Barcelona!!!
Vlakbij de haven waar Columbus de wereld in kijkt
monument of Christopher Columbus is a 60 meters high column, It was put up for the universal exposition of 1888 in homage to the famous explorer.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Zo aan die volkswagen te zien is het weer een heel oude fotoMartin E. van Doornik schreef:Hier een nieuwe raadselfoto: het lijkt wel op Nederland, maar dat is het niet. Ik nader hier op mijn fiets een brug tussen twee eilanden. Maar waar ? www.mijnalbum.nl/Album=DY8D87O3
Het is niet lang geleden gefotografeerd, die Kever was een toevallig voorbij rijdende oldtimer. De afgebeelde Karimorr-fietstas – rechts op mijn bagagedrager – gebruik ik nog steeds. De situatie ter plekke is volgens Google Maps niets veranderd! Tip: het is een land dat uit veel eilanden bestaat.Michael W schreef:Zo aan die volkswagen te zien is het weer een heel oude foto
De vraag is of het er daar nu ook nog zo uit ziet.
Denemarken is goed. De brug op de foto lijkt echter niet op de Storstrømmenbron bij Vordingborg, welke drie bogen heeft. Iets westelijker. Het eiland, waar ik op de foto op fiets, is echt piepklein....Rachel schreef:Denemarken met de brug bij Vordingborg? Ik doe maar een gooi!Martin E. van Doornik schreef:Tip: het is een land dat uit veel eilanden bestaat.
(Nergens kan de sfeer en het weer zo saai Hollands zijn als daar.)
Franke, je hebt gewonnen ! Eigenlijk zijn er drie bruggen: ik fietste van jeugdherberg Fåborg op Fyn naar jeugdherberg Marstal op Langeland. Eerst heb je onder Svendborg de brug naar het eiland Tåsinge, dan de tweede brug naar Siø en tenslotte de derde brug naar Langeland; dit is de brug die op mijn foto staat. Ik fietste dus op het kleine eiland Siø. Ik was in gezelschap van een andere fietser, die deze mooie foto met een 100-mm lens maakte. Als je bij Google Maps de zoeknaam Siø intypt en klikt, wijst het groene pijltje bijna hetzelfde plekje aan waar de foto is genomen! (de letter ø kan je typen door Alt+155 te toetsen).Franke schreef:Is dat die brug van Langeland naar Funen?
Is afhankelijk van besturingssysteem, Martin. Ik kan alle toetsenborden oproepen die ik wil van alle mogelijke en zelfs onmogelijke talen.Martin E. van Doornik schreef:(de letter ø kan je typen door Alt+155 te toetsen).
Alt+155 werkt bij mij helaas niet. Na eerst Si in te typen, staat er dan "Si155".Martin E. van Doornik schreef:Als je bij Google Maps de zoeknaam Siø intypt en klikt, wijst het groene pijltje bijna hetzelfde plekje aan waar de foto is genomen! (de letter ø kan je typen door Alt+155 te toetsen).
Men kan bij Windows XP vreemde letters vinden via: Start > Programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Speciale tekens. Voor mijn eigen PC ligt een Zweeds toetsenbord (in Zweden gekocht dus), met de å, ä en ö erop, omdat ik regelmatig de Zweedse taal gebruik.Rachel schreef:Is afhankelijk van besturingssysteem, Martin. Ik kan alle toetsenborden oproepen die ik wil van alle mogelijke en zelfs onmogelijke talen.Martin E. van Doornik schreef:(de letter ø kan je typen door Alt+155 te toetsen).
Het Deense bevat å, æ, ø..