nee hoor...kom maar door
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:En wat dacht je dan van al die schijtlijsters die op 17 september om tien voor twee op je molen zaten?Martin E. van Doornik schreef: ↑ma 14 feb, 2022 09:35Afgelopen zomer zaten er op een dag ooit zestien ooievaars tegelijk op de wieken van mijn molen!
De molen had pas een schilderbeurt gehad en ze scheten de boel onder op de verse verf!
Ik heb me ooit laten vertellen dat katten dat doen omdat ze dan stiller kunnen sluipen. Als je je poot neerzet waar al een poot was kan daar geen takje meer kraken. Onze katten doen dat inderdaad ook want katten huppelen uiteraard niet als een hondje achter een baasje aan.
Nee, helaas. De realiteit is dat dit project weer een voorbeeld was van “de natuur redden door (minstens) vijftig gezonde bomen weg te zagen” die er mijn hele leven al stonden. Ter plaatse van deze vogel is enorm gesloopt, en iets verderop stonden in de dijkvoet ook wat mooie grote bomen, ook deze zijn allemaal weggezaagd, reden was (zonder te lachen) dat het de bedoeling was dat er in dit “nieuwe stukje natuur” nu een of andere vogel zou gaan wonen, en dan “stonden die bomen in de aanvliegroute”.
Nee, die waren het niet. Ik ben niet zo op de hoogte van vogeltjes, er stond een artikel over in de lokale krant, in de polder vroegen we ons al af wat er aan de hand was tijdens de werkzaamheden.