Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikepacking - Pagina 34 - Forum Wereldfietser

Bikepacking

1045 berichten
In de framedriehoek lijkt ook best wat ruimte te zijn. Even opmeten en zoeken welke mogelijkheden er zijn. Zoeken naar tassen voor bikepacking begint hier:
https://www.cyclingabout.com/complete-l ... facturers/

Mooi dat er dus toch behoorlijk wat onder het zadel lijkt te passen. Kun je daarmee ook nog prima mountainbiken? Lijkt me erg belangrijk als je onverhard wilt gaan bikepacken.
Deze van Aliexpres voldoet bij mij prima:
https://nl.aliexpress.com/item/ROCKBROS ... 4c4dQDCmsr
Afbeelding
hoogframe schreef:
wo 02 jan, 2019 19:14
Ok, prima.
wat denk je van en beetje volume (en niet te veel gewicht) aan je voorvork(onder)poten?
daar zijn ook allerlei rekjes voor.

de tas onder je zadel ziet er netjes uit! En er is ruimte om deze nog wat voller te stouwen.
Ja, van die cages aan de voorvork lijkt me ook wel wat, 3 tot 5 liter aan beide kanten kom ik ook een heel eind mee.

Thnxs, zelfgemaakte stufzak. Hij kan wel voller, maar gaat dan ook doorhangen op de achterband, misschien met een stuk plastic onderin ofzo gaat dat beter. En ik heb een grappig probleem: mijn spanband is veel te lang! Ik ga op zoek naar kleine spanbandjes van 30-50 cm.
Han Doek schreef:
wo 02 jan, 2019 19:54
In de framedriehoek lijkt ook best wat ruimte te zijn. Even opmeten en zoeken welke mogelijkheden er zijn. Zoeken naar tassen voor bikepacking begint hier:
https://www.cyclingabout.com/complete-l ... facturers/

Mooi dat er dus toch behoorlijk wat onder het zadel lijkt te passen. Kun je daarmee ook nog prima mountainbiken? Lijkt me erg belangrijk als je onverhard wilt gaan bikepacken.
O ja, hier ergens werd een berekening gegeven om de inhoud van een frametas te berekenen, op welke pagina nog maar? Edit: gevonden. Bij een breedte van 8 cm kom ik uit op 5,8 liter. Da's niet zo veel. :?

Bedankt, die pagina had ik ook al gevonden.

Bedoel je met dat kleine tasje op de foto? Vandaag zo'n 2 km ruig off-road gereden, dat ging prima. Daarna nog een uur op de weg, aan het eind zat de spanband wat losser, was wel weer makkelijk te fixen.

Ik heb trouwens voor mezelf bedacht. In de winter met overnachting bij Vrienden op de fiets, kan ik toe met alleen een zadeltas of stuurtas. Kan ik nog even sparen en tweedehands sites in de gaten houden voor een frametas en/of cages.
Bert van Sprang schreef:
wo 02 jan, 2019 20:53
Deze van Aliexpres voldoet bij mij prima:
https://nl.aliexpress.com/item/ROCKBROS ... 4c4dQDCmsr
Afbeelding
Bert, weet je de seatpost clearance van deze tas. Als ik het zo lees is dat 15 cm. Ik heb maar 6 cm zadelpen lengte.... :cry:
Han Doek schreef:
do 03 jan, 2019 04:57
viewtopic.php?f=11&t=32462
Bedankt Han, ik was ze al tegen gekomen op marktplaats. De Viscacha is helaas te groot, 12 cm zadelpen lengte benodigd.
De Alpkit stuurtas ziet er leuk uit, die houd ik in gedachten. Maar vandaag eerst met wat karton spelen, kijken of ik m'n eigen harnas kan maken.
hoogframe schreef:
di 01 jan, 2019 20:55
- ik heb een bikepacking-tas voor onder en achter het zadel liggen (die ik niet gebruik), die je mag passen (overnemen?). ongeveer zo één: Afbeelding
groet! hoogframe
Ik ben wellicht geïnteresseerd. :oops:
Welke maat is het?
beste jw, ik heb me vergist. het is deze:
Afbeelding
ca. 65 bij 13 bij 11 cm. breedte loopt iets uit naar achteren toe.
gloedjenieuw. wil je me ajb een pb sturen als je interesse hebt?
groet! hoogframe
Hoogframe, de afbeelding lijkt idd echt op die van Apidura! Thnxs voor het opzoeken, maar ik ga denk ik voor de echte Apidura.

Eigengemaakte stuurharnas is bijna klaar. Ik zal gauw een foto plaatsen!
Hij is klaar, morgen maar een rondje fietsen om uit te proberen.
Als basis heb ik een placemat gebruikt die aan één kant geribbeld is. Ik hoop dat dat extra grip geeft. In de placemat gleuven waar het tassenband doorheen gaat. De blauwe pijpjes zijn afstandhouders. Een beetje breed, maar ik had niet anders.

Afbeelding
knap stuk huisvlijt! mooi gemaakt! kun je ajb een foto plaatsen van dit gemonteerd op je fiets?
Geen probleem, thanks voor het ophelderen.
Ik heb ondertussen een bestelling staan bij Jean Michel van Tim Tas Rek voor wat mooie bikepacking tassen. 8)
Hoogframe, foto's gaan helaas niet lukken :cry: . Bij het monteren aan het stuur is de placemat gescheurd. Mijn conclusies: ik heb andere clips nodig en ik ga een template maken voor de gleuven, zodat die allemaal gelijk zijn.

Jw, wat leuk, dat merk kende ik nog helemaal niet. Maar als ik de plaatjes zo zie heeft het weinig te maken met bikepacking, de meeste tassen zijn bedoeld voor rekken. Heb jij andere dingen besteld dan die op de plaatjes te zien zijn?
Hoi Martje,

Ik heb mijn bikepacking uitrusting grotendeels zelf gemaakt; ergens in dit draadje staan daar wat foto's over; heb het even opgezocht: viewtopic.php?f=21&t=23363&p=283844&hil ... un#p283844

Dit zijn al weer oude foto's en heb inmiddels veel verbeterd 8). Mijn fiets en tassen zijn daarom ook te zien op de Wereldfietsbeurs op 27 januari in Ede/Wageningen ;-)

Dus misschien tot dan,
Maarten
TiM Tas Rek maakt veel randonneur- en touring tassen. Klopt.
Maar een framebag, bar-bag en handlebar bag kan je wel onder bikepacking scharen.
Er zit wel wat tussen, hoor. Ik vind het bedrag van een custom framebag uiterst schappelijk. Ik ben niet zo handig met een naaimachine én ik gun in dit geval een Nederlandse eenmanszaak mijn geld meer, dan voorgeproduceerde massa.

Ps. Heb dan ook een handgebouwd stalen frame uit Goes. Voor sommige zaken wil ik wel eens diep in de buidel tasten.
Dat is waar ook Smitty, ik was jouw handywork tegengekomen bij het doorspitten van het topic. Maar daarna weer naar de achtergrond verdwenen.

Wat voor materiaal heb je gebruikt voor het harnas? Het is stof denk ik hѐ?
En wil je nog close ups maken van de achterdrager? Als een seatbag echt niet gaat passen is dat cooler dan een echt rek.
Oh, Smitty! :D Die zelfgemaakte tassen was ik bijna vergeten. Allemachtig mooi!
En als aanvulling op een 'achterrekje': https://www.justpedal.nl/nl/zadelpen-dr ... -rack.html
Afbeelding
jwkeij schreef:
di 08 jan, 2019 16:28
Oh, Smitty! :D Die zelfgemaakte tassen was ik bijna vergeten. Allemachtig mooi!
En als aanvulling op een 'achterrekje': https://www.justpedal.nl/nl/zadelpen-dr ... -rack.html
Afbeelding
Ja, dat is ook een mooi ding! Alleen die prijs :shock:
Martje,

De stof is Cordura of X-pack allemaal te vinden bij extremtextil.de; maar in het nieuwere model heb ik ook een soort trampoline gaas verwerkt, is heel stevig en goed te stikken, kun je er ook mooi natte spullen achter stoppen om te laten drogen. In het filmpje over mijn bikepacking tocht in Canada kun je dat wel zien:
Bikepacking Banff - Vanouver 2018

Hiet wat foto's van mijn drager:

Afbeelding

Afbeelding

Recept:
- de beugel is van een good-ol' Blackburn lowrider; iedereen heeft er nog wel eentje op zolder :-)
- de poten zijn Tubus stangetjes, waar je normaal een Tubus drager mee aan je frame vastzet.
- de koppelblokjes zijn ook van een Tubus drager.
- en dan verder een aluminium L-stukje zagen
- en een C-beugeltje van een kabelpannertje en wat zelfborgmoertjes

Alles te vinden op zolder, Bike24 en Hornbach :wink:

Maarten