Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen met gps - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

fietsen met gps

Nederland is een echt fietsland vandaar veel fietspaden. In andere landen zoals Spanje, waar veel minder fietspaden zijn, daar kan je bv met de CN kaart ook redelijk goed op fietsen.

mario
GPS Expert schreef:Euuhhh, de OFM is een prima kaart voor de hele wereld en niet alleen voor Europa, toch? ;)
Fijn dat je me eraan herinnert, als je in Verweggistan wilt fietsen heb je niet veel aan de CN. :wink:
Zie dus ook http://garmin.openstreetmap.nl voor kaarten van de hele wereld (binnenkort ook met hoogtelijnen)
De tovenaar schreef:(binnenkort ook met hoogtelijnen)
Optioneel hoop ik, want de meeste kaarten worden er een stuk onhandiger door(veel te veel informatie op je scherm).

Een DEM kaart die onzichtbaar aanwezig is zou mijn voorkeur hebben, geeft wel een hoogte profiel, maar niet die een vol beeldscherm.
GPS Expert schreef:In de praktijk zie ik dat de adres info in buitenland eigenlijk niet zo nodig is, er zijn maar heel weinig mensen die op de bonnefooi op stap gaan met een alleen een adressen boek bij zich, de meesten hebben het allemaal al uitgestippeld en dan is adres info via google maps ergens onderweg prima te vinden op het moment dat je het wel eens nodig hebt.
Ik denk dat er op dit forum een groep mensen is die wel op de bonnefooi reizen. Wat mij betreft is dat één van de pluspunten van een fietsvakantie. Ik gebruik dan de POI's die in de Citynavigator zitten voor eten drinken en slapen en voor het navigeren daar naartoe. Hoewel dat ook vaak met de OFM doe tegenwoordig. Daarom vind ik het jammer dat Garmin pas na mijn vakantie een update van CN uitbrengt (volgens Mr. GPS). Dat is één van de redenen dat ik meer heil zie in OSM kaarten en ik daarom voor mijn nieuwe GPS nog steeds geen CN heb gekocht,
GPS Expert schreef:Optioneel hoop ik, want de meeste kaarten worden er een stuk onhandiger door(veel te veel informatie op je scherm).
Een DEM kaart die onzichtbaar aanwezig is zou mijn voorkeur hebben, geeft wel een hoogte profiel, maar niet die een vol beeldscherm.
Ja, dat wordt vooralsnog een aparte losse kaartlaag voor in de GPS.
De Recreational topo kaart van Europa heeft zo'n DEM kaart, vind je hoogteprofielen belangrijk dan is dat wél een argument om een toestel met zo'n kaart aan te schaffen, want die hoogteinfo ontbreekt in de OSM kaarten, of er nu hoogtelijnen in staan of niet.
Frank schreef:Daarom vind ik het jammer dat Garmin pas na mijn vakantie een update van CN uitbrengt (volgens Mr. GPS). Dat is één van de redenen dat ik meer heil zie in OSM kaarten en ik daarom voor mijn nieuwe GPS nog steeds geen CN heb gekocht,
Hou er rekening mee dat als je van CN ook de updates wilt ontvangen, je City Navigator op DVD koopt en een additionele lifetime update dient te kopen. Met de download c.q. microSD versies van CN is er geen lifetime update mogelijk.

Verder zijn de updates elektronische, en wil het niet zeggen dat als je dan de DVD koopt, dit ook daadwerkelijk de laatste versie is. Ben even kwijt (te lang al niet meer gedaan) of de laatste kaartgarantie ook voor losse DVD's geldt, want dan is het geen probleem hoe oud de DVD versie is.
Inderdaad, kosten is de andere. :wink: