Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 49 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35075 berichten

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:maar waar staat die fraaie moskee?[/i]
Ergens in Pakistan of India ?
De dikke zuil rechts was ooit wereldnieuws geweest....

Martin E. van Doornik schreef: De dikke zuil rechts was ooit wereldnieuws ...
De voeten of wat daarvan nog over is, van Saddam Hoesein!
Afbeelding
Al-Firdawsplein bij het Palestine Meridian (journalisten-)hotel, Bagdad 9 april 2003

Net zoals jij de boel fopt met fotoshop, hebben de Amerikanen dat ook gedaan door bovenstaand spektakel te ensceneren vlakbij jouw 14th of Ramadan Mosque. :D

Rachel schreef:
Martin E. van Doornik schreef: De dikke zuil rechts was ooit wereldnieuws ...
De voeten of wat daarvan nog over is, van Saddam Hoesein!
Al-Firdawsplein bij het Palestine Meridian (journalisten-)hotel, Bagdad 9 april 2003

Net zoals jij de boel fopt met fotoshop, hebben de Amerikanen dat ook gedaan door bovenstaand spektakel te ensceneren vlakbij jouw 14th of Ramadan Mosque. :D
Het antwoord is goed, het is inderdaad Bagdad. Aangezien de Iraakse hoofdstad zó vaak in het (helaas negatieve) nieuws is, heb ik regelmatig met de gedachte gespeeld om eens dáár met mijn fiets te mogen staan en evt. rondrijden. Vandaar de geinige montagefoto, wat éénmalig is bij deze raadselrubriek. Volgens informatie moet Bagdad een indrukwekkende stad zijn met oude monumenten en fraaie moskeeën.

Maar nu trek ik me tijdelijk terug, want onze zwarte hond Schavuit (uit de stripverhalen van Dan Cooper door zijn gelijkenis) is donderdagmiddag dood gegaan. Wat voel ik me zooo moe…. Nog geen 10 jaar oud en ik ben mijn speelkameraadje kwijt.
Hier een foto van mijn vrouw Jeannette met Schavuit, 1½ jaar geleden gefotografeerd bij de oudste kerk van Zweden in Hedared (14e eeuw). www.mijnalbum.nl/Album=6FS4TYTK

Martin E. van Doornik schreef: Maar nu trek ik me tijdelijk terug, want onze zwarte hond Schavuit (uit de stripverhalen van Dan Cooper door zijn gelijkenis) is donderdagmiddag dood gegaan. Wat voel ik me zooo moe…. Nog geen 10 jaar oud en ik ben mijn speelkameraadje kwijt.
Hier een foto van mijn vrouw Jeannette met Schavuit, 1½ jaar geleden gefotografeerd bij de oudste kerk van Zweden in Hedared (14e eeuw). www.mijnalbum.nl/Album=6FS4TYTK
Gecondoleerd!


Blanche

Afbeelding

Waar staat deze kapel, en waar is de madonna beschermheilige van?

Peter Rodenburg schreef: Waar staat deze kapel, en waar is de madonna beschermheilige van?
Madonna del Ghisallo, voluit Santuario della Madonna del Ghisallo, is een kerkje uit 1632 op de heuvel Ghisallo, nabij het Comomeer in Italië. Het kerkje is beroemd als bedevaartsoord voor het wielrennen in Italië. Het kerkje ligt langs de route van de Ronde van Lombardije, ongeveer halverwege de plaatsen Canzo en Regatola (op de landpunt in het meer).

Volgens de legende werd in de Middeleeuwen graaf Ghisallo aangevallen door struikrovers, toen hij een verschijning van Maria zag, op een altaar. Hij rende erheen en werd gered van de rovers. Madonna del Ghisallo werd patroonheilige van de reizigers.

In 1949 werd Madonna del Ghisallo, op voorstel van de priester Ermelindo Viganò door Paus Pius XII uitgeroepen tot beschermheilige van de wielrenners. Sindsdien wordt het kerkje bezocht door wielertoeristen. Het kerkgebouwtje is gevuld met wielrenaandenken: fietsen en tricots van winnaars, en er brandt een eeuwige vlam voor gestorven renners. Ook de verwrongen fiets van streekgenoot Fabio Casartelli is hier aanwezig. Voor de deur staat een standbeeld van Fausto Coppi, in 1960 onthuld.

De heuvel Ghisallo (754 m) is, in het huidige route van de Ronde van Lombardije, het begin van het einde: een lange, steile klim, op circa 50 km van de eindstreep.. :wink:

Afbeelding

Martin E. van Doornik schreef: Maar nu trek ik me tijdelijk terug, want onze zwarte hond Schavuit (uit de stripverhalen van Dan Cooper door zijn gelijkenis) is donderdagmiddag dood gegaan. Wat voel ik me zooo moe…. Nog geen 10 jaar oud en ik ben mijn speelkameraadje kwijt.
Wij weten hoe jullie je voelen, in februari hebben wij onze Golden Retriever Sam moeten laten inslapen. 11 jaar een trouwe makker. Al heb je nog zo'n rotdag er is er altijd één die vrolijk staat te kwispelen als je thuis komt.
Het went maar niet, vooral 's avonds laat en 's morgens vroeg.
We hadden die ervaring al eerder gehad en weten dat tijd al wonden heelt.

Sterkte in de komende tijd.....

Kom maar op ik verwacht binnen een kwartier de oplossing

Bob&Marguérite schreef:Kom maar op ik verwacht binnen een kwartier de oplossing
Ik lag een dutje te doen; maar wist dat ik hem gezien had in Drenthe.
Uiteraard maak ik geen reclame :wink:

Afbeelding

Wemeltje Kruit
* 1-9-1887 † 27-9-1963
Een koopvrouw woonachtig in een woonwagen. Ging op haar fiets door
Gasselte en wijde omgeving om haar koopwaar te verkopen.

:twisted:

Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef:Kom maar op ik verwacht binnen een kwartier de oplossing
Ik lag een dutje te doen; maar wist dat ik hem gezien had in Drenthe.
Uiteraard maak ik geen reclame :wink:
Eeeuuuhhh Michael?? Welk straatje, plaatsje, sluisje, standbeeld, Berg, helling, ken jij eigenlijk niet? Man ik sta iedere keer helemaal "paf" als jij weer met een oplossing komt. :wink:

Beeldje retour :wink:

Afbeelding

Staat niet in een stad of dorp maar in een buurtschap.

Haike schreef:Eeeuuuhhh Michael?? Welk straatje, plaatsje, sluisje, standbeeld, Berg, helling, ken jij eigenlijk niet? Man ik sta iedere keer helemaal "paf" als jij weer met een oplossing komt. :wink:
Fotografisch geheugen + meer dan 20 jaar fietsroutes maken + goed kunnen Googelen doen wonderen Haike.
Ach het is maar een spelletje :wink:

Michael W schreef:
Haike schreef:Eeeuuuhhh Michael?? Welk straatje, plaatsje, sluisje, standbeeld, Berg, helling, ken jij eigenlijk niet? Man ik sta iedere keer helemaal "paf" als jij weer met een oplossing komt. :wink:
Fotografisch geheugen + meer dan 20 jaar fietsroutes maken + goed kunnen Googelen doen wonderen Haike.
Ach het is maar een spelletje :wink:
Ja maar wel een heel leuk spelletje ook al weet ik er maar heel weinig, ik lees ook voornamelijk alleen maar mee hier. En probeer wat op te steken. :wink:

Daar gaan we weer :lol: is het een broer van Afbeelding

Bob&Marguérite schreef:Daar gaan we weer :lol: is het een broer van

Qua betaling wel, verders niet :wink:

Tip 2
Afbeelding[/quote]

Michael W schreef:
Haike schreef:Eeeuuuhhh Michael?? Welk straatje, plaatsje, sluisje, standbeeld, Berg, helling, ken jij eigenlijk niet? Man ik sta iedere keer helemaal "paf" als jij weer met een oplossing komt. :wink:
Fotografisch geheugen + meer dan 20 jaar fietsroutes maken + goed kunnen Googelen doen wonderen Haike.
Ach het is maar een spelletje :wink:
Volgens mij nu het langst lopend spelletje op dit forum. :wink:

Maar van Wijnand de stichter van dit draadje horen we nix meer :wink:

Staat niet in een stad of dorp maar in een buurtschap.
Michael volgens mij hoef jij hier niet ver voor te fietsen?

Bob&Marguérite schreef:Michael volgens mij hoef jij hier niet ver voor te fietsen?
Ik schat 6 km via de kortste route :wink: