Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 462 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34429 berichten
Nu weer een makkelijke :wink:
foto.JPG
javb2812 schreef:
ma 26 aug, 2019 18:24
Wow wat was het ijs daar dichtbij in 1991. Waar heb je die foto gevonden Spoorzoeker?
Ik vond het, in tegenstelling tot willem.m, helemaal geen goed raad_plaatje.
Het was alleen te raden voor mensen die daar ooit eens zijn geweest.
Het bevatte geen clues voor andere mensen.
En nu blijkt dat de mensen die er wel eens zijn geweest daar niet op de fiets zijn gekomen.

Ik heb een poosje op IJsland gewoond, en ik vind het geen land voor fietsers.
Je kan er prachtig wandelen.
Maar je doet er verstandig aan je fiets thuis te laten.
spoorzoeker schreef:
ma 26 aug, 2019 19:23
javb2812 schreef:
ma 26 aug, 2019 18:24
Wow wat was het ijs daar dichtbij in 1991. Waar heb je die foto gevonden Spoorzoeker?
Ik vond het, in tegenstelling tot willem.m, helemaal geen goed raad_plaatje.
Het was alleen te raden voor mensen die daar ooit eens zijn geweest.
In plaats van "bing plaatje" of "google plaatje" was het nu eens wel "raad plaatje".

Het spel waarbij de zoekers een voor een raden en er steeds dichterbij komen om uiteindelijk de oplossing te vinden, vind ik boeiender dan dat hele geautomatiseerde zoeken waarbij steeds dezelfde zoekmachinevirtuozen snel met de oplossing komen, al is dat ook knap.

Dat ik mijn fiets halverwege de dagtocht had laten staan en uiteindelijk de laatste kilometers naar de locatie heb gewandeld, is misschien wel een zwaktebod voor dit draadje van een fietsreisforum. Dat geef ik dan toe.

Hans
spoorzoeker schreef:
ma 26 aug, 2019 19:23
... en ik vind het geen land voor fietsers. Je kan er prachtig wandelen. Maar je doet er verstandig aan je fiets thuis te laten.
Ha ha, nee hoor... Ik vind IJsland misschien wel mooier dan waar we in de Himalaya en de Andes hebben gefietst. Dat IJslandse mos, de bizarre vormen, de ijskoude rivieren, de rauwe natuur, het wildkamperen: heerlijk! Op het moment zelf is het fietsen vaak zwaar en het weer is regelmatig compleet ruk, dat geef ik toe, maar later als je de foto's terugziet: wauw! Zo zie je maar: meningen kunnen behoorlijk verschillen :wink:
willem.m schreef:
ma 26 aug, 2019 20:22
Ha ha, nee hoor... Ik vind IJsland misschien wel mooier dan waar we in de Himalaya en de Andes hebben gefietst. Dat IJslandse mos, de bizarre vormen, de ijskoude rivieren, de rauwe natuur, het wildkamperen: heerlijk! Op het moment zelf is het fietsen vaak zwaar en het weer is regelmatig compleet ruk, dat geef ik toe, maar later als je de foto's terugziet: wauw! Zo zie je maar: meningen kunnen behoorlijk verschillen :wink:
Willem, ik sluit me bij je aan. Ik heb ook eens door ruige gebieden gefietst, wat te denken van vier dagen fietsen door een Arabische woestijn bij 41 graden zonder ook maar één vlekje schaduw en later de Rocky Mountains overgestoken? Dat zou ik nu niet meer durven, maar de foto's, dé foto's, daar kijk ik nog vaak naar, prachtige herinneringen! 8)
spoorzoeker schreef:
ma 26 aug, 2019 19:23
Ik heb een poosje op IJsland gewoond, en ik vind het geen land voor fietsers.
Je kan er prachtig wandelen.
Maar je doet er verstandig aan je fiets thuis te laten.
Ik resptecteer jouw mening en die van willem.m, en deel die van willem.m wel en die van jou niet. Ik ben drie keer (totaal 11 weken) wezen fietsen op Ijsland en dat smaakt naar meer.

Wat je nu zegt doet me wel denken aan de gesprekken die ik daar met vele Ijslanders voerde over fietsen op Ijsland. Zonder uitzondering zouden die het met jou eens zijn.

Hans
De tovenaar schreef:
ma 26 aug, 2019 18:46
Nu weer een makkelijke :wink:
foto.JPG
Het lijkt op werk van Marcel maar of het zo is en waar het staat?
renel schreef:
di 27 aug, 2019 14:24
De tovenaar schreef:
ma 26 aug, 2019 18:46
Nu weer een makkelijke :wink:
foto.JPG
Het lijkt op werk van Marcel maar of het zo is en waar het staat?
Heeft in Kluisbergen wel een erg toepasselijke straatnaam.... 8)
renel schreef:
di 27 aug, 2019 14:24
De tovenaar schreef:
ma 26 aug, 2019 18:46
Nu weer een makkelijke :wink:
foto.JPG
Het lijkt op werk van Marcel maar of het zo is en waar het staat?
Heel goed Rene, het kunstwerk met de vogels is van Marcel Timmers en dat andere geeft de locatie aan (staat daar permanent). Niet in Kluisbergen overigens.
Heemskerk? Keukenhof?
Ik geloof dat 'ie er 5 gemaakt en verkocht heeft.
Nee, geen Heemskerk of Keukenhof.
Hier een foto vanuit een ander perspectief:
foto2.JPG
In Gees zie ik ook een trap dus ik zeg Gees.
Klopt, de volgende is voor jou!
renel schreef: In Gees zie ik ook een trap dus ik zeg Gees.
index.png
index.png (1.93 KiB) 2118 keer bekeken
Op de website van beeldeningees vond ik zo snel geen foto van die trap, ik had dus naar het logo moeten kijken.

Nu weer een moeilijke. :)

Bijlagen

renel schreef:
di 27 aug, 2019 20:54
Op de website van beeldeningees vond ik zo snel geen foto van die trap, ik had dus naar het logo moeten kijken.

Nu weer een moeilijke. :)
De snoepfabriek van Haribo op de achtergrond, aan de Riethil in Breda?
Breda is niet goed.
Volgens google heet het Grafschaft daar echter met dezelfde locatie vond ik 'm ook terug.
Antwoord goedgekeurd.
renel schreef:
di 27 aug, 2019 21:15
Volgens google heet het Grafschaft daar echter met dezelfde locatie vond ik 'm ook terug.
Antwoord goedgekeurd.
Gelukkig maar!

Hierbij een nieuwe opgave:

Knipsel.jpg
Die was niet moeilijk. https://de.wikipedia.org/wiki/Steile_Lagerung_(Plastik)
Streetview: https://www.google.nl/maps/@51.4502031, ... 2828?hl=nl

In Essen, Google op "Denkmal Bergleute" gaf als eerste plaatje de oplossing.
Mijn keuze om te zoeken in het Duits was ingegeven door de recente posts van Willem. :)