Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 40 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34541 berichten

Michael W schreef:Dan gooien we er toch nog een fraaie brug in :wink:
Bij welk meer (of See) is dit ?
Is het in Mecklenburg-Vorpommern? Zoveel Seën daar, geef maar wat coordinaten anders raden we het nooit :lol:

De tovenaar schreef:Is het in Mecklenburg-Vorpommern? Zoveel Seën daar, geef maar wat coordinaten anders raden we het nooit :lol:
Het is een stuwmeer (Stausee) anex natuurgebied in Niedersachsen.

Afbeelding

Michael W schreef:
De tovenaar schreef:Is het in Mecklenburg-Vorpommern? Zoveel Seën daar, geef maar wat coordinaten anders raden we het nooit :lol:
Het is een stuwmeer (Stausee) anex natuurgebied in Niedersachsen.

Afbeelding
Bei Schulenberg in de Harz?

Martin E. van Doornik schreef:Bei Schulenberg in de Harz?
Veel dichter bij Nederland; in relatief vlak land :wink:

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Bei Schulenberg in de Harz?
Veel dichter bij Nederland; in relatief vlak land :wink:
Ederstausee bei Waldeck in Sauerland? Ben daar in 1980 langs gefietst. Het oudste stuwmeer van Duitsland (1913).

Martin E. van Doornik schreef:Ederstausee bei Waldeck in Sauerland? Ben daar in 1980 langs gefietst. Het oudste stuwmeer van Duitsland (1913).
Deze is uit 1927 en ligt westelijker en noordelijker:wink:
Het Sauerland is niet bepaald vlak trouwens!!

Thülsfelder Talsperre bij Cloppenburg :wink:
http://www.panoramio.com/photo/615372

De tovenaar schreef:Thülsfelder Talsperre bij Cloppenburg :wink:
http://www.panoramio.com/photo/615372
Yippie !!
De Thülsfelder Stausee of Talsperre Thülsfeld
Het is op één na het meest noordelijk gelegen stuwmeer in Duitsland
en ook een Erholungsgebiet met een zeer grote Jeugdherberg!!

Afbeelding

Michael, is dat iets ten zuiden van Hamburg en ten oosten van Bremen?

Robertjan schreef:Michael, is dat iets ten zuiden van Hamburg en ten oosten van Bremen?
Ten westen van Bremen.
Om precies te zijn tussen Markhausen en Garrel en iets ten zuiden van Friesoythe.

Oke, dank je. Dan weet ik dat ik daar niet langs ga komen over twee weken. :wink:

Robertjan schreef:Oke, dank je. Dan weet ik dat ik daar niet langs ga komen over twee weken. :wink:
Op de Nordheide heb je geen stuwmeren dacht ik :wink:

Michael W schreef:
De tovenaar schreef:Thülsfelder Talsperre bij Cloppenburg :wink:
http://www.panoramio.com/photo/615372
Yippie !!

De Thülsfelder Stausee of Talsperre Thülsfeld.
Het is op één na het meest noordelijk gelegen stuwmeer in Duitsland
en ook een Erholungsgebiet met een zeer grote Jeugdherberg!!
Nou moe, ik rijd regelmatig langs Cloppenburg (richting Zweden vanaf grens Nieuweschans) en toch nooit van dit stuwmeer gehoord :? . Wel ken ik iets noordelijker het (gewone) meer van Bad Zwischenahn. Ik dacht geen stuwmeer in een vlak landschap te verwachten.... De door jou genoemde JH ken ik niet, want ik kan op één dag vanuit huis naar Bremen fietsen!
Hier een nieuwe raadselfoto. Aangezien mijn laatste foto van Tilff is, blijf ik nog even bij kerktorens. Ik stak de Noordzee over en beklom een zeer hoge toren: www.mijnalbum.nl/Album=HCDIXLPX , maar waar heb ik dit fraaie uitzicht gefotografeerd :?:

Martin E. van Doornik schreef:Ik stak de Noordzee over en beklom een zeer hoge toren: www.mijnalbum.nl/Album=HCDIXLPX , maar waar heb ik dit fraaie uitzicht gefotografeerd :?:
Canterbury :wink:

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Ik stak de Noordzee over en beklom een zeer hoge toren: www.mijnalbum.nl/Album=HCDIXLPX , maar waar heb ik dit fraaie uitzicht gefotografeerd :?:
Canterbury :wink:
Nee, véél noordelijker.... (ik was per ferry aangekomen nabij Hull en dan lekker verder gefietst)

Martin E. van Doornik schreef:Nee, véél noordelijker
Lincoln Cathedral, Lincoln, Lincolnshire
Hierin werden de filmopnames gemaakt voor de Da Vinci Code i.p.v in de Westminster Abbey, Londen :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Nee, véél noordelijker
Lincoln Cathedral, Lincoln, Lincolnshire
Hierin werden de filmopnames gemaakt voor de Da Vinci Code i.p.v in de Westminster Abbey, Londen :wink:
Wow, knap gedaan en ook nog een gelijksoortige foto geplaatst! Ik vind persoonlijk the Lincoln Cathedral de mooiste van héél Engeland en wel zodanig dat hij in de meeste gevallen in mijn talrijke fietsroutes is opgenomen als ik naar Engeland wilde. Ik ben dan daar ook vaak geweest en raak nooit op uitgekeken 8) . De zeer langgerekte kathedraal met de drie indrukwekkende torens staat hoog op een heuvel in het overigens vrij vlakke landschap. Nu kan ik helaas niet meer erheen, want de YHA heeft enkele jaren geleden de zo oergezellige jeugdherberg (in een schitterend Victoriaans huis) van Lincoln gesloten :cry: .... Alleen al als ik aan Engeland denk, heb ik vrééselijk zin om het fietszadel onder mijn kont te zetten! Toegegeven, ben ik soms een ouwe l..., want de foto heb ik namelijk in 1972 gemaakt.

Martin E. van Doornik schreef:Ik vind persoonlijk the Lincoln Cathedral de mooiste van héél Engeland.
Hier kan je hem iedere dag even bekijken :wink:

http://www.bbc.co.uk/lincolnshire/conte ... bcam.shtml

Wij blijven nog in beautiful England fietsen en ik maakte een gewaagde uitzichtfoto, zittend op een hoge molenkap, maar waar? www.mijnalbum.nl/Album=6L8D8WK8 Tip: het pittoreske dorp kent veel houten huizen aan hellende straten.

Martin E. van Doornik schreef:Wij blijven nog in beautiful England fietsen en ik maakte een gewaagde uitzichtfoto, zittend op een hoge molenkap, maar waar? www.mijnalbum.nl/Album=6L8D8WK8 Tip: het pittoreske dorp kent veel houten huizen aan hellende straten.
Ergens in Kent dus ?

Sandwich :wink:

Afbeelding