Ik heb er niets van gemerkt. Dus ook niet met bagage. (BN op een Santos 2.6 alu).
Van klanten die er een hebben, heb ik niet gehoord dat dit de stijfheid beinvloedde; en dat is de beste referentie .
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Een knooppunt in een driehoek mag je wel als een scharnier opvatten. Als je daar dus een boutje toepast ipv een klodder soldeer heeft dat op de stijfheid maar erg weinig invloedHaike schreef:Of het item "stijfheid" wordt zorgvuldig gemeden, ik heb er ook al eens op gewezen. Ik kan me niet voorstellen dat een frame wat open moet, niet aan stijfheid verliest. Stijfheid is bij een gewoon normaal gesloten frame al een behoorlijk thema, en kom je de discussie ook in alle gradatie 's en frame soorten tegen. En hier nu plotseling niet, terwijl we hier met een frame te maken hebben wat open MOET kunnen. Dat verbaasd me enigszins. En dan heb ik het niet specifiek over Santos maar over elk frame wat geschikt is gemaakt voor riem aandrijving.
Niet alleen Gazelles, mijn "Nieuwe Werck" van net een jaar oud heeft dat ook.m-gineering schreef:Zo'n oude zwarte Gazelle van 40 jaar terug is trouwens al op de Gates voorbereid: de staande achtervork zit onder met een boutje vast
Was alles maar zo eenvoudig, dan las je dat boutje toch even vastAlien schreef:Niet alleen Gazelles, mijn "Nieuwe Werck" van net een jaar oud heeft dat ook.m-gineering schreef:Zo'n oude zwarte Gazelle van 40 jaar terug is trouwens al op de Gates voorbereid: de staande achtervork zit onder met een boutje vast
Niet bepaald de stijfste frames, die stadsfietsen, echter...
Ok Wim daar kan ik wel wat mee. Verder gaat het me niet om mijn gelijk of zo maar het viel mij gewoon op dat er niet of nauwelijks gesproken wordt over eventuele verlies van stijfheid omdat je frame nu op wat voor een manier dan ook doorbroken wordt. Ter wijl over stijfheid en wat dat wel of niet doet met een frame menig woordje hier is geschreven.... En dat kleine beetje zwaarder; daar kan ik persoonlijk goed mee leven, staat tegenover dat het gewicht van de ketting weer weg valt...Wim schreef:Ik weet niet of je wel gelijk hebt. Bij gebruik van bijvoorbeeld S&S koppelingen (om een deelbaar frame te maken voor transport) boet het frame ook niet aan stijfheid of sterkte in. Het wordt een klein beetje zwaarder, maar dat is het.
Wim
Ok das duidelijk. En dat van die Gazelle ken ik, en er zijn ook een hoop fietsen waarbij de staande achtervorken bovenaan bij het zadel met een bout zijn vast gemaakt...m-gineering schreef:Een knooppunt in een driehoek mag je wel als een scharnier opvatten. Als je daar dus een boutje toepast ipv een klodder soldeer heeft dat op de stijfheid maar erg weinig invloedHaike schreef:Of het item "stijfheid" wordt zorgvuldig gemeden, ik heb er ook al eens op gewezen. Ik kan me niet voorstellen dat een frame wat open moet, niet aan stijfheid verliest. Stijfheid is bij een gewoon normaal gesloten frame al een behoorlijk thema, en kom je de discussie ook in alle gradatie 's en frame soorten tegen. En hier nu plotseling niet, terwijl we hier met een frame te maken hebben wat open MOET kunnen. Dat verbaasd me enigszins. En dan heb ik het niet specifiek over Santos maar over elk frame wat geschikt is gemaakt voor riem aandrijving.
Zo'n oude zwarte Gazelle van 40 jaar terug is trouwens al op de Gates voorbereid: de staande achtervork zit onder met een boutje vast
Dit filmpje in ogenschouw nemend lijkt mij Marco Meijerink w.b.t. lichaamsgewicht niet de aangewezen persoon om die riem te testen.idje schreef:Hier ook ervaring met riemaandrijving:
http://bobbrowncycles.blogspot.com/2009/06/snap.html
Zijn zwaardere en destructieve personen ook niet in staat om een traditionele fietsketting aan gort te rijden?johntelleman schreef:Dit filmpje in ogenschouw nemend lijkt mij Marco Meijerink w.b.t. lichaamsgewicht niet de aangewezen persoon om die riem te testen.idje schreef:Hier ook ervaring met riemaandrijving:
http://bobbrowncycles.blogspot.com/2009/06/snap.html
Er zijn veel zwaardere en destructievere personen die krachten op die riem kunnen zetten waar Marco qua gewicht en waarschijnlijk kracht nooit aan toe komt.
Ook deze mensen kunnen riemaandrijving kopen en met een beetje pech hun riempje net zo vermorzelen als Bob.
John.
Naar mijn idee blijft de ketting meestal heel bij de destructieve personen die ik ken. Die trappen meestal frames aan gort.bert sitters schreef: Zijn zwaardere en destructieve personen ook niet in staat om een traditionele fietsketting aan gort te rijden?
Lichaamsgewicht heeft daar niks mee te maken. Of je nu 65 of 95 kg weegt maakt geen verschil uit. Het is de kracht die je op de pedalen zet. Profrenners neigen eerder naar 65 dan naar 95 kg en kijk maar eens welke wattages die aankunnen. Dat is toch nog heel wat anders dan de doorsnee wereldfietser.johntelleman schreef:Dit filmpje in ogenschouw nemend lijkt mij Marco Meijerink w.b.t. lichaamsgewicht niet de aangewezen persoon om die riem te testen.idje schreef:Hier ook ervaring met riemaandrijving:
http://bobbrowncycles.blogspot.com/2009/06/snap.html
Er zijn veel zwaardere en destructievere personen die krachten op die riem kunnen zetten waar Marco qua gewicht en waarschijnlijk kracht nooit aan toe komt.
Ook deze mensen kunnen riemaandrijving kopen en met een beetje pech hun riempje net zo vermorzelen als Bob.
John.
Lees het hoofdstuk in het natuurkundeboek over kracht en vermogen nog eens.Bazooka Joe schreef:Lichaamsgewicht heeft daar niks mee te maken. Of je nu 65 of 95 kg weegt maakt geen verschil uit. Het is de kracht die je op de pedalen zet. Profrenners neigen eerder naar 65 dan naar 95 kg en kijk maar eens welke wattages die aankunnen. Dat is toch nog heel wat anders dan de doorsnee wereldfietser.