door
Ries » di 02 jan, 2007 21:46
Net even een kleinere versie van de foto's geupload. Moet toch wat net-vertraging voorkomen.
En ach, nu ik toch bezig ben: de foto's zijn wel niet zo mooi, de fiets, mijn oude Gazelle Champion Mondial, met zelf erop gekluste bagage dragers (lees: niet bijster stabiel) is eigenlijk ook helemaal niet zo erg 'mooi', maar de reis was wel erg mooi. Ook Schotland, 2001. De FIS route vanaf Newcastle (goed voor beginnende (jonge? Nou ja, ik was toen 'al' 24...) fietsers, zoals elders op het forum te lezen) door Northumberland en Zuid Schotland.
Het enige problemen van deze fiets gaven - naast een redelijk zwabbergedrag, en eigenlijk niet helemaal de goede tandwielen - de remmen. Een snelheid van 30km/u was vaak minimaal op de gelukkig niet zo lange hellingen. Nu is 30km/u op een helling niet erg hard, maar wel als het de
minimum snelheid is.....
Verder zijn (voor)vering, een goed stijf frame, een fijne set versnellingen die van het stuur te bedienen zijn en ook geindexeerd, SPD pedalen, en zo nog wat meer allemaal wel fijn, maar niet essentieel; ik had enkel een gebroken as en wat speling op mijn trapas, maar verder hield het fietsje zich prima en die tocht in Schotland blijft een van mijn mooiste!
[/i]