Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht 2009 - 10 t/m 13 April - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Paastocht 2009 - 10 t/m 13 April

140 berichten
Helaas, het gaat niet lukken met die Paastocht voor mij.
Heel veel plezier met zijn allen !!!
En maak me maar jaloers met de foto's/films achteraf :wink:
Blanche schreef:Helaas, het gaat niet lukken met die Paastocht voor mij.
Heel veel plezier met zijn allen !!!
En maak me maar jaloers met de foto's/films achteraf :wink:

Blanche wat maak je me nu :cry:

Hadden we eindelijk weer es bij kunnen kletsen.......... :?:

Ik ga morgen ( woensdag ) op mijn dooie akkertje richting Rijssen. Uiteraard niet in rechte lijn, ik maak er een tochtje van. Weer of geen weer.

Ik zie jullie allemaal ( behalve Blanche dan) op vrijdag. :D

Groet

Jans
Jammer Blanche - we zullen je missen. Ik heb mezelf vanavond op voorpret getracteerd: ik ben vast begonnen de spullen tevoorschijn te halen. Ik neem vrijdag de trein naar Zwolle, en fiets daarvandaan naar Rijssen. Zijn er meer mensen die 's middags vanaf Zwolle gaan fietsen?
Wim
Voor mensen die vrijdag met de trein willen komen even de volgende informatie van de site van ns in verband met het meenemen van een fiets in de trein. Gewoonlijk mag een fiets namelijk niet tussen 16:30 en 18:00 uur vervoerd worden per trein op vrijdag. Op Goede Vrijdag blijkt dit niet te gelden.
Met de fiets in de trein
Wanneer u uw fiets wilt meenemen in de trein koopt u een Dagkaart fiets. Met een Dagkaart fiets mag u uw fiets, ligfiets, racefiets of tandem meenemen in de trein. Ook voor een gedemonteerde racefiets koopt u een Dagkaart fiets. Een vouwfiets mag in opgevouwen toestand kosteloos worden vervoerd. Voor een opvouwbare tandem geldt dit niet, hiervoor koopt u een Dagkaart fiets. Uw bagage (zoals fietstassen) mag u tijdens de treinreis niet op uw fiets laten zitten.

U mag uw fiets alleen buiten de spits meenemen in de trein; daarbij geldt als spitstijd: werkdagen van 6.30 tot 9.00 uur en van 16.30 tot 18.00 uur. Deze beperking geldt niet in de weekenden, op feestdagen én in de zomermaanden juli en augustus. Een Dagkaart fiets kost 6 euro (ongeacht de bestemming) en koopt u bij de Kaartautomaat.
feestdagen
Voor 2009 worden de volgende dagen (buiten de weekends) als feestdagen aangemerkt. Voor de OV-studentenkaart gelden afwijkende feestdagen, deze staan achter op de kaart. Op de volgende dagen geldt in 2009 de 40% korting van de abonnementen ook vóór 9.00 uur 's morgens:
-Goede Vrijdag (10 april)
-2e paasdag (13 april)
-Koninginnedag (30 april)
-Hemelvaartsdag (21 mei)
-22 mei
-2e Pinksterdag (1 juni)
-25 december t/m 1 januari 2010.
http://buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=verwachting

Het wordt:

Zacht, soms zonnig, overwegend droog, wind uit het noorden - perfecte fietsweer dus!! :D
Hallo,

Na wat wikken en wegen heb ik besloten ook mee te gaan met de Paastocht.

Ik ben daar toevallig toch in de buurt, die vrijdag.

Is dit berichtje genoeg, of moet ik verder nog iets doen om me aan te melden.

Willem
Die site van de NS is toch wel verontrustend. Eerder was alleen de ochtendspits verboden. Daar komt nog bij dat in de intercity treinstellen waar je door de beweegbare neus kunt lopen (en die op het traject Randstad - Zwolle en verder rijden) sinds de recente verbouwing het aantal fietsplekken drastisch is verminderd.
Wim
Mocht de NS heel moeilijk doen, dan kan ik eventueel één persoon extra op maandag mee terug nemen richting Utrecht.
wwwillem schreef:Is dit berichtje genoeg, of moet ik verder nog iets doen om me aan te melden.Willem
Gezellig!
Je hoeft inderdaad verder niets te doen,

Tot vrijdag
Hallo Allemaal,

De eindspurt is ingezet, vandaag nog 8 aanmeldingen en maar 1 afmelding. We zitten al op de 70 !! Bijna 2 keer zoveel als vooraf ingeschat. Maar behalve een kleine file voor de douche betekend dit vooral meer gezelligheid. En wat opvalt in is het grote aantal nieuwe gezichten. Hopelijk hebben jullie er ook allemaal net zoveel zin in als wij. Tot in Rijssen !!

Wouter
uh 71... beetje laat maar ik zag dat ik me moest aanmelden. kan dat nog? wil zaterdagochtend aansluiten vanaf cs in rijssen om 10:00.

martijn14
Geen probleem, gezellig!
Ik ga morgen nog even een deadline halen (haal dat goede van die vrijdag maar weg) en dan even flink bijkomen van het weekend :D Ik ben er dus waarschijnlijk pas zaterdagochtend bij, heel misschien vrijdagavond nog... afhankelijk van het werk en hoe ik me voel.

Groet,
Matthijs
:lol: - 2:39 nog aan het werk, that's the spirit !!!! - We zien je wel verschijnen, en we slepen je er wel doorheen :wink: - Nog 2 uurtjes werken en dan spring ik ook op de fiets .... wat een weertje 8)

Wouter
Zit ik op goede vrijdag achter mijn computer te werken met temperaturen boven de 20 graden. Wat had ik graag meegefietst. Maar helaas, met rijstebreibergen werk, ongeduldige klanten en (groot!)vaderlijke verplichtingen zit dat er deze keer niet in.

Heb je na een geslaagde Paastocht zin om fietsend nog wat na te genieten op zondag 26 april, zie:
http://adnet-werk.nl/emmawintertoer2.html.
http://adnet-werk.nl/emmawintertoerresultaat.html.

Geniet.
Met sportieve fietsgroet,

Koert.
Hey Fietsers,

De kriebels zijn niet tegen te houden en op het laatste moment heb ik besloten om jullie 'gevoel' te gaan ervaren. Als 'newbe' bij de wereldfietsers... Dit zullen de paasfietsers niet meer lezen, maar toch ;-)
Tot zo tussen Rijssen en de volgende camping.

Groeten,
Jeroen
Een wonderschone tocht met fantastisch weer. Wouter en Marianne: dank! Na de gruwelverhalen die ik van de vorige Paastocht las geeft deze versie toch wel een warm gevoel. Verder was het erg leuk dat al die namen, van wie ik eigenlijk al best veel wist via dit forum, ineens een gezicht kregen. En appeltaart heb ik voorlopig voldoende gegeten. En al die drukte al 's morgens tientallen tenten op tientallen fietsen worden geladen http://www.mijnalbum.nl/Album=EG66QZYH.
Ook ik heb genoten, van de mensen, de enthousiaste reacties, de vele nieuwe gezichten, de goede gesprekken en mooie verhalen, de superopkomst (rond de 80 personen) en het ontzettend mooie weer!!
Marianne en Wouter bedankt weer voor de mooie tocht door twente het weer hielp lekkermee,vandaag toch nog 81 km op de teller, naar Deventer ,Rene.
Bedankt Wouter en Marianne,

Het was een goede en leuke Paastocht. Ik fietste naar station Oldenzaal
maar ivm de werkzaamheden geen trein. Fietste toen naar station Hengelo, moest wel mijn zadel met 3 tyraps vastzetten, maar heb het gelukkig gehaald en had een regelrechte trein naar Den Haag CS.

Zal de foto's later op het web zetten ben nu te moe.

Ik wil iedereen bedanken voor de leuke en gezellige sfeer.

Mario