door
Wim » za 03 jun, 2023 12:03
Europa is druk bezig de langeafstand treinverbindingen te verbeteren, maar eenvoudig is dat natuurlijk niet. Het netwerk moet beter geïntegreerd worden, en een centraal boekingsplatform zou al veel helpen, inclusief voor onze doelgroep meer informatie en mogelijkheden voor fietsvervoer. Natuurlijk helpt prijsbeleid ook, want de fiscale voordelen voor vliegen zijn niet meer van deze tijd. Zelf ben ik een groot liefhebber van lange trein- en bootreizen, omdat je, eigenlijk net als bij fietsreizen, een echte reisbeleving hebt.
Die verbinding naar Londen gaat vooral last hebben van een verbouwing op Amsterdam CS waardoor er een tijd geen ruimte meer is voor de douanefaciliteiten die voor het Verenigd Koninkrijk nodig zijn. Dat wordt dus vermoedelijk instappen in Brussel, maar wellicht kun je dan daarnaar toe met de Thalys, die nu eenmaal geen douanefaciliteiten nodig heeft. Voor Londen is de nachtboot van Hoek van Holland naar Harwich natuurlijk een prima alternatief.