R :wink:
Kort na het nemen van deze foto werd ik door een politieagent weggestuurd!
Hallo fietsende vriend. Het is de Arc!

Hier is eentje retour. Een uitdagend beeldje van Maria op mijn zondagse rondje in een prachtig stuk Nederland.
Afbeelding

Martin E. van Doornik schreef:Hallo fietscollega's, ik ben weer terug en wel met een nieuwe raadselfoto. Waar staat mijn fiets? www.mijnalbum.nl/Album=PZPHGO4R :wink:
Kort na het nemen van deze foto werd ik door een politieagent weggestuurd!
Arco do Triunfo ofwel de Victory Arch of de Arc de Triomphe in Paris
http://biztravels-pix.net/pix.php?p=597&l=468

Dat zeg ik.. :wink:

Rachel schreef:Dat zeg ik.. :wink:
Ik hoorde je te laat :wink:

Michael W schreef:
Rachel schreef:Dat zeg ik.. :wink:
Ik hoorde je te laat :wink:
Zuid-Hollander zeker hé? die lui letten ook nooit op... :wink:

Haike schreef:
Michael W schreef:
Rachel schreef:Dat zeg ik.. :wink:
Ik hoorde je te laat :wink:
Zuid-Hollander zeker hé? die lui letten ook nooit op... :wink:
Het plaatje dat min of meer gelijk was aan die van Martin wilde zich niet laten linken.

Gelderlander hoor !! :wink:

Michael W schreef: Het plaatje dat min of meer gelijk was aan die van Martin wilde zich niet laten linken.
Deze doet bij mij anders ook vreemde dingen. :roll: 8)

Rachel schreef:Deze doet bij mij anders ook vreemde dingen. :roll: 8)
Dan maar zo :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Hallo fietscollega's, ik ben weer terug en wel met een nieuwe raadselfoto. Waar staat mijn fiets? www.mijnalbum.nl/Album=PZPHGO4R :wink:
Kort na het nemen van deze foto werd ik door een politieagent weggestuurd!
Arco do Triunfo ofwel de Victory Arch of de Arc de Triomphe in Paris
http://biztravels-pix.net/pix.php?p=597&l=468
KLOPT! Het is de Arc de Triomphe, gefotografeerd op een vroege ochtend, de beroemde Avenue Champs de Elysées lag achter mij. Mijn vrouw trok wit weg toen ik 'r na thuiskomst vertelde dat ik al fietsend me met de stroom van het drukke autoverkeer mee op de l'Etoile Charles de Gaulle steeds van ringbaan naar ringbaan naar binnen werkte tot ik bij de Arc kon staan. Op deze Etoile (ster) komen twaalf straten tezamen. En daarna over de Champs de Elysées gefietst. Wow, wat een belevenis! Ik was op weg via Des Invalides en la Tour de Eiffel naar Gare Montparnasse waar ik de TGV naar Nantes nam. Geen foto genomen van de Notre Dame, want in augustus 2002 stond hij in de steigers.

:D

Ik ga lijden aan een calimerosyndroom, :(

Rachel schreef::D
Ik ga lijden aan een calimerosyndroom, :(
Dat lijkt mij niet op z'n plaats :wink: