Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Paastocht

159 berichten

Rapro schreef:voorop rijden... het is toch gewoon de lf bordjes volgen... :?

groetjes, martijn2
Dat klopt maar ik heb een hekel om voorop te rijden :wink:

John

en ik dus toch niet de enige:)

Martijn1

Ik wil best op kop rijden hoor.
Maar in ben Engelsman en rijd meestel links - kan dus wel spannend worden!
:lol:

Froggy schreef:Ik wil best op kop rijden hoor.
Hebben wij dus eindelijk een koprijder gevonden :lol:

Groet John

Ik ben in training voor de Duchenne Heroes tocht hoor.
Als ik op kop zit dan wordt er off-road gereden met een gemiddeld van 28km/u.
:lol: :lol:

Zeg het maar!

Froggy schreef:Ik wil best op kop rijden hoor.
Met name als er boomstronken over het pad lopen :lol:

Veel fietsplezier allemaal. Wij doen tochtjes vanaf huis en vangen een andere wereldfietser op voor een nacht gedurende zijn paastocht door Nederland :>.

Blanche

Triple sommersault with pike and a perfect landing (on my back) - thats my speciality Blanche!

Ik kreeg toch een perfecte 10 van jou toch?
:lol: :lol: :lol:

Froggy schreef:Ik kreeg toch een perfecte 10 van jou toch?
:lol: :lol: :lol:
`

Jij altijd :wink:
Werk ze!!

Blanche

Vikingar schreef:
Annetje schreef:Wanneer denken jullie de laatste dag ongeveer in Coesfeld te zijn? Maw, hoe laat wordt er 's ochtends meestal vertrokken en zo? Ik moet namelijk nog terug in Leuven geraken en dat lijkt niet zo simpel te zijn... Op de site van Deutsche Bahn krijg ik zelfs GEEN oplossing als de fiets mee moet. Hopelijk blijkt dat in de praktijk wel te doen... Reserveren jullie je tickets of is dat niet nodig?

De tent ligt klaar, hopelijk houdt ze het want 't is een oud en simpel gevalletje. M'n fiets moet nog effe een onderhoudsbeurtje krijgen na een winter quasi stilstaan maar dat komt ook inorde en dan zijn we er klaar voor!

Hopelijk lukt het vrijdag wat op de trein, ik ben namelijk geen held in overstappen met een bepakte fiets :wink:

Is er ergens een algemeen gsm-nummer of zo voor als er problemen zijn met het openbaar vervoer (vertragingen e.d.)?

Groetjes en tot vrijdag!

An
Hoi Ann,

Maandagochtend vertrekken wij uit Harddorfer See en fietsen naar Darfeld. Ik denk indien wij bijtijds vertrekken om een uur of 12:00 in Darfeld aankomen. Een aantal van ons zal denk ik richting Winterswijk fietsen (?)

Wil je met de trein uit Duitsland of uit Nederland naar België reizen? Kan iemand deze vraag voor Ann beantwoorden. Wat is het meest handigst, met een bijbehorend tel nr?

Ik weet niet of er WF's zijn die een ticket reserveren degene die dat heeft gedaan kan die daar wat zinnigs over vertellen?

Zelf zitten wij er aan te denken om richting Coesfeld te trappen en aldaar een hotel te boeken. Dit omdat wij dinsdag nog vrij zijn. Om dan de volgende dag richting Winterswijk te fietsen en daar de trein terug te nemen.

John
Ik ben niet zo van de reserveringen... maar als je door 2 a 3 landen met de trein gaat reizen is dat misschien wel handig? Ik weet niet hoe het met reserveringen en treinen zit als je vertraging oploopt tijdens reizen of overstappen?

Ik vind wel een oplossing tot roosendaal met de fiets, maar ik als ik de kaart bekijk lijkt dat niet de handigste/snelste manier is om in leuven te geraken. Mocht je onderweg stranden, kan je altijd wel ergens slapen.

Het lijkt dat het probleem met de DB internationale planner is dat hij voor NL en DE wel kan kijken of de fiets mee mag.. maar in Belgie met die optie geen route kan maken.
Dit is in iedergeval de route die de reisplanner geeft voor zonder de fiets voor Coesfeld-Leuven

Mocht je mn mobiele willen stuur me maar een PB. Ik kan je tijdens het reizen (vrijdag na 9.00) echter niet helpen aangezien ik dan zelf op de fiets zit. Ik reis iig of van winterswijk of van enschede aan het einde naar rotterdam.

Alvast bedankt voor jullie hulp! De terugreis komt wel inorde, ik mag meerijden met de andere Belg :D

Heenreis ga ik wel even navragen op het station, maar da 's normaal geen probleem als er op de "Amsterdammer" tenminste fietsplek is...

Ik moet hier dringend wel es creatief worden in mijn kledijkeuze, want een lange fietsbroek behoort hier nog niet tot het assortiment en gezien de weersvoorspellingen lijkt een kort broekje me wat bibberachtig :lol:

Annetje schreef:Alvast bedankt voor jullie hulp! De terugreis komt wel inorde, ik mag meerijden met de andere Belg :D

Heenreis ga ik wel even navragen op het station, maar da 's normaal geen probleem als er op de "Amsterdammer" tenminste fietsplek is...

Ik moet hier dringend wel es creatief worden in mijn kledijkeuze, want een lange fietsbroek behoort hier nog niet tot het assortiment en gezien de weersvoorspellingen lijkt een kort broekje me wat bibberachtig :lol:
Hoi Annetje,

Wat is je telnr?
Kun je met een PB sturen onder aan de topic.

Groet

John

Hallo Allen
Zoals het weer vandaag is is het dus fantastisch, lekker zonnetje en af en toe een sneeuwvlok, beter kunnen we niet hebben.
Ik ben even kwijt wat nu slim is een terugkaartje in de trein reserveren, route kaart, en misschien nog iets? Wie zet het even helder neer?
Groetjes en tot in zonnig Zwolle Yvette

mooiweerfietsers,

de laatste hindernis voor het al of niet meegaan met de tocht is deze voormiddag geboren, namelijk een flinke kleinzoon. Deze was voorzien voor het einde van deze week en dan kan je het als bompa niet wagen van op fietstocht te vertrekken?
dus kom ik vrijdagmorgen naart Zwolle en als beloning komt vrouwlief me maandag ophalen met de auto en dan kan dat meisje van Leuven ook mee.

Bompa Hein

Bompa,

Van harte dan maar met de nieuwe aanwist!

Groet,

Martijn1

Proficiat Hein!

Wie neemt er beschuit met muisjes mee :?: :wink:

John

Bompa Hein:

Van harte gefeliciteerd met kleinzoon.

John:

Denk je er wel aan dat het pasen is? Hebben ze ook beschuit met paashaasjes :?:

Doet me denken aan een oud rijmpje/limmerick van John O Mill ( de wat ouderen onder ons zullen dit zeker nog kennen)

"Kleine muisjes hebben grote wensen...............
Een beschuitje met gestampte mensen"

Zo dit was de kwinkslag van vandaag :D

Zal voor vrijdag nog een paar bedenken :roll:

Zoals het weer hier nu is ziet het er goed uit, zonnetje en af en toe een fel buitje.

Groet

Jans

Yvette schreef:Hallo Allen
Zoals het weer vandaag is is het dus fantastisch, lekker zonnetje en af en toe een sneeuwvlok, beter kunnen we niet hebben.
Ik ben even kwijt wat nu slim is een terugkaartje in de trein reserveren, route kaart, en misschien nog iets? Wie zet het even helder neer?
Groetjes en tot in zonnig Zwolle Yvette
Hoi Yvette,

Dat ligt er aan wat je wilt. Als je via Coesfeld naar Nederland wilt terugrijden kan dat. Bert Sitters heeft over het treinen op de topic wat neergezet zie pagina 2. En vooraf reserveren is inderdaad geen garantie dat je fiets meekan. Deimor op pag 5 heeft ook wat over treinen verteld.

Volgens mij is via Winterswijk terug het handigst. Betekent dat je nog een stukje van Darfeld naar Winterswijk (via Coesfeld) moet fietsen.

Het ligt er natuurlijk ook aan wanneer je weer terug moet. Als je zoals wij woensdag pas hoeft te werken kun je meer tijd nemen. Door een extra overnachting in te calculeren en de volgende dag naar Winterswijk te fietsen.

Vwb je vraag; en misschien nog iets... Ik denk dat je een paklijst bedoeld :?:

Ik kan je de mijne opsturen dat geeft je een idee :idea:

Zeg het maar! Je e-mail adres heb ik.

Groet,

John

Hallo allemaal,

Ik was van plan weer eens een weekend mee te fietsen, maar helaas laten de financien het niet toe omdat voor mij het vervoer een beetje te duur wordt. Ook ben ik hard bezig met het voorbreiden van m'n examens.
Als ik volgend schooljaar (ik denk in schooljaren :P) een OV jaarkaart heb zal het een stuk eenvoudiger worden. :)

Diegene die wel meegaan, heel veel plezier! ;)

Mieke.

mieke schreef:Hallo allemaal,

Ik was van plan weer eens een weekend mee te fietsen, maar helaas laten de financien het niet toe omdat voor mij het vervoer een beetje te duur wordt. Ook ben ik hard bezig met het voorbreiden van m'n examens.
Als ik volgend schooljaar (ik denk in schooljaren :P) een OV jaarkaart heb zal het een stuk eenvoudiger worden. :)

Diegene die wel meegaan, heel veel plezier! ;)

Mieke.
Hoi Mieke,

Niet getreurd er komen ook nog wel routes in Nederland :wink:

Die liggen voor jou dichterbij en qua kosten is dat te doen.

Groet,

John