Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 34 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34478 berichten

Tijd voor een nieuwe. Voor de kenners:

Afbeelding

1-2-3-4-hoedje van papier :lol:!

Robertjan schreef:Tijd voor een nieuwe. Voor de kenners:
1-2-3-4-hoedje van papier :lol:!
Tja 8)

Ergens tussen Cuzco en Puno in Perú.

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4924

Helaas zijn wij niet zover gekomen :

Afbeelding

Overigens Frank van Rijn omschreef deze plaats al in z'n boek

Revanche in de Andes :wink:

Sorry voor de matige kwaliteit foto (gebruikte teon nog m'n Cybershot P93), maar hier dan toch een raadjeplaatje:
Afbeelding

Robertjan schreef:Sorry voor de matige kwaliteit foto (gebruikte teon nog m'n Cybershot P93), maar hier dan toch een raadjeplaatje
Ik dacht ergens in Andalucia, Embalse de Malpasillo lijkt er wel op ;-)
Afbeelding
http://www.flickr.com/photos/rbolance/6 ... view=users

De tovenaar schreef:lijkt er wel op ;-)
Lijkt er wel zeker verdacht veel op :wink:
Ik zocht het al in China

Lijkt moeilijker dan het is, maar waar is dit? :wink:

Afbeelding

@Michael: Verhip, laat ik die nu net kunnen vinden op m'n Mac. Blijkbaar zit die er standaard op.
Hoe kan ik die je doen toekomen? Ik schijn die te kunnen exporteren, de extensie is .dfont.

Voor het plaatje zal ik toch eens wat lastigers moeten verzinnen, wil het een beetje uitdagend blijven... :roll:
Vooruit, vlakbij welk stadje is deze foto genomen?:
Afbeelding

Michael W schreef:Lijkt moeilijker dan het is, maar waar is dit? :wink:
Is het op Corsica?

Robertjan schreef:
Michael W schreef:Lijkt moeilijker dan het is, maar waar is dit? :wink:
Is het op Corsica?
Nee, is wel ongeveer op die breedtegraad :wink:

Ik vermoed dan iets in Italië of Spanje (zuidoost-Europa vermoed ik van niet, maar vraag me niet waarom :roll:). Maar ja, zo bereisd ben ik nog niet...

Robertjan schreef:Ik vermoed dan iets in Italië of Spanje (zuidoost-Europa vermoed ik van niet, maar vraag me niet waarom :roll:).
Zuidoost-Europa is het niet !!

Michael W schreef:Lijkt moeilijker dan het is, maar waar is dit?
Ergens in Noord-Spanje, Picos de Europa? Wat moet het voorstellen, een leeuw?
:?

De tovenaar schreef:Ergens in Noord-Spanje, Picos de Europa? Wat moet het voorstellen, een leeuw? :?
Picos is het niet, het stelt ook niets voor, maar diende wel als inspiratiebron :wink:

De Picos is trouwens grotendeels kalksteen; dit van deze foto is veel zeldzamer!!

Mmm, ik zit er natuurlijk heel erg naast maar mijn eerste indruk was Les Alpilles bij Les Baux.

Qua breedtegraad: zou het ook ergens in Italië kunnen zijn.

niko
Michael W schreef:
De Picos is trouwens grotendeels kalksteen; dit van deze foto is veel zeldzamer!!

nikopaul schreef:Mmm, ik zit er natuurlijk heel erg naast maar mijn eerste indruk was Les Alpilles bij Les Baux. Bauxiet?
Noord Spanje van onze Tovenaar was wel goed, maar waar precies? :wink:

Nog een plaatje erbij van dit bijzondere gebied!
Afbeelding

Michael W schreef:
nikopaul schreef:Mmm, ik zit er natuurlijk heel erg naast maar mijn eerste indruk was Les Alpilles bij Les Baux. Bauxiet?
Noord Spanje van onze Tovenaar was wel goed, maar waar precies? :wink:
Waar precies, geen idee! Het fenomeen heet karst en komt in meerdere delen van Spanje voor. Als het in Noord Spanje moet liggen, dan zou het bijvoorbeeld ook in Euskadi of el País Vasco kunnen zijn. :roll:

Rachel schreef: Waar precies, geen idee! Het fenomeen heet karst en komt in meerdere delen van Spanje voor. Als het in Noord Spanje moet liggen, dan zou het bijvoorbeeld ook in Euskadi of el País Vasco kunnen zijn. :roll:
Baskenland is fout. Karst volgens mij ook.

Dit plaatsje ligt daar in de directe omgeving!!
Afbeelding

Michael W schreef: Baskenland is fout. Karst volgens mij ook.
Zo nu weer gauw de zon in :wink:
Zijn er geen bodemkundigen in de zaal? Wanneer het de Picos de Europa niet zijn, uitlopers van de Cordillera Cantabrica, dan blijft over de costa d'Asturias of de costa de Galicia. :roll:

Rachel schreef:dan blijft over de costa d'Asturias of de costa de Galicia. :roll:
Alle twee mooie kusten hoor (daar kan je mooie kwarts vinden), maar fout :wink: