Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorbereiding Sinai - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Voorbereiding Sinai

130 berichten

Hoi,

Ik kreeg net bericht dat de gids uitverkocht is en er geen nieuwe oplage geplanned is :(

whisky

0 of 1 daar zet ik mijn geld op.

Wij zijn geen Aussies of NZ's tegengekomen, dus ik zet in op hetzelfde als Carolien. Flesje wijn als inzet?

In de (betere) reisboekhandel (Pied a terre in A'dam of Stanley & livingstone in Den Haag) hebben ze 'm op voorraad. Kweet niet of ze leveren aan Duitsland, zou je ze even moeten bellen.
Of via Amazon.com proberen te bestellen....

Succes,
Freek

Wij zijn geen Aussies of NZ's tegengekomen, dus ik zet in op hetzelfde als Carolien. Flesje wijn als inzet?
Aangenomen 8)

Marc

deal! :)

ja daar durf ik ook wel wijn op te zetten inplaats van geld! staat! als jij er een tegenkomt (australier of nieuwzeelander) krijg jij van mij een wijntje! (niet jokken he! foto van paspoort is sluiten bewijs, iets anders mag ook natuurlijk!)

Hoi!

Geen probleem, foto van de persoon met paspoort en als het kan iets typisch Jordaans/Egyptisch op de achtergrond.
Ik laat een T-shirt drukken met op de voorkant R U Aussie? R U Kiwi?
Maakt alles hopelijk wat makkelijker :) En op de achterzijde een of andere pro fiets slogan. Iemand leuke suggesties?
Mocht ik verliezen kan ik de Frankenwijn aanraden hier uit de omgeving. Mocht ik winnen: liefst een Merlot...

Whisky

nou vol zelfvertrouwen! :lol:

oh, ik dacht in beide gevallen zo'n fles wijn uit het Katharinaklooster, gebrouwen door de monniken zelf ;)

JAJAJAJAJAJA!

Hoi!

Verkopen ze daar wijn? hmm, ik zal eens kijken. Maar de kans dat jullie een fles daarvan krijgen wordt klein :wink:
DIT vond ik namelijk op het net (http://www.our-trips.com/chris-annette/egypt/egypt.html):
Anyway, it seems that Dahab attracts Australians and New Zealanders in large numbers and there are a ton of restaurants as well as dive centers and souvenir shops.

Dahab here I come!

Marc

wij bedoelen onderweg op de fiets he! niet in dahab of in cairo dat is geen kunst.

Hoi!

Hmmm, een Aussi onderweg op de fiets, lastig.
In Dahab ben ik natuurlijk nog onderweg naar Sharm el Sheik 8) In Dahab krijg ik ze vast wel zo ver een stuk met me mee te fietsen. Die Aussies doen alles voor een biertje.

Marc

in dahab kan je ook wel een koreaan vinden dahab is geen kunst! ha!

ja, maar zie die koreaan of aussies maar eens op de fiets te krijgen :)
Ik zie die fles wijn al zitten...
Als je trouwens naar Wadi Rum gaat, moet je een hoofdlampje meenemen voor de arabier met Toyota landrover met 2 wiel aandrijving, die 2 kinderen heeft. Hij woont eerste straat, laatste huis, tegenover hem staan de kamelen. Hij wil errugg graag zo'n hoofdlampje hebben.... 8)

Freek

ja lache! ik heb z'n kaartje nog, nou als ik je dat geef moet je hem zeker kunnen vinden.

Hoi!

Wat is dat voor een maffe arabier?
Ik heb nog een oude Petzl liggen, kan ik best kado doen, met komplimenten! Laat me maar weten waar ik hem precies kan vinden :lol:

Whisky

Ja, dat was inderdaad een maffe arabier. Normaal gesproken houden arabieren zich in die landen niet aan hun afspraken. M.a.w. als je vraagt: kan ik morgen om 6:00 uur ontbijten, je tekent het uit op papier, wijst aan op je horloge, altijd is het antwoord 'yes' en de volgende ochtend liggen alle arabieren nog te snurken op dat tijdstip, dus ontbijt ho maar.

Met deze arabier hadden we afgesproken dat hij ons om 7:30 zou komen oppikken uit de woestijn (hij ging met z'n 2wieldrive 's avonds gewoon weer naar huis, nadat we eerst z'n auto uit hadden moeten gravne uit het zand...). We wilden om 8 uur weg, arabieren zijn vaak veel te laat, dus half uurtje extra speling ingebouwd.

Komt die man plots al voor 7 uur aanrijden.... terwijl wij nog half slapering en niet aangekleed door rond de tent liepen te banjeren... :shock:

Maar wel aardige vent. Carolien, misschien kun jij adres doorgeven? Is volgens mij in de hoofdstraat 1e weg links, laatste huis. Oma is ook erg aardig ;)

Groet,
Freek

Even terug naar de vraag. De Sinaï is zeker wel de moeite waard en heeft zijn eigen karakter vergeleken met Wadi Rum en de Westelijke Woestijn. We hebben in 2000 alledrie gedaan en hadden geen van de drie willen missen.
We hebben er trouwens voor gekozen om vanaf Sharm el Sheih de bus naar Cairo te nemen. Die weg is echt niet leuk om te fietsen, o.a. vanwege de vele watertransporten. Achteraf was het jammer dat we de route naar het Katharinaklooster hebben overgeslagen.

Een paar tips:
1. Neem van Nuweiba naar Dahab de gravelweg die vlak langs de kust loopt. Heel stil, wel zwaar (ATB-banden!) en er is een stukje van ruim een kilometer dat je je fiets over de rotsen moet slepen.
2. Neem ook de gravelroute door de Nabq-woestijn, ten noorden van Naäma Bay, o.a. langs de mangroves. Het is een natinaal park, waarvoor entree wordt geheven.
3. Ook de route door de westelijke oases (o.a. Farafra en Dahkla) is bijzonder de moeite waard met als hoogtepunt de Witte Woestijn. Eigenlijk een ideaal fietstraject (als je de wind mee hebt.....), maar van Cairo tot Luxor is wel meer dan 1000 km.

Zie ook onze website: http://www.casamundo.net/middenoosten/egypte.htm

mee eens! wij zijn naar st katerina gefietst en hebben sharm naar cairo wijzelijk met de bus gedaan.