Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 45 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34545 berichten

Martin E. van Doornik schreef:Heb van alles geprobeerd met googlen: beeld van paard of beelden van een paard enz. enz., maar vergeefs. Het type raam met inspringende ruiten van de winkel en de natuurstenen muur rechts (van een kerk misschien?) doet me wel denken aan het noorden des lands.
Midden van het land; beroemde paardenmarkt :wink:

Robertjan schreef:Ik denk dat 'ie niet in Utrecht of Enschede staat. Evenmin als Maastricht.
Utrecht als provincie is goed.

Pijnacker?

Zelfs met "zijn" naam "riet" kom ik geen stap verder... :roll: Die 216kb en 550x347 al evenmin...

Robertjan schreef:Pijnacker?
Zie hierboven !! en denk aan provinciale herindeling :wink:

Dan is het Gorinchem of Woerden.

Woerden!

Robertjan schreef:Dan is het Gorinchem of Woerden.
Je bent in de goede buurt !!

Paard, Paardenmark, Plantenzaak, Utrecht, provinciale herindeling, niet in Zuid-Holland, midden in het land zijn de aanwijzingen

Het moet dan gewoon Mijdrecht zijn...

Robertjan schreef:Het moet dan gewoon Mijdrecht zijn...
Verkeerde kant ga je op !!

Valkenburg!

Franke schreef:Valkenburg!
Fout, dat is toch echt in Zuid Hollland; wel een beroemde paardenmarkt!!

Vianen. Jeetje, dat ze daar zoveel paardenmarkten hebben in die omgeving!

Robertjan schreef:Vianen. Jeetje, dat ze daar zoveel paardenmarkten hebben in die omgeving!
Het paard staat in de Voorstraat 28 in Vianen, de bloemenzaak heet pand 28..
Dit jaar wordt de 737e Paardenmarkt gehouden en daarmee is de Vianense Paardenmarkt de oudste van Nederland.

Tot 1 januari 2002 hoorde Vianen bij de provincie Zuid-Holland, daarna bij Utrecht.

Afbeelding

Was wel een zware bevalling. Om 't te vinden moet je geen werk hebben, zeg maar :wink:...!

Robertjan schreef:Was wel een zware bevalling. Om 't te vinden moet je geen werk hebben, zeg maar :wink:...!
Nou, dit was werken!

Kom dan maar op met die centen :P!

Franke schreef:
Robertjan schreef:Was wel een zware bevalling. Om 't te vinden moet je geen werk hebben, zeg maar :wink:...!
Nou, dit was werken!
Hier had je het zo gevonden:met dat jaartal dat ik erbij gaf:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... id-Holland

Ik heb de winkel even gebeld en het paard is van brons, het is een kunstwerk van de gemeente.

Ach ja, nog anderhalve dag de hersens pijnigen, daarna kunnen ze een jaar of 3 uitrusten :wink:.

Afbeelding

De hel van het Noorden, maar ver van het bos van Wallers ;-) Waar is dit?