Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 44 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3755 berichten
Wim schreef:OK, zo komt het dus toch bij elkaar. Ik snapte het al niet: superlicht en dan toch niet hard kunnen. Tandems zijn inderdaad mooie fietsen voor stokers met een beperking - en deze is dan echt heel mooi.
Wim
Inderdaad: ik vroeg me ook al af of die '40' geen typefout was. Niet, dus en met een hele goede reden!
rvdh schreef:Hi, tuurlijk.
Allereerst nuttig om onze eigen gewichten te melden, want daar bouw je een fiets omheen.
Ik ben zelf 70 kg, of net eronder. Mijn vrouw is 60kg.
Die waarden komen me bekend voor - bij ons is het precies zo!
rvdh schreef:Frame: Double travel
vork: carbon, met alu vorksteel (ken net)
Gewoon nieuwsgierig: merk/type vork? Voor tandems toegestaan of gewoon op eigen risico?
rvdh schreef:balhoofdlager: santos rvs
Jeetje, wel zwaar - met een Chris King had je zeker 16,2 gram kunnen besparen :D
rvdh schreef:velgen: rigida
spaken: DT comp.
nippels: aan de kant waar de meeste spanning staat: messing, de andere kant is alu.
naven: DT240S (met hogere flens, Hugi)
Dus "konsequenter Leichtbau" zoals de Duitsers zo mooi zeggen.
rvdh schreef:banden: Schwalbe Super Moto
cassette: Shimano XT
kettingen: KMC X9SL (ok, niet zo duurzaam)
crankstellen: Rotor Agiles (licht met lage Q-waarde)
tandwielbladen: TA , 42 tands voor de connectie tussen voor en achter. 40-28 verzet als aandrijving
achterderailleur: SRAM X0
voorderailleur: Shimano XTR
zadelpennen: Ritchey WCS
stuurpennen: Ritchey WCS
Sturen: Ritchey WCS
Kortom: alles licht-lichter-lichtst; mooi hoor!
rvdh schreef:remmen: Shimano XT (is geen lange leiding voor te krijgen, dus heb ik een formula verbouwd) met Formula ORO puro schijven.
Zonder flauw te willen doen: de XT is niet voor tandems vrijgegeven, al zal deze tandem door zijn gebruiksdoel (dat je op een andere plaats weergeeft) wel niet te maken krijgen met Alpen-afdalingen of zie ik dat verkeerd?
rvdh schreef:diverse titanium boutjes.
Mooi ding, zo in zijn geheel. Hoge mate van 'hebfactor'. Onze Santos is bijna het andere uiterste met een Dirtjumper van 3 kilo erin, Hope Mono6 remmen en een DT Freeride achtervelg. Maar die is dan ook bedoeld om te mountainbiken.
Marten schreef:
rvdh schreef:Hi, tuurlijk.
Allereerst nuttig om onze eigen gewichten te melden, want daar bouw je een fiets omheen.
Ik ben zelf 70 kg, of net eronder. Mijn vrouw is 60kg.
Die waarden komen me bekend voor - bij ons is het precies zo!
rvdh schreef:Frame: Double travel
vork: carbon, met alu vorksteel (ken net)
Gewoon nieuwsgierig: merk/type vork? Voor tandems toegestaan of gewoon op eigen risico?Waarschijnlijk op eigen risico, maar gezien het rustige gebruik en gezien wat ik er eerder mee heb uitgespookt met zo'n vork kan het wel.
rvdh schreef:balhoofdlager: santos rvs
Jeetje, wel zwaar - met een Chris King had je zeker 16,2 gram kunnen besparen :D Ja, dat was even een puntje.. ik zat te denken aan een Tune, maar de santos rvs is wel stevig en de chris king zit in mijn andere fiets
rvdh schreef:velgen: rigida
spaken: DT comp.
nippels: aan de kant waar de meeste spanning staat: messing, de andere kant is alu.
naven: DT240S (met hogere flens, Hugi)
Dus "konsequenter Leichtbau" zoals de Duitsers zo mooi zeggen.
rvdh schreef:banden: Schwalbe Super Moto
cassette: Shimano XT
kettingen: KMC X9SL (ok, niet zo duurzaam)
crankstellen: Rotor Agiles (licht met lage Q-waarde)
tandwielbladen: TA , 42 tands voor de connectie tussen voor en achter. 40-28 verzet als aandrijving
achterderailleur: SRAM X0
voorderailleur: Shimano XTR
zadelpennen: Ritchey WCS
stuurpennen: Ritchey WCS
Sturen: Ritchey WCS
Kortom: alles licht-lichter-lichtst; mooi hoor!
rvdh schreef:remmen: Shimano XT (is geen lange leiding voor te krijgen, dus heb ik een formula verbouwd) met Formula ORO puro schijven.
Zonder flauw te willen doen: de XT is niet voor tandems vrijgegeven, al zal deze tandem door zijn gebruiksdoel (dat je op een andere plaats weergeeft) wel niet te maken krijgen met Alpen-afdalingen of zie ik dat verkeerd?klopt, ze maken ook geen lange leiding, maar idd ik kom geen alp op dus ook niet af. Ik rij zelfs met 160/160. Dit kan ik nog aanpasen naar 180/160 voor meer kracht.
rvdh schreef:diverse titanium boutjes.
Mooi ding, zo in zijn geheel. Hoge mate van 'hebfactor'. Onze Santos is bijna het andere uiterste met een Dirtjumper van 3 kilo erin, Hope Mono6 remmen en een DT Freeride achtervelg. Maar die is dan ook bedoeld om te mountainbiken.
Dat is ook wel heel cool om te doen. zoals eerder gezegd: ik zou wel een keer willen rijden wanneer beiden trappen, volgens mij kun je dan echt hard.
rvdh schreef:
Marten schreef: Mooi ding, zo in zijn geheel. Hoge mate van 'hebfactor'. Onze Santos is bijna het andere uiterste met een Dirtjumper van 3 kilo erin, Hope Mono6 remmen en een DT Freeride achtervelg. Maar die is dan ook bedoeld om te mountainbiken.
Dat is ook wel heel cool om te doen. zoals eerder gezegd: ik zou wel een keer willen rijden wanneer beiden trappen, volgens mij kun je dan echt hard.
Je bent hierbij uitgenodigd om een keer de stoker-zitplaats in te nemen op deze fiets:

Afbeelding

Door een ongeval is mijn stoker aka mijn echtgenote tot ver in het najaar uitgeschakeld :cry: Dus het stoeltje is tijdelijk vrij. Als je zin hebt: stuur maar een PM.
Dit is mijn nieuwe Vittorio:
Afbeelding

Oerdegelijk, stalen maatframe, riemvoorbereid, met Rohloff naaf 39x17 en Magura remmen. Er komt nog een voordrager op.

Het is mijn tweede Vittorio. Met de vorige heb ik gefietst in Zuid-Afrika, Madagaskar, Laos, Thailand, Kyrgyzstan en op de Filippijnen. En ik gebruik hem voor dagelijks woon- werkverkeer.

Bij Vittorio vonden ze hem nogal 'kaal' omdat ik er slechts één transfer op wilde hebben. De meeste fietsen vind ik juist 'schreeuwerig' met al die merknamen.
lekker strak!
Inderdaad ziet het er niet uit met de transfers op de Vittorio's...

Hoe zit het eigenlijk met de garantie op de Rohloff-naaf i.v.m. 39x17 ? (Een verhouding welke kleiner is dan 1:2,5...)
Robertjan schreef: Hoe zit het eigenlijk met de garantie op de Rohloff-naaf i.v.m. 39x17 ? (Een verhouding welke kleiner is dan 1:2,5...)
Geen idee! Ik heb er niet naar gevraagd en er is niet over gesproken. Ik maak me er ook niet zo druk over.
40 x 17 is dacht ik eigenlijk het lichtste dat zou mogen. Dit maakt natuurlijk niets uit.
Wim
Oh ja, ik herinner me dat het min. toegelaten ook weleens 2,35 i.p.v. 2,5 kan zijn. Geheugen als een zeef... :oops:
Afbeelding

Mijn getunede vakantiefiets!

Hieronder wat details:
Cannondale F600 (bj 2003)
Voorvork: Fatty lock-out
Stuur: Nitto Noodle
Remmen: Magura HS66
Versnellingen: Shimano Dura-ace cross commandeurs
Zadel: Brooks B17
Zadelpen: CaneCreek Thudbuster
Achterwiel: Sun Lite 36 spaaks - xt naaf
Voorwiel: Son naaf
Banden: Continental Travelcontact
Bagagedragers: Tubus
Ketting: Rohloff 66
Tandwielen: Sram
Achterderailleur: Shimano XT
Voorderailleur: Shimano LX
movingaround schreef:
Mijn getunede vakantiefiets!

Ketting: Rohloff 66
Hey, je hebt de ketting op de kop gemonteerd :D
Dag Marten,

Ik draai hem elke 2000 km :-)
Bedankt trouwens voor de vlotte levering van het Nitto stuur, is supercomfortabel.
movingaround schreef:
Ik draai hem elke 2000 km :-)
Bedankt trouwens voor de vlotte levering van het Nitto stuur, is supercomfortabel.

Hoe heb je dat gedaan met de remgrepen? toch ergens tweede hands hs66 ergens kunnen krijgen?
Net de jaarlijkse poets/onderhoudssessie (lentekriebels?) achter de rug, dus ook maar eens een plaatje van mijn vakantiefiets geschoten:

Afbeelding

Iets meer dan een jaar zo goed als gekregen (vorige eigenaar stond op het punt 'm naar het stort te brengen - de schuur moest nu echt opgeruimd), inmiddels ±8000km verder en hard op weg mijn favoriete fiets te worden ;)

frame: Reynolds 501
balhoofd: Tioga (bestaat dat merk nog?)
trapas: vermoedelijk een Shimano, draait nog steeds probleemloos
aandrijving: was bagger (300LX) nu 7s. 105/New Deore mix met Sram ketting, cassette is 11-26 maar welk niveau geen idee, is een samenraapsel van overgebleven cassettes, heb nu alleen de 15t vervangen, dat is zo'n beetje de enige die ik gebruik...
wielen: Exage naven, Alesa velgen, spaken plain - ze blijven het langer doen dan ik dacht!
banden: Marathon Racer
stuur: Cinelli + Spinaci opzetstuurtje, ITM pen
remmen: Tektro Oryx (Koolstop Salmon blokjes) met 105 grepen
zadel: Brooks Pro
pedalen: geen idee, maar op vakantie de spd's van een andere fiets
drager: Blackburn EX
verlichting: Axa met B&M led voor- en achterlicht
(zodra de wielen zich overgeven trakteer ik mezelf op een SON ;))

Sjors
Klassiek. Ik kan me goed voorstellen dat je hem fijn vindt.
Wim
Shane schreef:
movingaround schreef:
Ik draai hem elke 2000 km :-)
Bedankt trouwens voor de vlotte levering van het Nitto stuur, is supercomfortabel.

Hoe heb je dat gedaan met de remgrepen? toch ergens tweede hands hs66 ergens kunnen krijgen?
Ik heb ze vorige maand gekocht via ebay.de. De afgelopen weken stonden er heel regelmatig HS66 in de "aanbieding" (wel prijzig).
Eindelijk hebben wij ook een tandem, Sinds enkel dagen in huis en heeft wat werk nodig.

Mooi engels degelijkheid :wink:

Afbeelding
Sjors schreef:Net de jaarlijkse poets/onderhoudssessie (lentekriebels?) achter de rug, dus ook maar eens een plaatje van mijn vakantiefiets geschoten:

Afbeelding

Iets meer dan een jaar zo goed als gekregen (vorige eigenaar stond op het punt 'm naar het stort te brengen - de schuur moest nu echt opgeruimd), inmiddels ±8000km verder en hard op weg mijn favoriete fiets te worden ;)
Vlotte Fiets!! :lol:
Vlotte Fiets!!
Moet ook, op de een of andere manier heb ik 's ochtends nooit zoveel tijd... 8)

Sjors