Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post een foto van je tent... - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Post een foto van je tent...

131 berichten
Ik vond de kleur groen toch even opvallend van deze laatste tent. Of juist ook helemaal niet. Het lijkt wel of bijna ieders tentje groen is. En daarom heb ik maar even dit hele topic terug gekeken en kleuren geteld.

Een snelle telling leert
47 groene tenten
14 niet groenen tenten

Sommige tenten heb ik dubbel geteld, zowel groene als niet-groene. Ik had even geen zin om dat allemaal bij te houden. Elke foto heb ik geteld. Waarom maken producenten hun tenten bijna allemaal groen? Heeft iemand daar een verklaring voor?
Denk dat ze denken dat groen = natuur. Aangezien de meeste kampeerders in de natuur kamperen zal het daarom wel zo zijn.

Als je het echt wilt weten moet je even een mailtje naar een tentenmaker sturen.
bergbeklimmer schreef:Ik vond de kleur groen toch even opvallend van deze laatste tent. Of juist ook helemaal niet. Het lijkt wel of bijna ieders tentje groen is. En daarom heb ik maar even dit hele topic terug gekeken en kleuren geteld.

Een snelle telling leert
47 groene tenten
14 niet groenen tenten

Sommige tenten heb ik dubbel geteld, zowel groene als niet-groene. Ik had even geen zin om dat allemaal bij te houden. Elke foto heb ik geteld. Waarom maken producenten hun tenten bijna allemaal groen? Heeft iemand daar een verklaring voor?
Hoe meer gecamoufleerd, hoe minder storend in het landschap.
Die witte campers en caravans zie je al van tientallen km afsteken... Lelijk vind ik het.
bergbeklimmer schreef:Waarom maken producenten hun tenten bijna allemaal groen? Heeft iemand daar een verklaring voor?
Groen is gewoon handiger bij wildkamperen, omdat je minder opvalt.
Tenten met een felle kleur (niet groen) zijn vaak winter tenten. In noodomstandigheden wil je niet dat je tent er in de sneeuwuitziet als een bemoste rots.

Wat in schril contrast staat met de toerist die al eens graag wildkampeert en daarbij er niet wil uit zien als een gecrashte ufo in het bos :-). Volgens mij is de lijn dus: meestal groen tenzij expeditie tenten waarbij opvallendheid net een plus is.
EnriceV schreef:Tenten met een felle kleur (niet groen) zijn vaak winter tenten. In noodomstandigheden wil je niet dat je tent er in de sneeuwuitziet als een bemoste rots.
Veiligheid gaat zeker voor een mooi kleurtje. Heb zelf een knaloranje winter/expeditietentje en moet er niet aan denken dat ik hem bij -20C niet meer terug kan vinden. Brr.
Ik kon kiezen tussen oranje of groen. Toch maar groen gedaan, wegens genoemde wildkampeerreden in de zomer.
bergbeklimmer schreef: Heeft iemand daar een verklaring voor?
Ja, zelfselectie.

Tenten zijn er vaak in verschillende kleuren maar ik vermoed dat fietsers een voorkeur hebben voor groen i.v.m. wildkamperen. Ikzelf koop een tent alleen maar als ie groen van kleur is.
bergbeklimmer schreef:Waarom maken producenten hun tenten bijna allemaal groen? Heeft iemand daar een verklaring voor?
Hoezo?: http://www.fieldcandy.com/

Maar mijn twee eigen tentjes zijn ook groen. En de verklaring wild kamperen lijkt me logisch. Gezien de meeste tenten ook maar in één kleur worden gemaakt, is groen dan ook de meest logische kleur behalve voor - zoals andere reeds aangaven - bepaalde expeditietentjes.

Ik kan me trouwens ook voorstellen dat bepaalde kleuren minder geschikt zijn door het meer aantrekken van ongewenste insecten.

Renaat
Revanho schreef:
bergbeklimmer schreef:Waarom maken producenten hun tenten bijna allemaal groen? Heeft iemand daar een verklaring voor?
Hoezo?: http://www.fieldcandy.com/

Sorry hoor maar ik vind het er niet uit zien die tenten haha.
Dank voor de uitleg.

Mijn tentje is trouwens ook groen. Maar dat is meer omdat er heel veel groene tentjes te koop zijn en maar weinig andere kleuren. Ik had zelf geel of oranje leuker gevonden. Maar in de weininge keus van oranje tenten vielen er daar al veel snel af om anderen redenen. Te groot, klein, zwaar of simpelweg te duur.
bergbeklimmer schreef:Dank voor de uitleg.

Mijn tentje is trouwens ook groen. Maar dat is meer omdat er heel veel groene tentjes te koop zijn en maar weinig andere kleuren. Ik had zelf geel of oranje leuker gevonden. Maar in de weininge keus van oranje tenten vielen er daar al veel snel af om anderen redenen. Te groot, klein, zwaar of simpelweg te duur.
Ik denk dat als je met een geel tentje in de zomer kampeert, je al heel snel er achter komt waarom je beter een groene had gekocht.
Mijn Coleman Tauri Connect X2

Afbeelding
Bekende camping ... Hoeveel tentjes zouden dar al hebben gestaan?
net zoveel als fietsen?
Perry sport, katoen, 35 jaar oud, 100% waterdicht.
Afbeelding
Fijne jaarwisseling allemaal :lol:

Afbeelding
Shane is weer op reis........ Veel plezier, en de beste wensen voor 2014.
Wim
Afbeelding

Aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe tent even dit oude topic weer naar voren halen. Links een MSR Hubba Hubba HP, rechts mijn Terra Nova Solar 1. Die laatste is nu hoog bejaard (17 jaar oud) en aan vervanging toe. Een fantastische tent, wordt helaas niet meer gemaakt.
Net voor het eerst dit topic gezien + gelezen. Leuk al die verschillende tentjes.

Mijn eerste tentje was er eentje van Zwerfkei - tent van het jaar 1992 of 1993. Lekker licht voor die tijd en je kon er net met 2 personen in.

Nu een tent die een heel stukje lichter, ruimer en hoger is - wat gaat dat toch snel die technische ontwikkeling van materialen. Heb nog geen eigen foto's van Tarptent SS2 maar ga die vast maken komende zomer in de UK. Tent weegt ca 1900 gram met een extra stok, extra schock cord + tyvek grondzeil + extra grondzeil behandeling met siliconen.


Hieronder een foto (wel gejat via Google):
Afbeelding

Voor wie de foto's geteld heeft deze is heerlijk niet groen :wink: . Ondanks dat ik dat wel altijd een mooie kleur voor tenten vind.