Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 41 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34544 berichten

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Wij blijven nog in beautiful England fietsen en ik maakte een gewaagde uitzichtfoto, zittend op een hoge molenkap, maar waar? www.mijnalbum.nl/Album=6L8D8WK8 Tip: het pittoreske dorp kent veel houten huizen aan hellende straten.
Ergens in Kent dus ?

Sandwich :wink:
Wel in Kent, maar het is een zeer hoge molen, de hoogste achtkante molen van Engeland (niet te vergelijken met de ronde stenen molen van Sutton in Norfolk, die 10 verdiepingen telt!). Bovendien zijn de molenroeden (balken waar de wieken aan zitten) op mijn foto zwart. Op de foto van Sandwich ontbreken de jaloeziekleppen in de wieken.

Martin E. van Doornik schreef:Wel in Kent, maar het is een zeer hoge molen, de hoogste achtkante molen van Engeland (niet te vergelijken met de ronde stenen molen van Sutton in Norfolk, die 10 verdiepingen telt!). Bovendien zijn de molenroeden (balken waar de wieken aan zitten) op mijn foto zwart. Op de foto van Sandwich ontbreken de jaloeziekleppen in de wieken.
Cranbrook :wink:

The Union Windmill was built in 1814 and stands at the highest point overlooking the town of Cranbrook. It is the second tallest surviving windmill in the British Isles, measuring 72 feet to the top of the cap. It is the tallest surviving smock mill, with an eight-sided three-storey brick base and a four-storey, fixed wooden tower above that, clad in white painted weather-board. It has four sails (called sweeps in the Southeast) with patent shutters and a fantail which keeps the sweeps facing into the wind at all times. The mill has recently undergone major renovations and is in excellent working order.

Even een vraagje tussendoor: Hoe kan ik in Google Maps een locatie opslaan in de URL zodat ik het hier kan posten?

Martin E. van Doornik schreef:.. een gewaagde uitzichtfoto, zittend op een hoge molenkap, ..
Afbeelding
met een sopje
op de molenkap
:wink:

Peter Rodenburg schreef:Even een vraagje tussendoor: Hoe kan ik in Google Maps een locatie opslaan in de URL zodat ik het hier kan posten?
Rechtsboven "link naar deze pagina"
"Link plakken in e-mail of chatbericht""

http://maps.google.de/maps?ie=UTF8&hl=n ... 52435&z=12

Dank!

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Wel in Kent, maar het is een zeer hoge molen, de hoogste achtkante molen van Engeland (niet te vergelijken met de ronde stenen molen van Sutton in Norfolk, die 10 verdiepingen telt!). Bovendien zijn de molenroeden (balken waar de wieken aan zitten) op mijn foto zwart. Op de foto van Sandwich ontbreken de jaloeziekleppen in de wieken.
Cranbrook :wink:

The Union Windmill was built in 1814 and stands at the highest point overlooking the town of Cranbrook. It is the second tallest surviving windmill in the British Isles, measuring 72 feet to the top of the cap. It is the tallest surviving smock mill, with an eight-sided three-storey brick base and a four-storey, fixed wooden tower above that, clad in white painted weather-board. It has four sails (called sweeps in the Southeast) with patent shutters and a fantail which keeps the sweeps facing into the wind at all times. The mill has recently undergone major renovations and is in excellent working order.
Applaus voor de knappe Michael W! Het is inderdaad The Union Mill in Cranbrook, Kent. Kijk maar op de vier volgende foto's: www.mijnalbum.nl/Album=GB6664SE
De eerste foto is een oude ansichtkaart, gestempeld op 1 februari 1953 (die datum!) en verzonden aan molenmaker C. Bremer te Adorp (Gr.). Na zijn dood in 1995 heb ik de kaart via-via gekregen. C. Bremer heeft in 1958 nieuwe wieken op de molen van Cranbrook, die op mijn raadselfoto staan, aangebracht, made in Groningen :wink: dus.... Dit molenmakersbedrijf bestaat nog steeds en is te vinden naast Shell-garage Neumann in Adorp.
De andere foto's heb ik in 1984 genomen (no. 2 met mijn fiets op de voorgrond), waar ik zelf op de laatste foto de jaloeziekleppen aan het bedienen ben.

Na al dat molengeweld maar weer eens een leuk baksteenpoortje erin :wink:

Afbeelding

Michael W schreef: baksteenpoortje
Afbeelding
Rossfurt mit Elbtor in Tangermünde

Ik ben er nooit geweest maar herken dit type omwalling. Moest aan een oever zijn. Van de Elbe in dit geval.

Michael W schreef:Na al dat molengeweld maar weer eens een leuk baksteenpoortje erin :wink:
Duidelijk typisch Hanze-baksteengotiek. Rostock oder Greifswald?

Rachel schreef:Rossfurt mit Elbtor in Tangermünde

Ik ben er nooit geweest maar herken dit type omwalling. Moest aan een oever zijn. Van de Elbe in dit geval.
Yip, de Elbtor in Tangermünde aan de Elbe en de Tanger :wink:

Martin E. van Doornik schreef:Bovendien zijn de molenroeden (balken waar de wieken aan zitten) op mijn foto zwart.
Maar na de restuaratie zijn ze nu toch echt spierwit !! :wink:

Rachel schreef: Rossfurt mit Elbtor in Tangermünde
Ik ben er nooit geweest maar herken dit type omwalling. Moest aan een oever zijn. Van de Elbe in dit geval.
Aan de andere kant van de poort ziet het er zo uit (foto © AveArno) :wink:

Afbeelding

Met dank aan AveArno, een mooi beeld. :wink: Naar Oost-Duitse maatstaven onverwacht fris opgeschilderd stadsgezicht. :roll:

Rachel schreef:Naar Oost-Duitse maatstaven onverwacht fris opgeschilderd stadsgezicht. :roll:
Zo was het vroeger (even na de hereniging) :wink:

Afbeelding

Maar een paar honderd kilometer van mijn huis ging ik op een gure novemberdag een fietstocht maken. Met een zwart-wit film in mijn camera. Misschien een gemakkelijke raadselfoto, maar waar?
www.mijnalbum.nl/Album=YNLDIRVH

Sluis in het amsterdam-rijn kanaal.
Ben ik verleden zomer met een aspirant wereldfietser (6 Jaar) voorbij gefietst naar onze slaapplaats op het Fort Werk aan de Korte weg?
Lekker pruimen gekocht langs de weg en de pitten over de sluit gespuugd.
Opvoeden daar zijn Opa's niet voor dat moeten de ouders doen :lol:

Opa Leen

Leen Verkerk schreef:Sluis in het amsterdam-rijn kanaal.
Ben ik verleden zomer met een aspirant wereldfietser (6 Jaar) voorbij gefietst naar onze slaapplaats op het Fort Werk aan de Korte weg?
Lekker pruimen gekocht langs de weg en de pitten over de sluit gespuugd.
Opvoeden daar zijn Opa's niet voor dat moeten de ouders doen :lol:

Opa Leen
Helaas, het is fout. Zuidwestelijker dan je denkt.

Algerabrug , Capelle aan den IJssel

Afbeelding

Een gemakkelijke retour :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:Algerabrug , Capelle aan den IJssel
Helemaal juist! De naam Algerabrug ken ik eigenlijk niet. Dit bouwwerk werd tijdens de aardrijkskundeles op mijn school als de Stormvloedkering in de Hollandse IJssel genoemd. Volgens Google Maps loopt de Algeraweg (N 210) erover.
Ik ging in november 2004 op uitnodiging van de Kinderdijkse molenaars erheen: per trein van Baflo naar Rotterdam-Alexander en dan per fiets verder. Een gure dag met veel wind, maar wat lieten de draaiende Kinderdijkse molens zien waartoe zij in hun element waren! Ik schoot veel oerdegelijke Hollandse plaatjes in zwart wit, prachtig met die dreigende wolkenluchten en wuifende rietkragen....