Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 33 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34478 berichten

Martin E. van Doornik schreef:Een soort obelisk met het jaartal 1730. Waar diende hij voor en waar staat hij? Wat zit Oost-Duitsland vol fotogenieke verrassingen :wink: .
Heel uniek. Uit de tijd van de post per postkoets. Het is de Postmeilensäule in deze stad:
Afbeelding

P.S.: Vordert de bouw van het schuurtje?

Rachel schreef:Heel uniek. Uit de tijd van de post per postkoets. Het is de Postmeilensäule in deze stad.
Petje af :wink:

Rachel schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Een soort obelisk met het jaartal 1730. Waar diende hij voor en waar staat hij? Wat zit Oost-Duitsland vol fotogenieke verrassingen :wink: .
Heel uniek. Uit de tijd van de post per postkoets. Het is de Postmeilensäule in de stad Mühlberg.

P.S.: Vordert de bouw van het schuurtje?
Inderdaad, in Mühlberg, goed gevonden :!: In het zuiden van Brandenburg, dichtbij Sachsen in het Elbe-stroomgebied. Niks geen wandelwegwijzer, want er staan posthoorns op de obelisk. Dus een soort vertrekpunt van postkoetsen. Er staan bijv. Breslau (het huidige Poolse Wrocław) en Praag op, met de reistijden in Std (stunden). Waar vind je zo iets bijzonders?
[De schuur heeft afgelopen zondag door het plaatsen van de nokbalk het hoogste punt bereikt, 4 meter. Ook fabriceer ik een windwijzer voor het dak van de schuur, werkend op kogellagers van een fiets! :wink: ]

Nu een nieuwe raadselfoto: op een warme zomeravond in juni 2004 fietste ik langs dit statige gebouw, maar waar :?: www.mijnalbum.nl/Album=FTXSLLPS Niet in Duitsland, hoor.

Martin E. van Doornik schreef:Nu een nieuwe raadselfoto: op een warme zomeravond in juni 2004 fietste ik langs dit statige gebouw, maar waar :?: www.mijnalbum.nl/Album=FTXSLLPS Niet in Duitsland, hoor.
Dit is een raadselantwoord! :wink:
Afbeelding
Deze Kong bezit het paleis.

Afbeelding
Aan deze wachten herkende ik het paleis.

Afbeelding
En zelfs Suske en Wiske hebben met dit paleis te maken. 8)

[Het wordt dus een serieuze schuur met twee verdiepingen?]

Rachel schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Nu een nieuwe raadselfoto: op een warme zomeravond in juni 2004 fietste ik langs dit statige gebouw, maar waar :?: www.mijnalbum.nl/Album=FTXSLLPS Niet in Duitsland, hoor.
Dit is een raadselantwoord! :wink:
Deze Kong bezit het paleis.
Aan deze wachten herkende ik het paleis.
En zelfs Suske en Wiske hebben met dit paleis te maken. 8)

[Het wordt dus een serieuze schuur met twee verdiepingen?]


Goed gevonden, maar jouw antwoord is wat vaag. Het is Det Kongelige Slottet i Oslo, Norge, oftewel het koninklijke paleis in Olso, Noorwegen. Hier woont koning Harald V. De jeugdherberg lag naast het Slottetparken, met de fiets sta je er zo voor het paleis.
Maar wat heeft "De Kaartendans" van Suske en Wiske ermee te maken? Ik heb zelf een complete serie op de boekenplank liggen.

Zo ziet de schuur (in Zweedse stijl, compleet met echte uit Zweden meegenomen falurödfärg-verf erop!) eruit op deze tekeningen: www.mijnalbum.nl/Album=8YDXFEGA Het dak is fictief, want er komen rode Limburgse pannen op. Het raampje in de lange gevel dateert uit 1916, afkomstig uit mijn Blaricumse geboortehuis en is nog in goede staat! Het geraamte is een heel werk met balken en pen- en gatverbindingen, zie www.mijnalbum.nl/Album=6HRYULRA Het wordt een mooi onderdak voor mijn gele Giant!

Bob&Marguérite schreef:Dat is wel een mooi kanaal en je kunt er inderdaad mooi langs fietsen maar dat kanaal is het niet.
Alle Franse kanalen vandaag bezocht :wink: maar ik zie dit soort sluisjes toch echt alleen maar in het Canal du Midi; dus een nieuwe tip erbij ?

Afbeelding

Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef:Dat is wel een mooi kanaal en je kunt er inderdaad mooi langs fietsen maar dat kanaal is het niet.
Alle Franse kanalen vandaag bezocht :wink: maar ik zie dit soort sluisjes toch echt alleen maar in het Canal du Midi; dus een nieuwe tip erbij ?
De volhouder wint 8) ik was al bang dat je de moed had opgegeven.
Nou is het geven van tips bij iemand van jouw kaliber al eens opgebroken, maar sportief bij het zoeken naar een tip leverde mij het een zeer mooie site op met een luchtfoto van deze sluis. Ik zal die link plaatsen als de oplossing gegeven is.
Vreemd genoeg kent Wikipedia dit oude Canal niet. Er ligt nog een kans om deze toe te voegen.

Nou de tip is als iemand een vraag stelt kijk ik altijd op de site - die van jou heb ik inmiddels helemaal doorgebladerd - waar de foto vanaf komt. Zo ook de fietsreizen en interesse van de vraagsteller!! Wij hebben nog nooit in Hanzeland gefietst maar zijn altijd op een zomerse dag langs de Rhein of de Eiffel te vinden. Overigens diezelfde dag ( van de sluis foto) fietsten we ook langs du Midi :wink:

Die sluis van jou.............???? maar we zijn nog bezig :?

Bob&Marguérite schreef:De volhouder wint 8) ik was al bang dat je de moed had opgegeven.
Canal de la Robine ?
Precies wat ik dacht, het moest gewoon wel in Zuid-Frankrijk zijn vanwege de kleur op dat huisje :wink:

Afbeelding

Canal de la Robine ?
Precies wat ik dacht, het moest gewoon wel in Zuid-Frankrijk zijn vanwege de kleur op dat huisje :wink:

Dacht al dat ik te veel weg gaf :twisted:

Afbeelding

Geweldige omgeving (dit is net voor Narbonne) om te fietsen zo onder die bomen in dat warme deel van Frankrijk.

Voor anderen http://marinas.com/view/lock/389 Mooie site!

Bob&Marguérite schreef:Geweldige omgeving (dit is net voor Narbonne) om te fietsen zo onder die bomen in dat warme deel van Frankrijk.
Voor anderen http://marinas.com/view/lock/389 Mooie site!
Hier is ie te vinden in google maps

Bob&Marguérite schreef:Dacht al dat ik te veel weg gaf :twisted:
Het moest gewoon wel in die hoek van Frankrijk zijn en eigenlijk hoort het ook wel een beetje bij het Canal du Midi gezien de bouwstijl van de sluisjes :wink:

Afbeelding

wat dacht je hiervan Google Earth foto vandaar de opmerking te vinden op het internet: http://www.panoramio.com/photo/1257926

Bob&Marguérite schreef:wat dacht je hiervan Google Earth foto vandaar de opmerking te vinden op het internet: http://www.panoramio.com/photo/1257926
Ik had gewoon nog wat verder moeten zoeken in de Languedoc, daar was ik eigenlijk wel van overtuigd :wink:
Maar goed, nu weet ik dat er twee kanalen zijn vanuit het Canal du Midi.
De andere die naar het noorden gaat. Canal du Rhône à Sète, heb ik trouwens wel minutieus bekeken.

Michael W schreef:Ik heb ook nog een sluis in de aanbieding :wink:

Afbeelding
Nou Michael dit is een goeie.....................ik geef het op. :(
Ben gezien de constructie en lichtmasten er vanuit gegaan dat deze in Duitsland ligt....zou ook nog in Nederland kunnen zijn. Bij mij weten zie dit soort niet in België of Frankrijk

Bob&Marguérite schreef:Nou Michael dit is een goeie.....................ik geef het op. :(
Ben gezien de constructie en lichtmasten er vanuit gegaan dat deze in Duitsland ligt....zou ook nog in Nederland kunnen zijn. Bij mij weten zie dit soort niet in België of Frankrijk
In de kleinste deelstaat van Duitsland :wink:
Hier om precies te zijn

Daar hebben ze toch alleen maar stadsmuzikanten........zucht daar gaat m'n nachtrust :twisted:

Bob&Marguérite schreef:Daar hebben ze toch alleen maar stadsmuzikanten........zucht daar gaat m'n nachtrust :twisted:
Een mooi (klein) centrum voor als het mooi weer is en een Fallturm :wink:

Afbeelding

Sluis ten noorden van Bremen foto genomen op 24 augustus 2007

Weet Dick dat je z'n foto hebt gebruikt :wink:

En dan gaf ik je deze tip,
als iemand een vraag stelt kijk ik altijd op de site - die van jou heb ik inmiddels helemaal doorgebladerd
Maarja vergat effe bij je links te kijken :evil:

In ieder geval een leuke digitale reis Duitsland gemaakt :wink:

Bob&Marguérite schreef:Weet Dick dat je z'n foto hebt gebruikt :wink:
Nee, want ik "leen" er wel meer uit de diverse links en binnenkort delete ik ze gewoon weer. Het is maar een spelletje. :wink:
Als ik hem voor een publicatie zou gebruiken dan zou ik het wel netjes vragen. Ach ja waar trek je de grens. Als mensen uitdrukkelijk een copyrighttekst opnemen op hun website dan neem ik dat serieus!!
Dieplink ik gewoon dan heeft iedereen direct door waar het om gaat.

Nou herkende ik eindelijk een plaatje (die valproeftoren)n geef je zelf de oplossing :lol:
Hebben anderen bij het zien hiervan ook een uitgebreide discussie gehad wat dit nou eigenlijk was? Ik ben er om de dsicussie af te ronden nog speciaal heengefietst.