Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fatbike - Pagina 40 - Forum Wereldfietser

Fatbike

1359 berichten
@yopie

duurt maar een paar dagen.....

https://www.silmid.com/products/ra20000 ... e-def.aspx


:shock:
Travelmaster schreef:Die man komt ook óveral om de hoek kijken he? :shock: .

Yopie, no need yet, denk ik. Volgens mij ben je prima bezig.

En niet zonder reden :wink:
zonder gekheid, yopie hoeft maar èèn vraag te hebben die de beste man kan beantwoorden.

Als ze om Vango tent ervaringen had gevraag , had ik ook nog iemand geweten, en nog wel iemand anders dan deze man. :wink:
:lol: :lol: :wink:
yopie

http://www.mavom.nl/fileadmin/_migrated ... zer_NL.pdf

snel leverbaar, en de goede temparatuurrange :shock:
Yopie schreef:[…] Octalink heeft men geloof ik ook niet hoog liggen.
Ik wel, hoor. Als het even kan, monteer ik op al mijn fietsen Octalink trapassen. Net zo gemakkelijk als vierkant-cartridges, en net weer een tikkei stijver en lichter. Ontzettend jammer dat ze maar vrij kort op de markt geweest zijn (hoewel Shimano nog steeds nieuwe Octalink cranks in het programma heeft), en dat er licentiekosten aan plakken. Je kunt ze dus alleen (nog) van Shimano krijgen, voor zover ik weet. Die voldoen overigens prima, maar het beperkt de keus nogal wat.

Met ISIS heb ik geen ervaring, kan ik weinig over zeggen.
ik hoor niet zulke goede verhalen over ISIS.........
Heej Yopie

Als je het leuk vind kunnen we als je naar de Brunsummerheide komt samen een stukje gaan rijden. Ik woon er vlakbij. Kunnen we ook eens van fiets ruilen lijkt mij wel leuk :D De brunsummerheide is echt fatbike terrein. Er zijn veel paden waar het echt ploeteren is op een mtb maar waar je met een fatbike moeiteloos overal overheen rijd.


Vandaag ben ik na zonsondergang even de heide op geweest om eens te kijken hoe de verlichting bevalt in het pikkedonker. Het viel niet tegen. Nu is 320 Lumen niet erg veel maar het pad was een meter of 30 vooruit goed verlicht. Ik ben echt blij met deze verlichting. Voorheen had ik altijd lampjes van de Action maar dan is dit echt een wereld van verschil. Ik heb wel het idee dat wanneer je de lamp op een helm zou zetten je veel fijner kijkt , het licht slingert dan niet meer. Alleen als je een helm op hebt dan moet je ook een beetje sportief fietsen en met het tempo waarop ik fiets zou een helm echt stom uitzien haha

Afbeelding

Afbeelding
@dennis

hoeveel lampjes heb je in je behuizing? je lichtopbrengst lijkt me een beetje weinig namelijk....
Ik heb geen flauw idee , 1 denk ik ?
Ik heb de Sigma Karma Evo koplamp en de Sigma Stereo achterlamp.


Het is ook niet heel erg veel licht maar voldoende om goed te kunnen zien in het bos. Een vriend van me heeft een voorlamp met 500 Lumen , dat gaf al een stuk meer licht.
@dennis

alles onder de 1000 lumen is erg weinig, ik fiets veel in de polder en daar wil je graag ver vooruit kijken. vooral omdat ganzen, eenden en reigers graag gaan vliegen als je ze passeert. momenteel is de nitefighter bt21 voor mij de beste oplossing. 1800 lumen, wat gezien de lichtopbrengst een reeele waarde is, en een warme licht afgifte..de meeste creeds zijn nogal blauw/wit wat een hoog contrast geeft en dus erg vermoeiend is. daar heb ik met de nitefighter geen last van. de lichtbundel heeft een bereik van meer dan 500 meter.
Zonder iets te weten over de wijze van meten als over de lichtbundel zegt het aantal lumen ook niet alles (of soms zelf heel weinig): http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/lich ... ndaard.htm

Bij een fietslamp is dat nog meer relatief omdat men weinig heeft aan een volledig symmetrische lichtbundel. Als men ergens fietst zonder tegenliggers kan dat op zich zo'n lichtbundel geen kwaad, in een omgeving met mogelijk tegenliggers zijn felle symmetrische lichtbundels erg storend. Met hoofdlampen is dat probleem vaak nog groter omdat mensen geneigd zijn naar tegenliggers te kijken en dus ook hun lichtbundel naar daar te richten.

Renaat
ik zie geen nadelen aan een symetrische lichtbundel..in de polder geeft het een ruim overzicht. met een brede lichtbundel. en een eventuele tegenligger gaat graag aan de kant als ik er aan kom...in de bebouwde kom schakel ik over op andere verlichting
nobbiomatic schreef:ik zie geen nadelen aan een symetrische lichtbundel..in de polder geeft het een ruim overzicht. met een brede lichtbundel. en een eventuele tegenligger gaat graag aan de kant als ik er aan kom...in de bebouwde kom schakel ik over op andere verlichting
Omdat het verblindend werkt voor tegenliggers. Spijtig genoeg beseffen de gebruikers van zulke verlichting dat meestal niet, waardoor ik (en met mijn waarschijnlijk vele anderen) dagelijks verblind wordt door fietsers die de nadelen niet zien.

Maar zoals ik zei, waar men geen (of nauwelijks) tegenliggers tegenkomt is dat natuurlijk geen groot probleem.

Als je een symmetrische lichtbundel zo instelt dat deze voor de gebruiker een goed bruikbare lichtbundel geeft (en deze dus verblindend werkt voor tegenliggers) zal een deel van de lichtbundel dusdanig hoog schijnen dat men er in veel gevallen niets aan heeft. (Als men in het donker in een omgeving met veel kleine heuvels fietst kan een lichtbundel die ook hoger gericht wat licht geeft wel handig zijn.)

Op ander terrein zorgt een goede (niet symmetrische) reflector in een fietslamp net voor een optimaal gebruik van het geproduceerde licht.

M.a.w. een symmetrische is niet altijd negatief en zeker niet altijd even negatief, maar er zitten ontegensprekelijk nadelen aan.

Renaat
Geïnspireerd door de motto “niet de warm watteer alweer herontdekken” heb een dim + grotlicht zelfgebouwd.
@nobbiomatic – Helemaal eens met je. Ik fiets/racefietsen/ regelmatig in het polder omgeving van Kinderdijk/Gouda en ik snap wat je bedoeld.
miro schreef:Geïnspireerd door de motto “niet de warm watteer alweer herontdekken” heb een dim + grotlicht zelfgebouwd.
Ik snap werkelijk waar geen barst van wat je hier nou mee bedoelt. En ik heb echt m'n best gedaan. Iets met een zelfbouwlamp, maar het motto ontgaat me volledig.
@miro

grappig, dan zijn we elkaar ongetwijfeld wel eens tegengekomen. neem je de pont bij lekkerkerk?
@travelmaster

miro bedoelt dat sommige wegen hier voor fietsers nogal riskant zijn. met name bestelbussen met aanhangers die breder zijn dan de auto.
nobbiomatic schreef:@travelmaster

miro bedoelt dat sommige wegen hier voor fietsers nogal riskant zijn. met name bestelbussen met aanhangers die breder zijn dan de auto.
Ja dat snap ik ook nog wel ;). Overigens liggen mijn roots ook in die omgeving: Krimpenerwaard.

Ik blijf benieuwd naar de juiste schrijfwijze van: “niet de warm watteer alweer herontdekken”.
mischien bedoel miro dat ie ook een fatbike wil, en we dan weer on topic zijn........... :twisted:
Dan moet-ie dát schrijven;). Maar ik snap je punt! :lol: