Michael W schreef:Martin E. van Doornik schreef:Wel in Kent, maar het is een zeer hoge molen, de hoogste achtkante molen van Engeland (niet te vergelijken met de ronde stenen molen van Sutton in Norfolk, die 10 verdiepingen telt!). Bovendien zijn de molenroeden (balken waar de wieken aan zitten) op mijn foto zwart. Op de foto van Sandwich ontbreken de jaloeziekleppen in de wieken.
Cranbrook
The Union Windmill was built in 1814 and stands at the highest point overlooking the town of Cranbrook. It is the second tallest surviving windmill in the British Isles, measuring 72 feet to the top of the cap. It is the tallest surviving smock mill, with an eight-sided three-storey brick base and a four-storey, fixed wooden tower above that, clad in white painted weather-board. It has four sails (called sweeps in the Southeast) with patent shutters and a fantail which keeps the sweeps facing into the wind at all times. The mill has recently undergone major renovations and is in excellent working order.
Applaus voor de knappe Michael W! Het is inderdaad The Union Mill in Cranbrook, Kent. Kijk maar op de vier volgende foto's:
www.mijnalbum.nl/Album=GB6664SE
De eerste foto is een oude ansichtkaart, gestempeld op 1 februari 1953 (die datum!) en verzonden aan molenmaker C. Bremer te Adorp (Gr.). Na zijn dood in 1995 heb ik de kaart via-via gekregen. C. Bremer heeft in 1958 nieuwe wieken op de molen van Cranbrook, die op mijn raadselfoto staan, aangebracht, made in Groningen
dus.... Dit molenmakersbedrijf bestaat nog steeds en is te vinden naast Shell-garage Neumann in Adorp.
De andere foto's heb ik in 1984 genomen (no. 2 met mijn fiets op de voorgrond), waar ik zelf op de laatste foto de jaloeziekleppen aan het bedienen ben.