Leon schreef: ↑ma 13 apr, 2020 12:45
Inderdaad duidelijk. Ik vind het schokkend ook. Vooral de trein pakken om ergens een stuk te gaan fietsen. Ik hoop dat er snel maatregelen komen om dat imho idiote gedrag te stoppen.
Ik vind het ook ronduit schokkend om te zien hoe egoïstisch mensen naar mijn mening kunnen zijn.
Een lokaal rondje is wat mij betreft prima, binnen blijven nog beter.
Invulling van de andere opties is naar mijn mening een lange neus trekken naar de zorgverleners (zie het reclamespotje op tv, waar ze iedereen vragen binnen te blijven, voor hun), naar de Fietsersbond, die het fietsen wil beperken tot een rondje om het dorp, naar het RIVM en de overheid die oproepen om zoveel mogelijk binnen te blijven, etc.
Leon heeft het onlangs al eerder treffend beschreven hoe het kan zijn als mensen van elders (de gebieden in en om) jouw leefomgeving opzoeken om lekker te komen recreëren met als gevolg dat diezelfde leefomgeving daarna afgesloten wordt en je als bewoner vrijwel geen kant meer op kunt. Dankzij de mensen die het allemaal geen ruk interesseert wat zij mogelijkerwijze teweeg brengen, zolang zij hun zin maar kunnen doordrammen.
Ook de Bollenstreek is hier weer een pijnlijk voorbeeld van.
Dit gaat niet alleen over wel of niet fietsen tijdens de Corona crisis, maar moet veel breder getrokken worden.
Elke vorm van onnodig buiten zijn kan consequenties hebben waar we niet op zitten te wachten. En ook die consequenties moet je in een breed perspectief zien wat mij betreft.
Daarbij is het al helemaal belachelijk om met zo’n uitkomst van een Facebook enquete je gelijk te willen halen.
Het komt op mij over als: “Zie je wel? Je kunt gewoon blijven fietsen hoor, want dat vindt iedereen en af en toe de trein pakken moet ook kunnen...”
Egoïsme kun je naar mijn mening niet beter etaleren dan op deze manier.... beschamend.
Als je dan toch zo graag wilt fietsen, doe dan een rondje om het dorp, in de nabije omgeving. Vaak weet je als geen ander waar de drukke (fiets)paden in je eigen omgeving zijn die je dan juist moet vermijden.
Versoepeling van de maatregelen lijken voorzichtig in overweging genomen te worden. Kun je dan niet even het geduld en fatsoen opbrengen om te wachten tot het moment daar is dat je er weer wat meer op uit kunt trekken?