Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fatbike - Pagina 33 - Forum Wereldfietser

Fatbike

1359 berichten
Heb hem net gekocht! was in de aanbieding, 99kronor dus wrs 10euro, kooppie!
Hij voelt wel dun aan maar past goed onder de helm, ben benieuwd. Hopelijk wordt t zo fietsen met warme oren. Thanks Jan!
hm..als ie hier 27 kost..en in zweden 10...
had je er voor mij ook wel eentje mee mogen nemen... :D
Hier kost ie ook 99kr, alleen verzenden ze niet naar 't buitenland dus heb je er niks aan. :D Maar wil d'r wel eentje voor je opsturen hoor!
Dennis1987 schreef:..
Bedankt!
LHTJoost schreef:waarom zet je geen snowboardhelm op Yopie? Bevalt mij prima in de winter als het echt koud is.
Dat is iid misschien een goed idee, had daar nog niet bij stilgestaan. Vooral ook omdat ik hoorde dat 't mss verboden wordt om zonder helm de skipiste op te gaan. Nu weet ik niet of dat ook voor fietsers gaat gelden, ben tot nu toe de enige sneeuwfietser hier dus weten ze mss niet wat ze ermee moeten. Maar ik heb sowieso toch graag een helm op.

Joost, hoe is zo'n helm met geluid, kun je nog voldoende horen (verkeer)? En zal dan waarschijnlijk een andere helmlamp moeten (die ik nu heb bevestig je door de helm heen), maar het is wel weer makkelijk met een sneeuwbril, dat gaat niet op m'n fietshelm.
Maar wat Alien zegt herken ik ook, vooral op de fatbike ploegend door sneeuw krijg je het snel zwetend warm, dan is de temperatuur kunnen regelen wel zo fijn. De helm kan als 't moet achterop de rugzak maar denk dat ze best wel wat wegen en juist in de winter heb je al zoveel zware zooi op de fiets. Ook hangen daar vaak de ski's, fietst ook al lekker onhandig. Tja, nu weet ik het niet meer zo goed :? .. eerst nog maar ff wachten tot het kouder wordt, tot dan kan ik 't mss met de muts van Jasmon wel even uithouden.

Als het echt koud is fiets ik trouwens met een buff, een dunne muts, een dikke muts en bij sneeuwval gaat de capuchon daar nog overheen zodat het niet in m'n nek komt. Zakt de temperatuur nog meer dan gaat de balaclava op, soms ook de sneeuwbril omdat de wimpers/ogen vastvriezen. Dit alles gaat helaas niet samen met een fietshelm, past niet.

En Travelmaster, volgens mij heb je gelijk dat oorwamrers niet met helm gaan, kan iig niets geschikts vinden. Kwam wel deze tegen, zeer geschikt tegen de regen en vooral leuk met twee kleine lampjes in de ogen. :D

Afbeelding
nobbiomatic schreef: kun je geen langere zadelpen nemen? op de planet die ik heb staat ie ook heel hoog
Kun je gewoon ongestraft een langere zadelpen nemen, ik dacht iets met hefboomeffect en hoe kleiner 't frame hoe slechter dat is? Een fatbike frame is erg klein, die van mij tenminste en zo'n lange staak erop lijkt me niet zo fijn voor de fiets, of is dit onzin? Heb nu een 35 cm zadelstang, maar een paar cm winst zou wel fijn zijn, zit met de hoge winterschoenen eigenlijk net te laag. Maar het oogt nu al niet echt fraai, zo'n lange stang, als je snel kijkt zie je alleen twee vette wielen met een lange staak erboven. :)

Afbeelding
zadelpen kan tot 40 cm
dan heb je 5 cm winst, je frame is van staal dus geen enkel porobleem
die muts mag je opsturen.zal pb deon ok?
skihelm kan goed, je lampje kun je met een gopro sticker/base aansluiten

,
hm..hoe zet je hier nou fotos op...
even de dummy manual lezen
en bij de moderatoren vragen of er niet meer smileys op kennen. :shock:
Yopie schreef:Kun je gewoon ongestraft een langere zadelpen nemen, ik dacht iets met hefboomeffect en hoe kleiner 't frame hoe slechter dat is?
Wellicht, maar als je zadelpen niet ver genoeg in je zitbuis steekt, is die hefboomwerking nog véél schadelijker voor je frame. Zulke limieten horen bij de specs/opbouwhandleiding van het frame te zijn vermeld. Berichtje naar Surly sturen?
hoi yopie,

zadelpennen van me fietsen steken 27 cm uit het frame. met een zadelpen lengte van 40 cm is dat geen enkel probleem
hoi yopie,

zadelpennen van me fietsen steken 27 cm uit het frame. met een zadelpen lengte van 40 cm is dat geen enkel probleem
Nou Yopie, volgens mij is horen geen probleem met snowboardhelm. Heb ik in ieder geval nooit iets van gemerkt. En ik kan me voorstellen dat een sneeuwbril erg prettig is bij echte kou.
Als je een nóg langere zadelpen zoekt dan 40 cm: Shannon Hardcore. Gaat tot 50 cm trouwens.

Ik heb hele lange benen en heb voor de zekerheid ook een kwaliteitspen gestoken op de MTB. Thomson Elite, 40 cm. Steekt er bij mij ook een heel eind uit, maar dat ligt ook aan het sloping frame.
Ik kwam gisteren met pijnlijke knieën thuis, ook m'n onderrug is zo stijf als een plank, geloof dat ik even een paar dagen niet moet/kan fietsen. :( Heb net m'n beenlengte met de winterschoenen gemeten en dat scheelt 4 cm, logisch dus dat het zadel dan opeens te laag staat. Moet zeker weten een langere zadelpen.
Alien schreef: Wellicht, maar als je zadelpen niet ver genoeg in je zitbuis steekt, is die hefboomwerking nog véél schadelijker voor je frame. Zulke limieten horen bij de specs/opbouwhandleiding van het frame te zijn vermeld. Berichtje naar Surly sturen?
Zal ik doen Alien, bedankt, ik wist niet dat er ook een minium insert voor 't frame is, dacht alleen voor de zadelpen. En las ook dat dat pas telt vanaf de bovenbuis, dus niet al bij een eventueel aanwezig verstevigingsbuisje zoals de Pugsley heeft (bedoel dat driehoekje boven de bovenbuis) en las ook dat 1/3 van de zadelpen altijd onder de bovenbuis moet zitten, geen flauw idee of dat waar is. Lijkt me eigenlijk ook van belang hoe zwaar je bent, met mijn fluttige 60kg of met 100kg scheelt nogal.

Heb net bij de fatbike alles opgemeten: van de 35cm steekt er maar 10cm in 't frame, en daarvan maar 1cm door de bovenbuis. :shock: Dus dan zou 40cm ook te kort zijn. Zag net de prijs van de 50cm lange Shannon Hardcore, 100 euro! Voor een buisje! :shock:
Nobbi, jij zit met je 13cm op de Planet wel precies op een derde, maar hoe zit dat op je Xtrail?
LHTJoost schreef:Nou Yopie, volgens mij is horen geen probleem met snowboardhelm. Heb ik in ieder geval nooit iets van gemerkt.
Het leek me dat je door dikke oorwarmers minder goed hoort en daar hier geen fietspaden zijn, 't verkeer vlak langs je heendendert en je door de hoge sneeuwmuren langs de weg ook niet kunt uitwijken, twijfelde ik een beetje. Maar met een bevroren hoofd/brein hoor je ook niets ..
Zag deze helm, een Cebe Trilogy speciaal voor mtb, skiën en klimmen. Je kunt oa de warme oren verwijderen, lijkt me wel wat, alleen kost ie ook wat, begint bij de 140euro. :shock: Het fietsen wordt zo steeds duurder, word er een beetje moedeloos van ..

Afbeelding
Yopie schreef: Zag net de prijs van de 50cm lange Shannon Hardcore, 100 euro! Voor een buisje!
Tsja joh, je hebt dan wel kwaliteit. Niet gaan mekkeren over die 50 euro, het gaat om kwaliteit van fietsen :twisted: :wink: .
Je zou eens kunnen kijken bij Superstarcomponents, daar vind je "eigen-merk" zadelpennen maar ik weet niet of je dan aan de 50 cm komt.

Je "moet" overigens wel iets aan je stuurpositie doen, als je ineens 4 (of meer) cm hoger komt te zitten. Je afstand tussen zadel en stuur wordt groter, en je zit "dieper"... weet niet of je daarnaar op zoek bent, maar op een fatbike denk ik van niet.
de xtrail ga ik zo meten....maar eerst wassen....het pad vanmorgen was nogal blubberig..en houten bruggetjes zijn zo in de vroege ochtend spiegelglad moet nog wat rechtzetten enzo....tis trouwens een carbonium zadelpen. :D

en de achterband plakken...ook wel handig
11 cm

heb er nog een van cannondale, ruilen voor een muts? :?
Travelmaster schreef: Je "moet" overigens wel iets aan je stuurpositie doen, als je ineens 4 (of meer) cm hoger komt te zitten. Je afstand tussen zadel en stuur wordt groter, en je zit "dieper"... weet niet of je daarnaar op zoek bent, maar op een fatbike denk ik van niet.
Nee dat wil ik idd niet. :shock:
Tis soms om te vloeken, je denkt dat je fiets klaar is en dan komt de zoveelste verandering, ben er echt even klaar mee. Moet weer van alles uitzoeken en aanschaffen: bandjes met de juiste ventielen, ventielmutsen, crankmutsen, kettingbladen, drybags, kmtellertje, spanbandjes, helicoptertape, bashguard, winterhjälm, de revelate zadeltas moet met iets geplakt worden, zo ook m'n tentje want daar moesten berglemmingen zonodig een gat in knagen, er is een tentstok gebroken etcetc .. en nu dus weer een andere zadelpen en mss ook iets met het stuur. Fan! vind er niks meer aan. Misschien wordt het tijd om te wandelen ofzo ..
wandelen met de fatbike....ook leuk

gewoon in china bestellen...lekker goedkoop :lol:
Yopie schreef:Misschien wordt het tijd om te wandelen ofzo ..
Deed je dat al niet de helft van de tijd met je fatbike?! :wink:
Yopie schreef: Zag deze helm, een Cebe Trilogy speciaal voor mtb, skiën en klimmen. Je kunt oa de warme oren verwijderen, lijkt me wel wat, alleen kost ie ook wat, begint bij de 140euro. :shock: Het fietsen wordt zo steeds duurder, word er een beetje moedeloos van ..

Afbeelding
Ik denk dat het veel goedkoper kan en ook veilig. De mijne komt volgens mij van de Lidl voor weinig.