Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsnavigatie Osmand - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

fietsnavigatie Osmand

127 berichten
Janneke V schreef:
evert86 schreef:Iemand die sinds de update ook problemen heeft met voice import? Mijn Eva doet het niet meer... :wink:

Evert

Misschien komt het doordat Eva een nieuwe heeft. Freek, meen ik.
Verdorie, ze kon zo mooi 'bestemming bereikt' zeggen. Ander en beter, zeggen ze hier dan :-). Dank voor de tips!
nvt
nvt
nvt
Een Openfietsmap style zou wel mooi zijn, van Peewee heb ik begrepen dat dat tot de mogelijkheden behoort, is daar vraag naar?

In Oruxmaps kan de OFM al geladen worden:

Afbeelding
De tovenaar schreef:Een Openfietsmap style zou wel mooi zijn, van Peewee heb ik begrepen dat dat tot de mogelijkheden behoort, is daar vraag naar?
Ik weet niet of je veel response zult krijgen in dit draadje. Ik ga er van uit dat er hier in dit draadje niet heel veel Garmin gebruikers zijn. De meeste zullen waarschijnlijk alleen een android telefoon/tablet hebben en misschien jouw Openfietsmap helemaal niet kennen. Maar misschien wel een aantal Oruxmaps gebruikers met de OFM. Je weet het nooit ;-)

Ik zou het wel toejuigen als Osmand meer die style op zou gaan voor hun cycle-renderer. Ik heb een Osmand ontwikkelaar al gewezen op deze site/dit draadje dus misschien gaat het er een keer van komen. Technisch lijkt me dat het moet kunnen.
nvt
peterv schreef:Maar niemand die een hoogteprofiel handig lijkt?
Héél erg handig. Stel het voor op de Google group. Ik heb daar geen account maar dat is op te lossen.

Frank
peterv schreef:In Osmand kan een fietsroute-layer (LF, knooppunten) over de Offline vectorkaarten getoond worden, en als kaartbron kun je voor Cyclemap of OpenFietskaart NL kiezen. Voldoet dat niet al aardig aan die vraag?

Maar niemand die een hoogteprofiel handig lijkt?
Ik vind de OFM layout mooier en beter dan de huidigegebruikte styles. Het goede nieuws is dat er al aan een OFM layout gewerkt wordt dus... die zal er wel een keer van komen.

Ik vind een hoogteprofiel erg handig. Ik heb een Garmin Oregon 600 waarin je tijdens het rijden een hoogteprofiel kunt zien (evt. icm een routekaartje). Dat is erg prettig in de bergen zodat je kunt zien waar de top van de berg is en je krachten kunt doseren. Als ik Osmand ook tijdens fietsen zou gebruiken zou ik deze feature graag erbij hebben.
Interessant zeg, wat er allemaal met Osmand kan. Het is voor Android, lees ik. Kan het ook op Iphone, of is er iets dergelijks voor Iphone?
Aart Veldhuizen schreef:Interessant zeg, wat er allemaal met Osmand kan. Het is voor Android, lees ik. Kan het ook op Iphone, of is er iets dergelijks voor Iphone?
PocketEarth
PeeWee schreef:Ik vind de OFM layout mooier en beter dan de huidigegebruikte styles. Het goede nieuws is dat er al aan een OFM layout gewerkt wordt dus... die zal er wel een keer van komen.
Sterker nog, die is style er nu al :wink:
Nog niet zoals ik dat wil hebben, maar dankzij Harry komen we al een heel eind in de goede richting. De ontwikkelingen zijn hier te volgen.
Nog een klein vraagje van mijnentwege. Ik zit met men defy + vast. Waneer ik een map probeer te downloaden komt er mnt/sdcard/osmand/world-basemap.obf.download(read only file system) op als foutmelding en kan ik mijn kaart niet downloaden. Heeft dit te maken met een of andere instelling die ik over het hoofd zie? Heb ook al gezocht op het osmand-forum maar nog niets gevonden.

Groeten

Evert
evert86 schreef:Nog een klein vraagje van mijnentwege. Ik zit met men defy + vast. Waneer ik een map probeer te downloaden komt er mnt/sdcard/osmand/world-basemap.obf.download(read only file system) op als foutmelding en kan ik mijn kaart niet downloaden. Heeft dit te maken met een of andere instelling die ik over het hoofd zie? Heb ook al gezocht op het osmand-forum maar nog niets gevonden.

Groeten

Evert
Heb je je micro sd in de defy zitten? niet beveiligd?
Probeer Osmand 's opnieuw te installeren naar laatste versie?
Probeer de worldbasemap opnieuw te downloaden en installeren?

't lijkt alsof de worldbasemap er niet goed op staat, of als readonly beveiligd te zijn. Of heb je een keer je micro-sd kaart gekopieerd van de ene naar de andere micro-sd? of backup terug gezet op dezelfde?

succes,

mooi program trouwens dat osmand, gebruik 't ook veel voor auto navigatie maar dat terzijde.
In de instellingen van OSMAnd kun je het pad naar map op de SD kaart aangeven. Als dat niet helemaal goed staat kan OSMAnd d emap niet vinden. Het vervelende is dat het pad op verschillenden telefoons verschillend wordt aangegeven. Je kunt het beste even googelen op Defy OSMAnd SD en nog zo wat. En gewoon maar proberen.
Veel inzicht en geluk :wink:

Frank
Ik ben helemaal nieuw in de wereld van GPS (Osmand) en Android. En in mijn zoektocht naar een handleiding op dit draadje gestuit. Echter de linken naar de handleidingen werken helaas niet meer.

Wie oh wie kan mij helpen aan een handleiding voor Osmand?
Inge1 schreef:Wie oh wie kan mij helpen aan een handleiding voor Osmand?
PeeWee misschien?
Dank voor de link ga ik straks/ morgen uitgebreid naar kijken.
Op verzoek van mij en een aantal anderen is er een nieuwe feature bijgekomen.
We konden al navigeren met het scherm uit omdat de stembegeleiding op de achtergrond verder ging. Dat spaart batterijen maar helaas kon je niet helemaal "blind" varen op alleen de stem. Sinds kort kun je ook instellen dat het scherm voor een bepaalde duur aan gaat als er een steminstructie komt. Zo heb je genoeg tijd om te orienteren en de goede weg in te slaan. Ik heb het gisteren getest en het werkt goed. Enige kleine nadeel is dat bij het ontwaken van het scherm de kaart voor een fractie van een seconde in de "noord orientatie" staat en daarna over gaat naar "in rijrichting" . Een groot probleem is dat overigens niet. Ik verwacht dat deze instelling voor fietsers erg belangrijk is omdat je nu voor een groot aantal uren zou moeten kunnen navigeren met je android. Ik verwacht dat dit goed gaat beallen.

Dit is tot nu toe alleen geimplementeerd in de zgn . nightly builds (soort beta versie) maar zal ongetwijfeld straks terug komen in de nieuwe versie die op de market gaat verschijnen.
Lijkt me handig als dit ook zou werken als het stemmetje uitstaat. (Staat in mijn releaseversie tegenwoordig standaard aan, overigens. Best irritant.)