Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 37 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3740 berichten
Twee keer een idworx off rohler op 1 pagina. Dat begint er op te lijken, binnenkort een 3e ;). Voldoet de fiets een beetje aan je verwachtingen? En ik zie een ligstuurtje, profile design? En had je voldoende ruimte om het ligstuur te monteren naast dat VRO systeem, zonder dat de steunpads te ver uitelkaar staan?
keere schreef:nieuw fietske voor woon werk verkeer, solo ritjes in k*tweer,
en alle andere ritjes waarvoor ik mn race of mtb nie neem.
Ooit ga ik hiermee eens een vakantie doen, maar dan ga ik verlof nodig hebben,

de tassenhangen er voor de foto's allemaal op,
maar gebruik vooral de voortassen voor woonwerk verkeer,
in de een zit mn regenkledij, en de ander zit mn eten en zo in,
de backrollers gebruik ik enkel voor boodschappen, en als ik gewassen kledij meeneem naar mn werk.

Afbeelding
AB schreef:Twee keer een idworx off rohler op 1 pagina. Dat begint er op te lijken, binnenkort een 3e ;). Voldoet de fiets een beetje aan je verwachtingen? En ik zie een ligstuurtje, profile design? En had je voldoende ruimte om het ligstuur te monteren naast dat VRO systeem, zonder dat de steunpads te ver uitelkaar staan?
heb hem pas 3 weken,
nog niet super veel meegereden (400km)
hij is echt zo super, ik had er maar een opmerking over naar gerrit,
telkens ik thuis kom wil hij niet stoppen, ik moet steeds nog de blok rond :p
ivm het stuurtje, tja het is wat testen dat ik doe,
het is ondersteboven gemonteerd, maar het werkt
als het er boven opstaat is het echt lomp en ook te hoog
ik denk van eens een oval stuurtje te bestellen,
die heeft armsteunen bovenop het stuur,

op pinkbike staan meer foto's, ook van het stuur
http://keere.pinkbike.com/album/idworx

grtz
keere schreef:
AB schreef:Twee keer een idworx off rohler op 1 pagina. Dat begint er op te lijken, binnenkort een 3e ;). Voldoet de fiets een beetje aan je verwachtingen? En ik zie een ligstuurtje, profile design? En had je voldoende ruimte om het ligstuur te monteren naast dat VRO systeem, zonder dat de steunpads te ver uitelkaar staan?
heb hem pas 3 weken,
nog niet super veel meegereden (400km)
hij is echt zo super, ik had er maar een opmerking over naar gerrit,
telkens ik thuis kom wil hij niet stoppen, ik moet steeds nog de blok rond :p
ivm het stuurtje, tja het is wat testen dat ik doe,
het is ondersteboven gemonteerd, maar het werkt
als het er boven opstaat is het echt lomp en ook te hoog
ik denk van eens een oval stuurtje te bestellen,
die heeft armsteunen bovenop het stuur,

op pinkbike staan meer foto's, ook van het stuur
http://keere.pinkbike.com/album/idworx

grtz
Heb je al eens aan de Syntace XXS gedacht.... De steunpads van Syntace zijn erg fijn. Je zou dan zomaar in slaap kunnen vallen als dat beest weer eens automatisch zijn extra rondje doet. Succes met het africhten van deze fietshusky.
De pads staan inderdaad wel ver uitelkaar.... maar ja, die garmin moet ook zijn plek krijgen natuurlijk ;).
Als je een racebocht monteert heb je al die malle opzetstuurtjes niet meer nodig.
Wim
Als ik op vakantie ben dan gebruik ik voor die gem. 2 uurtjes per 2 weken wel m'n stuurtas om me aan vast te klampen.
Wim schreef:Als je een racebocht monteert heb je al die malle opzetstuurtjes niet meer nodig.
Wim
Voordeel van een ligstuur (imho) vind ik altijd dat je iets comfortabeler op je fiets zit. Vooral als je lange dagen op de fiets doormaakt dan is het wel prettig om van houding te wisselen. Daardoor heb ik minder last van zere handpalmen of slapende handen. Met een ligstuur kun je ook beter aan je fiets trekken, vooral bergop vind ik dat wel prettig.

Met een racestuur kun je al beter van houding wisselen, maar een deel van je lichaamsgewicht rust nog steeds op je handpalmen.

Wim, hoe zou jij het doen met zo'n mtb trekkingbike. Zou je voor een deelbaar racestuur en specifieke magura raceremgrepen gaan en daarbij de rohloff shifter op een apart nokje onder de stuurpen. Of zou je het liefst de rohloff shifter op het stuur zelf hebben (maar dan heb je een deelbaar racestuur nodig), zoals deze fiets:
Afbeelding
of deze
http://www.avaghon.nl/images/Avaghon_ra ... ohloff.jpg
hier meer uitleg op de avaghon site
http://www.avaghon.nl/download/Raceboch ... singen.pdf

De oplossing van Santos op zijn nieuwe racefiets is me te lelijk, dus die laten we maar even buiten beschouwing. Bovendien vind ik het niet mooi ogen als de schakelkabels ergens halverwege het stuurlint uitkomen.

Grote voordeel van een racestuur met de rohloffshifter op een apart nokje onder de stuurpen is dat je nog ruimte hebt voor een ligstuur.

Grootste nadeel van een ligstuur is dat je geen ruimte meer hebt voor een stuurtas.

Wat ik overigens ook wel een mooie oplossing vind is remgrepen aan het eind van een stuurbocht...., zoals de Kraft Franzjosef
Afbeelding
Helaas gaat zoiets moeilijk bij de normale magura remgrepen, maar als je die bij een racestuur gewoon bovenop op het horizontale gedeelte houdt geeft dat ook wel een stoere stealthy look, zoals een baanfiets, of menig singlespeedfietsje.
Zelf heb ik een m-gineering 26 inch Rohloff randonneur met racebocht. Ik heb een Nitto Noodle bar, met daarop een Mittemeijer shifter. Die schakelt iets zwaarder dan een echte Rohloff shifter, maar per saldo vind ik het de mooiste oplossing. Als remmen heb ik nog Magura HS66 (voor racestuur). Helaas worden die niet meer gemaakt, en zijn ze op ebay slechts met moeite te krijgen.
Wim
Waarom een ligstuur?
Hoe gevaarlijk is een ligstuur?
Op fietsvakantie ga je toch om wat van de omgeving of wereld te zien?
Dan is dit zeker je fiets:
Afbeelding

Ziet er erg mooi uit, RVS drager, RVS bidonhouders (King Cage?).
En waarin verschilt die Mittemeijer shifter dan?

En een racestuur maakt het tot een echte randonneur...., hoewel ik die magura racegrepen niet echt mooi vind (alweer te ouderwetse grepen op een of andere manier, ben alweer teveel gewend geraakt aan de campa en shimanogrepen ;)).

Wat denk je, zouden die normale (mtb) magura remgrepen ook goed op een racestuur passen.... dan wel op het horizontale gedeelte, zodat je een kale racebocht behoudt (dat vind ik er wel strak uitzien).... je hebt dan weliswaar geen steunmogelijkheid halverwege de bocht, handjes boven het stuur of onderin de bocht dus. Beetje zoals menig singlespeed, met een dergelijk zijaanzicht:
Afbeelding
Wim schreef:Zelf heb ik een m-gineering 26 inch Rohloff randonneur met racebocht. Ik heb een Nitto Noodle bar, met daarop een Mittemeijer shifter. Die schakelt iets zwaarder dan een echte Rohloff shifter, maar per saldo vind ik het de mooiste oplossing. Als remmen heb ik nog Magura HS66 (voor racestuur). Helaas worden die niet meer gemaakt, en zijn ze op ebay slechts met moeite te krijgen.
Wim
Waarom een ligstuur?: comfortabel, aerodynamisch, betere krachtafdracht en goed voor een afwisselende houding

Hoe gevaarlijk is een ligstuur?: valt wel mee als je er aan gewent bent. Je moet iets beter opletten, anticiperen en vooruitkijken. In een groep fietsend en in de stad kan het link zijn, maar meestal valt het wel mee. Ivan Basso fietst zelfs met een extra remgreepje op zijn ligstuur, zodat ie ook in de bocht in zijn fietshouding blijft.

Op fietsvakantie ga je toch om wat van de omgeving of wereld te zien?: zolang je niet met je ogen dicht fietst kan dat met een ligstuur toch ook prima.... en heel vaak is er ook niets te zien toch? vooral bij woonwerkverkeer....

Grootste nadeel is dat je geen stuurtasje kunt monteren, anders fiets ik altijd het liefst met opzet-ligstuur. Het klimt ook prettiger in de heuvels/bergen.
Euuhh gaan jullie niet een beetje te OT? begin een draadje over sturen zou ik zeggen....
Ja dat is mijn fiets, al was hij toen nog niet helemaal klaar, zonder handgemaakte matverchroomde stalen stuurpen, zonder Nitto zadelpen, en zonder mijn geliefde Brooks zadel. De Mittelmeijer greep heeft een grotere diameter, en kan over de bocht van een racestuur heen. HS 33 grepen op een racestuur lijkt me levensgevaarlijk: als je in de beugels rijdt kom je niet snel bij je remmen. Dat is dan niet slechts je handen verplaatsen, maar ook je gewicht, en dat duurt te lang. Esthetisch vind ik niets mis met de HS 66 grepen. Het zijn heldere eenvoudige lijnen, en eerlijk gezegd veel rustiger om te zien dan die kermisartikelen van het moderne Campagnolo. Ze zijn ook erg comfortabel voor je handen. Hetgriootste probleem is dat ze er niet meer zijn. Misschien moeten we allemaal zeur brieven aan Magura gaan schrijven.
O ja, die drager is een beeldschone matverschroomde stalen Nitto drager.
Wim
Haike schreef:Euuhh gaan jullie niet een beetje te OT? begin een draadje over sturen zou ik zeggen....
Hej leuk de topic-politie ;). Valt toch allemaal onder "kletspraat"?
Kermisartikelen van Campa? haha, je bent echt een van de alde skoalle of niet Wim? Echt lelijk zijn ze niet hoor, vind alleen modernere grepen mooier.
Rohloff zou eens een ander schakelmechanisme erbij moeten ontwikkelen, speciaal voor racefietsers en randonneurrijders. Misschien daar ook maar een zeurbrief heen ;).

grtz
Wim schreef:Ja dat is mijn fiets, al was hij toen nog niet helemaal klaar, zonder handgemaakte matverchroomde stalen stuurpen, zonder Nitto zadelpen, en zonder mijn geliefde Brooks zadel. De Mittelmeijer greep heeft een grotere diameter, en kan over de bocht van een racestuur heen. HS 33 grepen op een racestuur lijkt me levensgevaarlijk: als je in de beugels rijdt kom je niet snel bij je remmen. Dat is dan niet slechts je handen verplaatsen, maar ook je gewicht, en dat duurt te lang. Esthetisch vind ik niets mis met de HS 66 grepen. Het zijn heldere eenvoudige lijnen, en eerlijk gezegd veel rustiger om te zien dan die kermisartikelen van het moderne Campagnolo. Ze zijn ook erg comfortabel voor je handen. Hetgriootste probleem is dat ze er niet meer zijn. Misschien moeten we allemaal zeur brieven aan Magura gaan schrijven.
O ja, die drager is een beeldschone matverschroomde stalen Nitto drager.
Wim
Old school, nee niet echt. Ik ben vooral een liefhebber van minimalistisch modern design. Wat dat betreft vind ik dus zo'n slank prachtig klassiek gesmeed en gepolijst crankstel als de TA Zephyr van mij veel mooier dan die opzichtige plestik zooi van Campa, of de grove hompen van Shimano, om van Truvativ maar te zwijgen. Mijn beeld van de mooiste tourfiets begint toch bij een klassieke racefiets, die je dan vervolgens degelijker maakt. Ik weet het, voor anderen begint de esthetiek met het stoere beeld van de mtb met dikke buizen.
Wim
AB schreef:
Haike schreef:Euuhh gaan jullie niet een beetje te OT? begin een draadje over sturen zou ik zeggen....
Hej leuk de topic-politie ;). Valt toch allemaal onder "kletspraat"?
Ja en daar heb je verschillende draadjes, :D of kun je een nieuwe beginnen, deze is om een foto te posten van je fiets, mocht dat nog niet tot je doorgedrongen zijn.... :wink:
En te becommentarieren.
Wim
Haike schreef:
AB schreef:
Haike schreef:Euuhh gaan jullie niet een beetje te OT? begin een draadje over sturen zou ik zeggen....
Hej leuk de topic-politie ;). Valt toch allemaal onder "kletspraat"?
Ja en daar heb je verschillende draadjes, :D of kun je een nieuwe beginnen, deze is om een foto te posten van je fiets, mocht dat nog niet tot je doorgedrongen zijn.... :wink:
En tussen de praatjes door zijn toch maar weer twee nieuwe vakantiefietsjes voorbijgekomen.

Hoe komt het toch dat er op fora altijd wel iemand opduikt om te benoemen dat een topic een beetje off topic gaat als een topic off topic gaat? Toch helemaal niet erg? Ik bedoel, een fiets roept een vraag bij iemand op, dan hoeft er toch niet direct een nieuw draadje gestart te worden.... of moeten we hierover ook maar een nieuw draadje beginnen? Ohja en niet vergeten smiley's te gebruiken inderdaad, voor je het weet vergeten we dat communicatie voor 95% uit nonverbale communicatie bestaat ;) ;)
Ik had op Wim zijn fiets toch wel fluo-geel stuurlint verwacht... :roll:
AB schreef: Hej leuk de topic-politie ;). Valt toch allemaal onder "kletspraat"?
Haike schreef: Ja en daar heb je verschillende draadjes, :D of kun je een nieuwe beginnen, deze is om een foto te posten van je fiets, mocht dat nog niet tot je doorgedrongen zijn.... :wink:
AB schreef:En tussen de praatjes door zijn toch maar weer twee nieuwe vakantiefietsjes voorbijgekomen.

Hoe komt het toch dat er op fora altijd wel iemand opduikt om te benoemen dat een topic een beetje off topic gaat als een topic off topic gaat? Toch helemaal niet erg? Ik bedoel, een fiets roept een vraag bij iemand op, dan hoeft er toch niet direct een nieuw draadje gestart te worden....
Nee heel vaak niet, want dik kans dat zo'n draadje al zelfs bestaat, wat hier voorbij komt over grepen op een racebocht, met Rohloffshifter erbij die niet past, en je dan een bocht moet hebben die open kan om hem er op te wurmen is niet nieuw, het enige waar ik nog op zit te wachten is het verhaal van de banden, en hoe breed of hoe smal ze wel niet moeten zijn, want dan zijn we weer helemaal rond als een fietswiel... En verder stelde ik een vraag, niet dat je hier niet zou mogen posten, lezen hoort ook bij het hoofdstuk (non)verbale communicatie.... Verder denk ik dat deze discussie hier ook niet thuis hoort dus stop ik ermee.