Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 475 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34402 berichten
Om jullie van een dwaalspoor af te helpen, de foto is in Nederland gemaakt.
Het gebied lijkt wel op de meinweg; maar of daar zo'n fietspad ligt weet ik niet.

Pieter
Het is inderdaad de Meinweg, twee weken terug stond de boom nog net zo scheef.
Wij hebben een leuk fietsrondje van een goeie 80 km en dan komen we ook over de Meinweg.
De weg is een jaar of 4 geleden helemaal vernieuwd, en is alleen voor aanwonenden en hun bezoekers.
Aan de andere kant van de weg zagen wij moeder wild zwijn en 3 nakomelingen (wilde biggetjes?) grazen.
Wie plaatst nu het volgende plaatje? De tovenaar of kwootje?
Kwootje is aan de beurt, hij heeft de Meinweg als eerste genoemd.
Dankjewel Tovenaar, Ik herkende het gebied wel, maar had geen tijd om verder te zoeken.

De volgende:

Bijlagen

Doet me aan de Bodensee denken.
Ik zie geen aanknopingspunten anders dan dat het in het Duitstalig gedeelte van Europa is. De kerk (?) op de heuvel aan de overkant is te wazig om wat mee te doen.
Ik denk dat ik linksachter een veerboot zie. Maar het gaat me te veel tijd kosten om de waterlijn helemaal af te lopen.
Ben toch nog even verder gegaan :)
Gezien andere posts van kwootje vermoed ik ergens aan de Reitsmaroute naar Rome. Ammersee?

Edit. Hier?
https://www.google.nl/maps/@47.9657232, ... 4826?hl=nl

Campingplatz St.Alban
Ja Jan, dat is inderdaad goed. Het is langs de Reitsma route en we stonden één nacht op die camping in Diessen.

Pieter
Was een uitdagende opdracht.

Nieuwe opgave.
f1.JPG
JanH schreef:
vr 20 sep, 2019 21:57
Was een uitdagende opdracht.

Nieuwe opgave.
f1.JPG
Onomstotelijk Bella Italia, met van die ontelbare dorpen of stadjes op heuvels. Op Google afbeeldingen "Italian villages on hills" scrolden honderden foto's over mijn scherm, tot ik m'n ogen niet meer kan openhouden. Maar geen gelijkenis gevonden. Mamma mia.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 20 sep, 2019 23:52
Onomstotelijk Bella Italia, (...) Mamma mia.
Toscane om wat preciezer te zijn.
(is goed op streetview te zien)
JanH schreef:
zo 22 sep, 2019 10:56
Toscane om wat preciezer te zijn.
(is goed op streetview te zien)
Toscane ben ik per fiets geweest maar toch zo groot als half Nederland....
Nu geen tijd, ik draai momenteel op mijn molen. Lekker zonnig weer. 8)
Bing weet (bijna) alles:

Via di Poggio Seconda
Met uitzicht op Nozzano, vlak bij Lucca
https://goo.gl/maps/RfMgCxEomnxiwxcA7

Knipsel.JPG
Tsja, dit kon beter. :)
Wel de goede weg maar je zit er 1,5 km naast, maar vooruit ik reken hm goed. ;)

Exacte locatie is hier: https://www.google.com/maps/@43.8324331 ... 2!1b1!2i47

Het is zicht op Nozzano Castello.
Oeps. Ik had op Streetview de juiste plek gevonden, dat weet ik zeker want ik kon die schuur zien, maar blijkbaar heb ik vervolgens een verkeerde map link gemaakt.
Hieronder een nieuwe opgave:

Knipsel.JPG
Er zijn televisietorens met maar een korte mast bovenop het betonnen lichaam. Dit zijn Goes, Mierlo, Roermond, Loon op Zand en Markelo. Die van Lopik en Smilde hebben een veel hogere mast. Hilversum ken ik als m’n broekzak en dat is ’em niet. Dus dat wordt zoeken in de omgeving van de vijf eerstgenoemde plaatsen….
Dit nogal iele sculptuur half links kan ik niet googlen. En de witte Citroën Dyane rechts, is het een oude foto of is hij nu een oldtimer?