Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fatbike - Pagina 34 - Forum Wereldfietser

Fatbike

1359 berichten
Yopie schreef:... je denkt dat je fiets klaar is en dan komt de zoveelste verandering, ben er echt even klaar mee. Moet weer van alles uitzoeken en aanschaffen: bandjes met de juiste ventielen, ventielmutsen, crankmutsen, kettingbladen, drybags, kmtellertje, spanbandjes, helicoptertape, bashguard, winterhjälm, de revelate zadeltas moet met iets geplakt worden, zo ook m'n tentje want daar moesten berglemmingen zonodig een gat in knagen, er is een tentstok gebroken etcetc .. en nu dus weer een andere zadelpen en mss ook iets met het stuur. Fan! vind er niks meer aan. Misschien wordt het tijd om te wandelen ofzo ..
Je realiseert je wel dat dit "upgraden", zoals men het eufemistisch placht te brengen, voor heel veel mensen een deel van de lol vormt :lol: ? Voor mij is het niet anders. Ik vind het leuk om af en toe iets aan de set-up te wijzigen. De ene keer "gewoon, omdat het kan", de andere keer omdat de boel gewoon versleten is.

Zo heb ik nu de handvatten van mijn MTB verwisseld omdat ik ze te dun en hard vond. Nu hele gave oranje ESI Chunky's. Past goed bij de rest van de bike, én ze houden veel lekkerder vast. Leuk toch, upgraden :wink: !
Yopie die gaat wandelen? :? zonder fatbike?! :shock: onmogelijk!! :D
Dat kun je ons ook niet aan doen!

Hoe was trouwens je laatste tocht, de Vasaloppet? Ben nieuwsgierig, wil hem ook een keer fietsen. Hopelijk komende zomer als de fatbike er is!

groetjes Douwe
Bedankt voor de leuke reacties, ik was geloof ik een beetje moe toen ik 't schreef en drukte ook te snel op 'versturen', sorry. Jullie hebben ook gelijk: het kan goedkoper, upgraden is leuk en heb idd al heel wat km's met de fiets gelopen. :D De fiets verdient ook zeker een upgrade, tis een prachtfiets en hij heeft een zwaar leven bij me. Moet hem beter gaan beschermen, tegen rotsblokken, knagende berglemmingen, wildstromende rivieren en binnenkort weer die barre winter. En hij wordt er alleen maar beter van, nou ja .. hij wordt beter uitgerust zodat we het samen mss langer overleven. :wink:

DouweFries schreef: Hoe was trouwens je laatste tocht, de Vasaloppet? Ben nieuwsgierig, wil hem ook een keer fietsen.
Viel eigenlijk een beetje tegen, was wel een mooie tocht maar dacht dat het uitdagender was. Heb 't daarom zelf wat spannender gemaakt, zoals onmogelijke paadjes ingeslagen, verdwaald geraakt, een tijd over een spoorbaan gehobbeld, door moeras gesjouwd etc. En het was elandjachttijd, kwam af en toe een gecamoufleerde jager tegen, leunend tegen een boom, geweer ernaast, stil wachtend op een onschuldige eland. Dus moest hem dan natuurlijk netjes begroeten, met een hard en irritant "Hej hej!" en als hij dan zuur terug knikte gilde ik er nog heel gepast "Veel geluk met de jacht! Hejdåååååå!!" achteraan. Volgens mij heb ik daardoor een paar elanden gered. 8)
Zal later nog een klein verslagje maken, met wat foto's want plaatjes kijken is altijd wel leuk.
nobbiomatic schreef: heb er nog een van cannondale, ruilen voor een muts? :?
Nou das een goede ruil! nee hoor, bewaar maar, je weet maar nooit. Ik wacht even het antwoord van Surly af voor ik wat ga bestellen, heb al antwoord van ze gekregen maar heb ze nog een mailtje gestuurd, ben ook wel nieuwsgierig hoe 't precies zit.
En wat betreft de muts, tis wel een echte helmmuts hoor, dus superdun. Het was pas geleden -3°C en heuveltje af was toch met bevroren oren maar toen het daarna zwoegend omhoog ging werden ze gelijk weer warm, dus ben er toch blij mee.
Tja, meer kan ik nog niet vertellen. Oja, hij is niet helemaal zwart zoals het plaatje doet vermoeden, achterop heeft ie een rode en een witte reflecterende streep. Of wacht, heb een plaatje waar de muts toevallig op staat. Tis in een schuilhutje, zat aan de oploscappuccino, was blij met de nieuwe muts, eigenlijk blij met alles dus dat moest op de foto.
Wil je de muts nu nog steeds?

Afbeelding
yep wil die muts nog wel hoor...en rood past bij de mtb dus dat komt goed uit. :D
als je voor koffie zorgt haal ik hem wel op
Yopie schreef:
Afbeelding
Hoe krijg je het voor elkaar om het takje te laten staan? Suiker of...? :D
Yopie schreef: tis een prachtfiets en hij heeft een zwaar leven bij me. Moet hem beter gaan beschermen, tegen rotsblokken, knagende berglemmingen, wildstromende rivieren en binnenkort weer die barre winter. En hij wordt er alleen maar beter van, nou ja .. hij wordt beter uitgerust zodat we het samen mss langer overleven. :wink:
Yopie, wordt het niet eens tijd dat we die fiets tegen JOU gaan beschermen? :lol: :lol: :lol:

Fijn dat de muts je bevalt, ga er ook èèn aanschaffen :wink:
Ik zat ook naar het takje te kijken. Ik vermoed gezichtsbedrog en ligt het takje op de rand.
bevroren koffie..........
Niks niet. Gewoon hele sterke koffie.
yopie koffie dus...met stukjes tak :roll:
Friso* schreef:Hoe krijg je het voor elkaar om het takje te laten staan? Suiker of...? :D
Magische krachten natuurlijk! dat takje is m'n toverstafje, heel wat handiger dan een lepeltje. :)

En over bevroren koffie, heb zelf gemerkt dat warme koffie sneller bevriest dan koud water, zal wel onzin zijn maar als je het bevriezingsproces van dichtbij bekijkt (dat lukt héél goed bij -30°C), dan lijkt 't alsof er sneller een laagje ijs op 't koude water groeit. En nu had ik bedacht dat dat 't water isoleert, net als een laag sneeuw op je tentje, dat zorgt ook voor een warmere tent. Klinkt logisch toch? of het waar is, geen flauw idee!

En ik ben eigenlijk een zwarte koffie drinker, behalve als het echt koud is, dan wil ik graag zoet. Alleen, als het héééél koud is lost de suiker niet op, en hoe meer je roert hoe meer de koffie afkoelt. En met je blote vinger het zoete laagje eruit lepelen gaat niet want je wilt echt niet je hanschoen uitdoen. Ja, tis niet altijd leuk om een winterfietser te zijn. :wink:

Afbeelding
tja...als je zo in de sneeuw zit heb je natuurlijk genoeg tijd om na te denken over bevriezende vloeistoffen..wrordt natrluk ech tlastig allls e koffieberker aan je mond vasttrvriets....
Klinkt alsof je je suiker pas in het bekertje er doorheen roert. Waarom maak je niet alles ineens in de thermosfles klaar, 's ochtends in je tentje? Of wil je er alleen heet water in hebben vanwege smaak?
Ik was ook naar het stokje in de koffie aan het kijken. Gek waar je ogen naar worden getrokken op een foto.

Dit weekend in Zandvoort SASUKO. SAlsa, SUrly en KOna bikes testen op MTB track Zandvoort. Je moet je wel inschrijven

http://www.sasuko.nl/

gr,
Patrick
Het is waar! ha, dus ik ben niet gek! Ik ga 't zo nog een keer lezen, proberen het te begrijpen zodat ik het heel overtuigend kan navertellen. :D
Travelmaster schreef:Klinkt alsof je je suiker pas in het bekertje er doorheen roert. Waarom maak je niet alles ineens in de thermosfles klaar, 's ochtends in je tentje? Of wil je er alleen heet water in hebben vanwege smaak?
Heb vaak ook bouillon, zoete chocolademelkpoeder en eet warm in de middag (van die zakjes, warm water erbij en hop klaar), dan is suiker niet echt lekker. Wel in de blåbärshavregrynsgröt*, mjammjam lekker! (*blauwebessenhavervlokkenbrij, is dat juist nederlands? :?)

Ik had eerst 2 thermossen, eentje mét en eentje zonder suiker maar die ene ging lek (hij bevroor). Moet nu een andere zoeken, 't liefst eentje die nog langer warm blijft, dus tips zijn weer zeer welkom! Ja sorry, het gaat maar door en door ..
En steeds een brander aan doen is te koud/duurt te lang, je wilt niet graag stilzitten, dan bevriezen je voeten, moet je rondjes gaan springen/stampen en je wilt dan juist even uitblazen. Vooral als je rondsjouwt met een fatbike. :)

Zat ook te denken om iets te maken waardoor het zakje voedsel langer warm blijft en ook niet zo snel omvalt, een soort omgekeerde theemuts. Misschien leuk voor dagtochten, dan heb ik niet zo veel zooi bij me en kan 't wel ergens bij. Zou nog leuker zijn als die dan gelijk om de thermosfles past, gebruik nu een dikke sok en prop hem tegen m'n rug in de rugzak, betwijfel of dat warmer is maar het kan iig geen kwaad. Iemand een leuk idee/tip?
Yopie,

Voor Nederlandse omstandigheden zijn rubitec shira flessen perfect.
zowel warm als koude omstandigheden.

niet alleen in drinklfles maar ook als foodcontainer te koop

en mischien zoiets als een pouch
andere site voorbeeld

en nog iets voor je fles
droogijs
Pat schreef: Dit weekend in Zandvoort SASUKO. SAlsa, SUrly en KOna bikes testen op MTB track Zandvoort. Je moet je wel inschrijven

gr,
Patrick
Mooi evenement, helaas voor mij niet beschikbaar. Ben jij er al eens geweest Patrick, je woont dichtbij het strand meen ik?
Friso* schreef:
Pat schreef: Dit weekend in Zandvoort SASUKO. SAlsa, SUrly en KOna bikes testen op MTB track Zandvoort. Je moet je wel inschrijven

gr,
Patrick
Mooi evenement, helaas voor mij niet beschikbaar. Ben jij er al eens geweest Patrick, je woont dichtbij het strand meen ik?
Ik woon inderdaad dichtbij Zandvoort. Vorig jaar niet op dit evenement geweest. Vandaag wel, prachtig weer. Ik was al een tijdje niet meer geweest op de mtb route van Zandvoort. De route lag er perfect bij voor dikke banden. Af en toe wat los zand, veel hoogtemeters, lekkere snelle kombochten en de route is veranderd op sommige plekken en met een leuk brugje.

Ik wilde mijn pugsley vergelijken met de salsa bucksaw, een full-suspension fatbike, de Surly wednesday en een surly krampus. Er stonden ook veel gravel fietsen, en een enkele vakantie fiets zoals de salsa marrakech, zag er leuk uit.

Het verschil met mijn pugs en de salsa bucksaw, is dat de bucksaw veel meer contact met de grond blijft houden vanwege de vering. En dus ook sneller de bochten door. En dus een snellere rondtijd. Alleen vind ik sprongetjes met de mijn ongeveerde pugs leuker. En hoger. De Bucksaw is een echte bike voor de trail, een stuk korter, en de pugsley, meer een allround, voor een lange tocht, maar ook geschikt voor het snelle werk. De wednesday is vergelijkbaar met de pugsley. Krampus op 29+ banden kun je niet vergelijken met de pugs op 29+ banden. De krampus is echt een trail fiets. Je kunt dan beter mijn pugsley vergelijken met een surly ecr met 29+ banden.

Hier wat pics van de dag:

http://1drv.ms/1Mkpgfr

gr,
Patrick