Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 43 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34545 berichten

Een eenvoudige dan maar weer ? :wink:
Dit beeld is onderdeel van een veel groter standbeeld in een wereldberoemde stad.
Welk standbeeld is dit?


Afbeelding

Barcelona!!!

Afbeelding

Vlakbij de haven waar Columbus de wereld in kijkt :wink:

monument of Christopher Columbus is a 60 meters high column, It was put up for the universal exposition of 1888 in homage to the famous explorer.

Bob&Marguérite schreef:Barcelona!!!
Vlakbij de haven waar Columbus de wereld in kijkt :wink:
Yes !!
De Columbuszuil ofwel het standbeeld van Columbus (estatua de colón) aan de haven van Barcelona en aan het begin van de beroemde Ramblas. Op het beeld zie je de vlag van Barcelona.

Afbeelding

Afbeelding

Hier een nieuwe raadselfoto: het lijkt wel op Nederland, maar dat is het niet. Ik nader hier op mijn fiets een brug tussen twee eilanden. Maar waar :wink: ? www.mijnalbum.nl/Album=DY8D87O3

Martin E. van Doornik schreef:Hier een nieuwe raadselfoto: het lijkt wel op Nederland, maar dat is het niet. Ik nader hier op mijn fiets een brug tussen twee eilanden. Maar waar :wink: ? www.mijnalbum.nl/Album=DY8D87O3
Zo aan die volkswagen te zien is het weer een heel oude foto :wink:
De vraag is of het er daar nu ook nog zo uit ziet.

Michael W schreef:Zo aan die volkswagen te zien is het weer een heel oude foto :wink:
De vraag is of het er daar nu ook nog zo uit ziet.
Het is niet lang geleden gefotografeerd, die Kever was een toevallig voorbij rijdende oldtimer. De afgebeelde Karimorr-fietstas – rechts op mijn bagagedrager – gebruik ik nog steeds. De situatie ter plekke is volgens Google Maps niets veranderd! Tip: het is een land dat uit veel eilanden bestaat.

Martin E. van Doornik schreef:Tip: het is een land dat uit veel eilanden bestaat.
Denemarken met de brug bij Vordingborg? :? Ik doe maar een gooi! :wink:


(Nergens kan de sfeer en het weer zo saai Hollands zijn als daar.)

Rachel schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Tip: het is een land dat uit veel eilanden bestaat.
Denemarken met de brug bij Vordingborg? :? Ik doe maar een gooi! :wink:
(Nergens kan de sfeer en het weer zo saai Hollands zijn als daar.)
Denemarken is goed. De brug op de foto lijkt echter niet op de Storstrømmenbron bij Vordingborg, welke drie bogen heeft. Iets westelijker. Het eiland, waar ik op de foto op fiets, is echt piepklein....

Is dat die brug van Langeland naar Funen?

Franke schreef:Is dat die brug van Langeland naar Funen?
Franke, je hebt gewonnen 8) ! Eigenlijk zijn er drie bruggen: ik fietste van jeugdherberg Fåborg op Fyn naar jeugdherberg Marstal op Langeland. Eerst heb je onder Svendborg de brug naar het eiland Tåsinge, dan de tweede brug naar Siø en tenslotte de derde brug naar Langeland; dit is de brug die op mijn foto staat. Ik fietste dus op het kleine eiland Siø. Ik was in gezelschap van een andere fietser, die deze mooie foto met een 100-mm lens maakte. Als je bij Google Maps de zoeknaam Siø intypt en klikt, wijst het groene pijltje bijna hetzelfde plekje aan waar de foto is genomen! (de letter ø kan je typen door Alt+155 te toetsen).
Waar anders dan hier kan je per fiets in minder dan een uur over vier eilanden "hoppen" :lol: ?

Martin E. van Doornik schreef:Waar anders dan hier kan je per fiets in minder dan een uur over vier eilanden "hoppen" :lol: ?
Op de 30.000 Islands in Georgian Bay in Canada
Nabij het Algonquin Provincial Park. :wink:

Martin E. van Doornik schreef:(de letter ø kan je typen door Alt+155 te toetsen).
Is afhankelijk van besturingssysteem, Martin. Ik kan alle toetsenborden oproepen die ik wil van alle mogelijke en zelfs onmogelijke talen.
Het Deense bevat å, æ, ø..
:wink:

P.S.1 : Deze brøn dus?
P.S.2 : Het wordt tijd dat Franke een rondje gaat uitdelen vanwege alle winpartijen. 8) :wink:

Martin E. van Doornik schreef:Als je bij Google Maps de zoeknaam Siø intypt en klikt, wijst het groene pijltje bijna hetzelfde plekje aan waar de foto is genomen! (de letter ø kan je typen door Alt+155 te toetsen).
Alt+155 werkt bij mij helaas niet. Na eerst Si in te typen, staat er dan "Si155".

Moet zeggen dat de korrel/ruis mij ook eerst liet denken dat het een klassieke foto was.

Zit net wel even te kijken: daar kom ik nét niet langs over ±2 weken... Ik wil de brug tussen Nyborg en KorsØr over (dat kan toch wel op de fiets, neem ik aan?).

Als ik even in mijn geheugen graaf lag er in 2000 naast de autobaan een fietspad aan beide zijden. Dit weet ik nog omdat aan de andere zijde twee ligfietsers met hoge snelheid naar beneden reden.

Op jou foto ziet het er tamelijk onveilig uit om daar te fietsen maar ik zie ook maar drie autootjes dus druk zal het toen niet zijn geweest.

Rachel schreef:
Martin E. van Doornik schreef:(de letter ø kan je typen door Alt+155 te toetsen).
Is afhankelijk van besturingssysteem, Martin. Ik kan alle toetsenborden oproepen die ik wil van alle mogelijke en zelfs onmogelijke talen.
Het Deense bevat å, æ, ø..
:wink:
Men kan bij Windows XP vreemde letters vinden via: Start > Programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Speciale tekens. Voor mijn eigen PC ligt een Zweeds toetsenbord (in Zweden gekocht dus), met de å, ä en ö erop, omdat ik regelmatig de Zweedse taal gebruik.

Robertjan schreef:Alt+155 werkt bij mij helaas niet. Na eerst Si in te typen, staat er dan "Si155".
Mac hé ?

ø Alt155 dateert nog uit het dos-tijdperk

Martin E. van Doornik schreef:Voor mijn eigen PC ligt een in Zweden gekochte toetsenbord, dus met de å, ä en ö erop.
[off topic]OSX werkt met virtuele toetsenborden. Geen omschakelgedoe.[/off topic] :P

Michael W schreef:Mac hé ?
Uiteraard. (Heb het al wel gevonden hoor :wink:.)

Dos ken ik ook nog, de overgang van 5.1 naar 6.0 was al heel wat! (Laat staan Windows, wat toen nog redelijk gebruiksvriendelijk was.)

Robertjan schreef:Dos ken ik ook nog, de overgang van 5.1 naar 6.0 was al heel wat! (Laat staan Windows, wat toen nog redelijk gebruiksvriendelijk was.)
Laten we het daar maar niet over hebben 8) :wink:
Ik stam uit het GW-BASIC tijdperk.

De linker foto maakte ik vanuit mijn fiets op 3 april 1972. Soms wil ik ook wel eens oude fietsherinneringen ophalen en zodoende maakte ik de rechter foto op 29 september 2006: www.mijnalbum.nl/Album=XIYGQ6MK
Hoe heet deze kerk en waar :wink: ? Ik denk er nog vaak aan.