Met niet al te natte ondergrond en niet teveel bagage goed te fietsen.
Misschien zijn stukken van de meest technische offroad afdalingen op een gravelbike met bagage wat minder fijn, maar dat zijn er niet zo gek veel.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Met niet al te natte ondergrond en niet teveel bagage goed te fietsen.
Ik weet niet of de route al is aangepast, maar vermijd in de Hoge Venen de knuppelpaadjes. Ze letten er streng op en de boetes zijn flink.
Maar dat is toch al lang bekend?
Laat het eens een dag goed koud zijn en onafgebroken regenen, dan is zo'n Vennbahn best fijn meters maken richting zuidelijke zon of juist noordelijker richting je eigen warme bed
Tjonge, dan rij je zeker 1½ keer zoveel op een dag als ik.willem.m schreef: ↑wo 08 sep, 2021 21:13Overigens was ik, zoals ik hiervoor al schreef, twee jaar geleden blij dat deze fietssnelweg er lag. Ik kon zo eenvoudig in één dag van Troisvierges via Aachen naar Heerlen fietsen en vervolgens met de trein rond het avondeten in Den Bosch aankomen. Dat was anders niet gelukt.
Die dag misschien wel, maar ik ben bij hoge uitzondering heel vroeg opgestaan, al was het maar omdat het in die contreien de heetste dag van de eeuw zou worden. Dan kan je beter relaxed over mooi asfalt gaan fietsen en wat rijwind meepakken dan in de tent blijven ruften, is mijn ervaring.
Het klopt dat door de begroeiïng vrijwel alle uitzicht dat er ooit was verdwenen is. Dat wil niet zeg dat ze alles moeten kappen, dat zou het andere uiterste zijn.
Ik heb stukken van de Vennbahn gedaan, maar alleen omdat ik in korte tijd veel kilometers wilde maken. Het is gemakkelijk fietsen. Van het landschap zie je niet veel, iets wat je trouwens ook hebt op sommige Ravel-routes.