Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloff toer en vakantiefiets - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Rohloff toer en vakantiefiets

Even reageren: ik heb sinds een 3-tal maanden een VSF TX-1000 (2012 model) aangeschaft, ook van bij een duitse fietsenmaker, met fikse korting. Ik ben 1m90, en heb als framemaat 62cm, en dat bevalt me prima. Voorlopig wordt hij enkel gebruikt voor woon-werk verkeer, maar de bedoeling is uiteraard om er wat verder mee te fietsen. Ik ben tot nu zeer tevreden met de fiets, uitstekend afgemonteerd, verlichting is uiteraard top, en van alle nadelen die ik gelezen had van de Rohloff ('zwaar' lopen, lawaai, lastig schakelen,...) heb ik geen enkele last.

Enige minpunt die ik kan bedenken: clearance tussen spatborden & wielen is mij wat te klein, voor asfalt geen enkel probleem, maar in de modder ploeteren zal niet gaan met de spatborden gemonteerd vrees ik...

Vragen? Stel ze gerust!
@jazzz75 Inderdaad heb ik nog een flinke korting kunnen bedingen op het frame en ben ik op een keurige prijs uitgekomen! En heb nu een kwaliteitsframe.

Goede tip!
RealRedHair: ik vroeg me al af voor wie die grote fiets was die daar afgelopen vrijdag klaarstond. In het echt vond ik hem werkelijk reusachtig. Vooral omdat voor mijn partner werkelijk het allerkleinste maatje tevoorschijn gehaald moest worden.
RealRedHair schreef:@jazzz75 Inderdaad heb ik nog een flinke korting kunnen bedingen op het frame en ben ik op een keurige prijs uitgekomen! En heb nu een kwaliteitsframe.

Goede tip!
Leuk om te horen!