I'm not fat, i'm just over-engineered - geniaal!
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:I'm not fat, i'm just over-engineered - geniaal!
Daar dient het acht pagina's tennende artikel uir 1998 voor waarnaar verwezen wordt.Bert van Sprang schreef: ↑di 13 nov, 2018 10:12Ik kan in de tekst echter nergens de voordelen van een maatframe tov een confectieframe vinden.
Maar jij bent 1 van de 10 fietsers natuurlijk Wim, niet de 9 van de 10 hierboven.Wim schreef: ↑di 13 nov, 2018 12:14Voor mij zou behalve de externe maten ook de buizenkeuze in relatie tot je lichaamsgewicht en bagagegewicht een overweging zijn. Met een maatframe kun je precies de gewenste stijfheid krijgen - niet te veel en niet te weinig. Bovendien kun je in de praktijk veel mooiere dunwandige buizensets krijgen dan bij confectieframes. Overigens is dat nu niet iets waar Vittorio in uitblonk: daar gebruikte men traditioneel toch vooral dikwandige standaard buizen, al weet ik niet of dat de laatste jaren ook nog zo was.
Tuurlijk - dat weet ik! Althans, dat denk ik te weten want ik heb nog nooit op een maatframe (althans, niet op een speciaal voor mij gemaakt frame) gereden. Maar ik ben fietsgek genoeg om zoiets ook wel eens te willen. Juist omdat je, naarmate je meer fietst en meer fietsen leert kennen, weet wat voor jou wel en wat niet werkt. En als je dat ver genoeg doorvoert, komt een maatframe in zicht.
Als je Wim een beetje kent weet je dat zijn huidige fiets niet de eerste fiets in zijn leven zal zijn.Bert van Sprang schreef: ↑di 13 nov, 2018 12:31Maar wat is de juiste stijfheid als je het niet in getallen kunt uitdrukken? Hoe weet je dat de door jou gewenste juiste stijfheid door de framebouwer goed wordt vertaald? Dan ben je toch veel beter af met een confectieframe waarvan de stijfheid van te voren vaststaat.
Jawel, maar als de fiets twee klasses beter is dan je zelf bent is hij "out of your league".Travelmaster schreef: ↑di 13 nov, 2018 15:06Hmmm... kun je "fijn" niet in getallen uitdrukken Leon ?