Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Leuke randonneurfietsen - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Leuke randonneurfietsen

Die klassieke stalen fietsen zijn prachtig om te zien; ik kijk graag langdurig naar alle details en de zeer fraaie en tijdloze ontwerpen. Het enige praktische probleempje voor mij persoonlijk is dat ik het comfort nogal laag vind...
Die met 42 mm 650B Grandbois Hetre banden zijn wel erg comfortabel.
Wim
Martin E. van Doornik schreef:Ik vraag me af of deze zwarte Giant ook een randonneur is. Tweedehands gekocht van iemand uit Norg in 1996. Framenummer onvindbaar. In 1999 nog ermee rondgereden in California, USA. Hij staat nu sinds 2004 in mijn tweede huis in Zweden.

Afbeelding
Natuurlijk !! :wink:
Tjonge. Ik wilde mooie fietsen laten zien.

Wist niet dat er zoveel frustraties onder ons was.

Ik snap dat het nog even door bijten is voordat het zonnetje gaat schijnen en de temperatuur stijgt. We zitten te lang binnen. Sommige hebben mijn nieuw fiets gezien op het fora. Waar ik me dus heeeeel druk om maak is het stuur. Die space toren interesseerd me niet. Ik wil een houding naar mijn wens. Maar dat stuur.... AARRGGG zo verdomd irritant!!! Maar dit hou ik voor me :) Ik kom er vanzelf achter wat ik lekker vind. Advies is alijd welkom, maar ik luister er maar half naar want wat IKKUH vind is belangerijk! Misschien ga ik er een race bocht om zetten, dan noem ik mijn fiets.... Randonneur :D
Pipopopo schreef:Tjonge. Ik wilde mooie fietsen laten zien.

Wist niet dat er zoveel frustraties onder ons was.

Ik snap dat het nog even door bijten is voordat het zonnetje gaat schijnen en de temperatuur stijgt. We zitten te lang binnen. Sommige hebben mijn nieuw fiets gezien op het fora. Waar ik me dus heeeeel druk om maak is het stuur. Die space toren interesseerd me niet. Ik wil een houding naar mijn wens. Maar dat stuur.... AARRGGG zo verdomd irritant!!! Maar dit hou ik voor me :) Ik kom er vanzelf achter wat ik lekker vind. Advies is alijd welkom, maar ik luister er maar half naar want wat IKKUH vind is belangerijk! Misschien ga ik er een race bocht om zetten, dan noem ik mijn fiets.... Randonneur :D
Zet je stuur niet te laag en monteer een snelheidsbegrenzer, anders heb je straks een racefiets :D
Lasse schreef:Zelf rijd ik nu rond met de kleine Vaude Cruiser Bag vooraan in het frame waar ik wat gereedschap, mijn telefoon en een massa koeken in duw tijdens tochten.
Als dat gecombineerd wordt met een zakje bovenop de bovenbuis, à la Vaude Carbo Bag, en iets om de route te kunnen raadplegen tijdens het rijden kom je al ver, denk ik. En dan heeft die bagage geen negatief effect op het sturen zoals een stuurtas wel heeft als de fiets er niet voor geoptimaliseerd is. In aanvulling daarop dan nog een tas aan het zadel of bovenop het achterrek waarin slaapgerief en extra voorraad om de kleinere tassen vooraan te bevoorraden zitten en dan heb je toch een vrij compleet systeem met de voordelen van een stuurtas en zonder de nadelen, nee?
Inderdaad. Ikzelf heb de Cruiserbag intussen weer weggelaten, en vervangen door de Topeak Fuel Tank. Een stukje kleiner dan een stuurtas, wat mooi is, want een grote tas nodigt maar uit om teveel mee te slepen. Fikse tas onder het zadel voor de overige zooi en ik zit de eerste driehonderd kilometer goed.

.tsooJ
@ urlje
Mijn RVS randonneur staat hier op dit Topic afgebeeld, ik ben overigens met een andere randonneur bezig. Die zal ik later dit jaar om topic zetten, het wordt weer een klassiek model met enkele moderne segmenten. Kunnen de "jongeren" onder ons zich weer op stuk bijten. :twisted:

Trouwens jouw Champion Mondial is ook een heel mooie fietsje, ik denk dat hij iets meer race is en daardoor wat nerveuzer stuurt, zeker met een hoog zittende stuurtas.


Henk


kunst en fietswerk
Ah, dank. Die had ik dus over het hoofd gezien... Mooie fiets ook. Benieuwd naar de volgende! Wilde je gewoon weer wat nieuws voor de grote uitdaging (LEL), of is deze versleten?
@ urje Een keer iets nieuws ja, beetje genieten in het leven toch? :wink:
Ik wil er London-Edingburgh-Londen op fietsen.

foto volgt later.

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:@ urje Een keer iets nieuws ja, beetje genieten in het leven toch? :wink:
Ik wil er London-Edingburgh-Londen op fietsen.

foto volgt later.

Henk

kunst en fietswerk
morgen rondje ijsselmeer henk?
@ Ab , ik vind het nog steeds erg koud op de fiets, zondag loop ik een halve marathon in Vorden (8 kastelen)
10 maart te Maastricht 200 km op de fiets, 1 ste brevet.

Valt dat onder sport wat ik doe? Off Topic?!


Henk

kunst en fietswerk
In "Kletspraat" is niets offtopic, hooguit minder gewenst. :wink:
henkfietst52 schreef:@ Ab , ik vind het nog steeds erg koud op de fiets, zondag loop ik een halve marathon in Vorden (8 kastelen)
10 maart te Maastricht 200 km op de fiets, 1 ste brevet.

Valt dat onder sport wat ik doe? Off Topic?!


Henk

kunst en fietswerk
wel sporten of niet sporen, what's the difference, het scheelt maar een letter en een voorvoegsel. Morgen maar eens onderzoeken wat het verschil is tussen 57mm atb bandjes en 23mm racebandjes als het om 230km wind en horizon gaat.
randonneur


http://www.youtube.com/watch?v=Zx7pm2x1 ... =endscreen


Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:randonneur
http://www.youtube.com/watch?v=Zx7pm2x1 ... =endscreen
Henk
kunst en fietswerk
Norwid zijn prachtige fietsen. Alleen zoals vaak erg ver weg.
Leon