Wat doe je tegen trollen? Geen aandacht geven.Ave Gone schreef:Even voor de goede orde:Berghaus schreef:Het is prima wanneer mensen met kennis van zaken hun kennis delen. Dat mogen ze van mij de hele dag doen. Wat ze niet mogen doen is kennis of ervaring van anderen weghonen of als onzin in de hoek zetten. Iedereen komt hier voor zijn of haar plezier en om iets te delen, te leren en/of te (ver)kopen. Gesnauw of gechagrijn hoort hier niet thuis.
Wim, Marten en ik zijn in de afgelopen ±tien jaar maar zelden door de moderatoren van dit soort dingen beticht, zeker als je het afzet tegen het aantal berichten dat we geschreven hebben. (Marten en ik waren voordien sinds 1996 vooral actief op de usenetgroep nl.fiets, waar we om gelijkaardige redenen vertrokken zijn.)
Wat wij drieën daarentegen wel gedaan hebben is de modaratoren al een paar jaar op rij regelmatig melden dat enkele anderen volgens onze mening dingen doen die volgens ons niet bevorderlijk zijn voor het forum, in het algemeen passend binnen de beschrijving van trollerij*; het gaat dus niet alleen om onvriendelijikheden. Deze lieden zijn door de moderatie dan ook al een aantal malen gewaarschuwd. Ook heb ik eergisteren gehoord dat eentje ervan de moderatoren 'persoonlijk bejegent en soms zeer onvriendelijk is'.
Ook blijkt dat Wim, Marten en ik beschuldigd zijn van trollerij, al is ons dat niet als zodanig gemeld.
De moderatoren waren al lang op de hoogte van het feit dat er een keuze gemaakt moest worden tussen mensen als Wim, Marten en ik enerzijds en een andere groep anderzijds. Het niet maken van een keuze door de moderatoren houdt automatisch in dat wij onze keuze moeten maken. Het zij zo.
Ik vermoed overigens dat binnen de rij van veelposters die je als lid kunt zien onder de link 'leden' er nog wel meer zitten die ooit met de stille trom vertrokken zijn of zelden meer meedoen.
Groet,
Leon
*: mocht je dit als een beschuldiging van die personen zien: ja dit is het. Waarom zou je anders de moderatie inlichten?
Wat doe je tegen formgebruikers die altijd klagen dat het forum niet is zoals zij graag willen? Geen aandacht geven.
Wat doe je tegen forumgebruikers die steeds dreigen dat ze vertrekken? Geen aandacht geven.
Dit forum is namelijk een prachtforum en het staat een ieder vrij om te vertrekken.
Nou, nu weer over tot de orde van de dag: fietsen!