@ThomasM
Niet dat ik zo gefixeerd ben op snelheid. Maar ik zou dit jaar graag eens een brevet proberen rijden. En ik weet niet of ik moet kiezen tussen de tragere, maar meer comfortabele randonneur of de snellere racefiets. Een snellere randonneur zou dus dé oplossing zijn!
Even over die brevetten Thomas,
Ook ik wil dit seizoen de hele serie brevetten rijden. De eerste heb ik al ik de pocket [Boekelo 200 km op 30 Dec jl].
De volgende wordt Maastricht, de tocht van Ivo Miesen.
En dan de 300-400-600 nog.
Ik fiets op een
klassieke randonneur, ik kan het natuurlijk niet zo mooi in formules uitleggen als Marten maar ik heb wel ervaring.
Ik zit idd iets dieper dan op mijn vakantie randonneur.
race bocht, lange pedalen, 25 mm bandjes, lange wielbasis, en lange voorbouw van de voorvork, dit geeft een heel comfortabel rijgedrag.
mijn fiets is van RVS, weet niet wat het gewicht is maar het gaat idd om het lang kunnen doorfietsen,
efficientie.
Ik zie onderweg ook mannen op een veel zwaardere fiets, ik had moeite om in het wiel te blijven van een fietsgenoot op een "zware randonneur" met 37 mm banden.
Die man fietste de dag voor de 200 km door weer en wind naar de start en is zo sterk dat menig fietser op een race fiets niet zijn wiel kan houden.
Voor mij is een echte Randonneur iemand die alles op eigenkracht kan volbrengen onder alle condities, ook zelf een spaak kunnen vervangen midden in de nacht.
Er zijn tijdens de laatste P-B-P enkele deelnemenr uitgevallen omdat ze hun carbon spaken gebroken hadden, je weet wel zo'n wiel met van die platte spaken. Dan is het einde oefening.
Hier mijn Randonneur,
met spatbordjes.
Henk
kunst en fietswerk