door
Petter » za 02 jan, 2016 22:02
Yopie schreef:Petter schreef:Tijdens het zoeken naar informatie over fatbikes op dit mooie topic uitgekomen. Wat een mooie avonturen daar allemaal in het hoge noorden van Yopie. Zelf ben ik ook al meerdere malen in Zweden op vakantie geweest, laatste keer inclusief mijn Canyon Nerve.
Een aantal mooie ritten kunnen rijden in de omgeving van Tyngsjo, veel mooie singletracks, maar ook af en toe brede schotterpaden.
Nu aan het wachten op mijn fatbike, een Trek Farley 5. Ik zal deze vooral gaan gebruiken in de natte wintermaanden om zo de Nerve te ontzien.
Banden zullen tubeless worden gemaakt en te zijner tijd zal er nog wel het een en ander aangepast gaan worden...
Hej Petter, leuk nog een fatbiker erbij, welkom! Ben ook benieuwd naar 't tubeless maken/rijden, geeft denk ik veel voordelen. En een Canyon Nerve, zag er laatst eentje staan, prachtfiets! Heb je d'r ook 29+ in?
En bedoel je Tyngsjö bij Äppelbo? Leuk, heb daar een paar jaar in de buurt gewoond, idd een prachtgebied voor een mtb, net als kano- en skitochten. Moet er toevallig binnenkort weer naartoe en dan neem ik zekerweten de fatbike mee voor wat sneeuw- en ijspret. Als je nog een mooie route weet of iets speciaals om op de foto te zetten ofzo
De Canyon Nerve 29er bevalt me prima, maar ritjes door de modder vind tie minder
Past helaas geen 29+ in, nog even gekeken naar de mogelijkheid om er 27,5+ in te zetten maar ook dat gaat er niet in passen. Damm...
Toen nog getwijfeld om voor een Trek Stache (29+) te gaan, maar die lag qua rijden heel dicht bij mijn Nerve. Dus toen toch maar full fat gegaan
Het zal even kijken worden hoe ik mijn banden het gemakkelijkste tubeless krijg, maar denk dat ik het gewoon met brede ductape ga proberen. In de onderstaande link wel het een en ander gevonden over het tubeless maken van de Mule Fut;
http://forums.mtbr.com/fat-bikes/my-tub ... 48032.html
Misschien hier nog ideeën voor het smeren van je ketting in winterse omstandigheden:
http://forums.mtbr.com/fat-bikes/my-tub ... 48032.html
Ik bedoelde inderdaad Tyngsjo in de buurt van Appelbo. Een hele mooie omgeving en grappig om te horen dat je er gewoond hebt. Ik heb er een korte rit van net 10km samen met mijn zoontje gereden en een paar keer een langere rit van circa 40km, rondom het meer. Maar dat zijn peuleschiltje bij de ritten die jij rijd.
Officieel waren het wandelroutes, maar heb ze met de fiets gereden, netjes de wandelaars begroet en eigenlijk nergens commentaar gehad dat ik op een wandelroute met de fiets onderweg was, is hier in Nederland helaas weleens anders... Kaartjes hadden we bij een toeristenbureautje gehaald in de buurt, en daar werd ook al verteld dat het geen probleem zou zijn om te fietsen op wandelpaden.
Daarnaast hebben we daar ook met de kano gevaren, de kids hebben samen met de eigenaar van het vakantieparkje op het meer gevist, lekker in het meer gezwommen en verder heerlijk van de rust genoten aldaar.