Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 336 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36047 berichten
Is het in Frankrijk, vlak bij een grote stad, een kerncentrale en een rivier?

(Heb helaas geen tijd om te zoeken :cry:)
Kerncentrale nee, rivier niet echt, Frankrijk ja.
Zo te zien duidelijk een dorp in Frankrijk met op de voorgrond een betrekkelijk kleine château, dat deels schuil gaat achter een wijnveld.... In de verte ligt een stad. Maar om de zovele dorpjes op de kaart van Frankrijk op te zoeken zou ultra-mega moeilijk worden.... In ieder geval doen de kleuren van de huizen me aan Bourgogne denken. Ik heb niet veel in Frankrijk gefietst omdat er veel te weinig auberges de jeunesse zijn.
CarlW schreef:
do 14 mar, 2019 15:37
De Muur van Hoei is pas sinds de jaren '80 in het parcours van de Waalse Pijl opgenomen, weet eigenlijk niet of er in 1970 al veel op gekoerst werd...
Dan heb ik de foto van 1970 toevallig genomen :wink:
Ik was toen 19 jaar en had nog geen enkel verstand van wielersport.... Het was mijn allereerste keer dat ik in een Franstalig gebied ging fietsen. Heel spannend. Overnacht in de fraaie jeugdherberg van Huy. Nu niet meer in gebruik, maar het gebouw bestaat nog wel. Mijn eerste buitenlandse jeugdherberg. Het is dit hier:
https://www.google.nl/maps/@50.523312,5 ... 312!8i6656
Het dak van het kasteeltje op de voorgrond doet erg bourgondisch aan, maar ik zie te weinig kerktorens om me te kunnen oriënteren. Is dat die cementfabriek langs de Route du Soleil, daar midden op de foto aan de horizon?
Geen idee of er een cementfabriek in beeld is maar we zitten wat minder zuidelijk.
In de Champagne streek? Is die grotere stad in de achtergrond Reims?
Klopt.
Valt niet mee om dat kerkje te vinden, ik gok ergens halverwege tussen Chatillon sur Marne en Reims.
In de buurt van Chaumuzy?
Afstand zeer goed ingeschat, richting niet helemaal.
Ik heb de foto gedownload, uitvergroot in een hoger resolutie, sterk verscherpt, de contrasten van de stad op de achtergrond verbeterd. Maar noppes, geen herkenningspunten te vinden. Ik geef op....
Een echte professional :wink: .

Herkenningspunten zijn inderdaad enkel de stad, de richting waarlangs de industrie evolueert (kanaal trouwens), het hoogteverschil en de toren op de voorgrond om het helemaal te nailen. De druiven niet te vergeten, chardonnay meen ik.
Nu moet het echt meer dan genoeg info zijn.
Volgens mij is de kerk de volgende in Ludes: https://www.google.nl/maps/@49.1525523, ... 312!8i6656 en is de foto genomen 200 meter zuidelijker vanaf het pad westelijk van de D33.
Interessant om te zien waarom ik dit niet kon vinden. Het blijft lastig, google earth interpreteren naar de werkelijkheid.
Wolt schreef:
vr 15 mar, 2019 09:54
Volgens mij is de kerk de volgende in Ludes: https://www.google.nl/maps/@49.1525523, ... 312!8i6656 en is de foto genomen 200 meter zuidelijker vanaf het pad westelijk van de D33.
Ik heb op de door Wolt opgegeven streetview rondgekeken. Is toch geen klein kasteel maar een kerk.
Onomstotelijk Ludes en Wolt is de winnaar.
De bubbels gaan naar Wolt. Foto is gemaakt waar het Montagne de Reims begint en de chardonnay overgaat in gemengd woud.
Reims was de juiste tip, vervolgens was het nog wel even zoeken naar die kerktoren...
De volgende:

Bijlagen

Champagnestreek ten oosten van Parijs?
Zo te zien is de foto met de schapen op 13 oktober 2018 genomen.
Zulke landschappen waar grote keien uit de grond steken en aan de huizen bij de kop van het linker schaap te beoordelen denk ik aan Zweden. De herfstkleuren komen ook overeen met de fotodatum, aangezien ik zelf een tweede huis in Zweden bezit. Wat eerder dan bij ons in Nederland. De Zweden hebben vaak een vlaggenmast bij vrijstaande huizen staan, zo ook aan de overkant van het meer. Aan de boomsoorten te zien (om precies te zijn: de verhoudingen tussen naald- en loofbomen) wellicht in de provincie Småland of wat zuidelijker. En het is zonder enig oriëntatiepunt onmogelijk te bepalen wáár precies....