Afgelopen Pasen wilden mijn vrouw een stuk fietsen, maar niet heel dicht bij huis, dus namen we de trein naar Arkel. Nou, dat soort plannen hadden meer mensen gemaakt.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:In Duitsland wel, daar hoef je niet eens te vragen of men een andere plek op wil zoeken, hier in NL daarentegen, is het ieder voor zich en je zoekt het zelf verder maar lekker uit.
Ik gebruik als 65-plusser bij voorkeur treinkaartjes van Actie van de Dag. Kostte me onlangs 19 euro om van Sauwerd naar Bodegraven te reizen.hteeuwen schreef: ↑zo 27 okt, 2019 12:26Aankondiging tarieven 2020
Enkele reizen en dagretours tweedeklas met de OV-chipkaart, de NS-Business Card, eenmalige chipkaart of e-ticket worden per 1 januari 2020 gemiddeld 1,5% duurder.
Fietskaart Dal gaat € 7,50 kosten.
Railrunner, Groepsticket en Dagkaart Hond worden niet in prijs verhoogd.
Ik denk dat ik mijn fiets maar ga inruilen voor een hond.hteeuwen schreef: ↑zo 27 okt, 2019 12:26Aankondiging tarieven 2020
Enkele reizen en dagretours tweedeklas met de OV-chipkaart, de NS-Business Card, eenmalige chipkaart of e-ticket worden per 1 januari 2020 gemiddeld 1,5% duurder.
Fietskaart Dal gaat € 7,50 kosten.
Railrunner, Groepsticket en Dagkaart Hond worden niet in prijs verhoogd.
Als je maar voor 16.05 incheckt dan mag je tijdens de spits reizen. Wel binnen een half uur na inchecken instappen.Polling schreef: de beperking middagspits is voor ons niet erg handig, altijd voor 16.00 de dageindbestemming bereiken is onhandig.
Hier een citaat uit mijn reisverslag van 2011:Velotraumer schreef: ↑za 02 nov, 2019 09:46Als je maar voor 16.05 incheckt dan mag je tijdens de spits reizen. Wel binnen een half uur na inchecken instappen.Polling schreef: de beperking middagspits is voor ons niet erg handig, altijd voor 16.00 de dageindbestemming bereiken is onhandig.
Edit: Lees net op een ander forum dat je je met fiets niet in trein mag bevinden tijdens spits. Muv juli en aug.
Tomtom2012 schreef: ↑za 02 nov, 2019 11:52Beetje vloeken in de kerk, ga lekker fietsen dan heb je geen gedoe met de NS. Ik erger me kapot aan al die lui die maar alles willen afdwingen bij andere. Lekker je fiets neer plempen en ergens anders gaan zitten, zo ergerlijk Je mag met de NS reizen je moet niet.
Ik zou niet weten waarom, want je kunt, als AH je niet als klant wil, inderdaad prima je afbakbrood en je hagelslag bij de Lidl gaan kopen of de Jumbo of... Het probleem met NS is nu net dat je niet kunt zeggen: "Oké, dan reis ik wel met een andere treinvervoerder van Hoek van Holland naar Groningen!"bert sitters schreef: ↑za 02 nov, 2019 12:45[...]
Stel dat Albert Heijn bij een klacht zou reageren: "Je mag bij ons kopen, maar je moet niet." Ik schat dat dit onmiddellijk breeduit op de buis komt bij de consumentenprogramma's.
Dat is precies waarom ik me zo niet welkom voel in de trein. Het is altijd gedoe met mensen die geen ruimte willen maken.
Overkomt mij ook, maar als je naar de bestemming wil, moet je dan toch. Effe slikken. Vorige week woensdag 23 oktober van Groningen tot Utrecht staand in een stampvol balkonnetje met mijn fiets tussen 20 mensen mee in een Koploper. Als je maar op de bestemming aankomt en op de fiets stapt, ben je de ellende zó vergeten. Voel de frisse lucht langs je gezicht. Andere keren had ik soms een helemaal lege wagon voor me alleen!
Het voordeel van Groningen is nu juist dat dit een beginstation is voor alle treinen, die er vaak al een tijdje staan voordat ze vertrekken. Ik vermoed dat jij pas kort voor vertrek in die kortloper bent gestapt en dat je de pech had dat deze direct al stampvol zat. In dat geval zou ik op de volgende trein hebben gewacht, zodat ik als een van de eerste reizigers in had kunnen stappen en in ieder geval verzekerd zou zijn van een zitplaats.Martin E. van Doornik schreef: ↑za 02 nov, 2019 23:51Vorige week woensdag 23 oktober van Groningen tot Utrecht staand in een stampvol balkonnetje met mijn fiets tussen 20 mensen mee in een Koploper.