Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fatbike - Pagina 32 - Forum Wereldfietser

Fatbike

1359 berichten
Yopie,

die Fat van jou rijd straks gepimped rond :-)

Gekleurde ventiel doppen
Roze muts
gekleurde crankboots
verwijderbare ventielen kosten 30 cent...kun je beter nieuw kopen.
banden met franse ventielen kun je sowieso beter redelijk snel vervangen. de verbinding ventiel band is nogal brakkig. banden en binnenbanden vervang ik met max 1 jaar.

nog mooier is om tubeless te gaan rijden...kan de band niet meer ploffen als je met een ijzingwekkende vaart vaan een gletsjer sjeest..

ventielgat verkleinen zal wel met een adapter kunnen
jasmon schreef: gekleurde crankboots
jaaaaaaa! wil ik ook! mooi!!
volgens mij kan ik 'These boots are made for bangin' heel goed gebruiken. :D
thanks Jan!
Ventielmutsen, crankmutsen, …

Helmmutsen bestaan trouwens ook, hoor, Yopie. Ik heb er net één besteld want het is hier in het warme zuiden maar koud.
Welke heb je besteld, Alien? Ik zoek nog een lekkere warme, eentje die ver over de oren gaat.

Maar denk eigenlijk dat ik een grotere helm moet, waar een dikke muts onder past. De helm die ik nu heb heeft ook lange ventilatiegleuven, fijn in de zomer maar koud in de winter. Weet alleen niet zeker of de helm dan nog goed blijft zitten, ben bang dat 't gaat schuiven.
Heb wel een dunne gripgrab muts en ook een balaclava/bivakmuts maar 't zit niet lekker met helm. Wel onder de motorhelm (op de sneeuwscooter), daarom denk ik aan een andere helm. Maar tis hier al snel te koud voor een dunne helmmuts, vooral door de snelheid heuvelafwaarts. Ook op de vette noppenbanden haal je dan met gemak 50km, weet niet uit m'n hoofd hoe koud dat is bij bv -10 graden maar iig barkoud. En als 't echt koud is bevriest je haar, dat wordt wit met ijspegels erin (door je adem en je warmte), ik prop 't altijd onder de muts maar dat gaat ook moeilijk met helm. Zelf heb ik nogal onhandelbaar haar wat niet graag gevangen wilt zitten, na 5 minuten kruipt 't alweer tevoorschijn.

Nu is het -2 graden, alles is wit, ijzig, het gras kraakt, de banden knarsen, m'n adem wolkt en de oren bevriezen, zelfs met de wollen muts op. Zit te denken aan van die oordingen, ben even het nederlandse woord kwijt, oorbeschermers tegen de kou, dus zonder muts (öronlappar in 't zweeds). Mss dat dat wel gaat onder de helm, zou wel fijn zijn. Iemand ervaring hiermee of tips?
Oorwarmers bedoel je? Dat gaat niet werken met een helm.

Maar kun je niet zoeken in de hoek van het skiën?
hoi yopie..ik heb er net een aantal besteld. zal wat fotos plaatsen als ik ze binnen heb.

zitten ook kragen bij enzo.

:D

wel weinig smileys om uit te kiezen.....tis al 2015..
fatbike smileys.. die zijn leuk
:D
Vandaag langs de fietsenmaker geweest om m'n fatbike een beetje te upgraden :)

Er zit nu een Brooks B135 zadel op.
Een Sigma usb oplaadbaar achterlichtje.
En een Sigma Karma Evo 320 Lumen voorlampje.

Het zadel zit erg lekker maar ik heb er nog geen lange afstand mee gereden dus of ik minder last van zadelpijn ga krijgen weet ik nog niet. Maar het ziet er iig wel erg mooi uit vind ik zelf.

Hier een paar foto's

Afbeelding

Afbeelding
leuke combi...zadel fatbike
Travelmaster schreef:Oorwarmers bedoel je? Dat gaat niet werken met een helm.

Maar kun je niet zoeken in de hoek van het skiën?
Ja oorwarmers die bedoelde ik, zo'n simpel woord en dan toch nog vergeten. Maar dacht dat dat met een touwtje toch wel onder een helm moet passen toch? en dan met een strik onder de kin anders flapperen ze van je oren. Dat ik er dan als een paasei uitzie maakt mij niks uit. :)
Maar zal zo eens gaan googlen bij skikleding enzo, stom dat ik daar niet zelf aan dacht, was nog wel op de skipiste. Ik lijk wel steeds langzamer van begrip, zal dat iets te maken hebben met het langzame fatbiken, als een schildpad de berghelling opkruipen? :? Of is het gewoon ouderdom, het begin van 't einde? :shock:

Dennis1987 schreef:Vandaag langs de fietsenmaker geweest om m'n fatbike een beetje te upgraden :)
Dennis, mooi hoor een fattie met een vet zadel. Zal wel moeilijk worden als je wilt bikepacken, of wil je soms een drager? of heb je de fiets alleen voor de fun, voor dagtochten?
Je brengt me ook op een idee, niet dat ik hetzelfde zadel wil maar zie dat 't zadel hoog is (vanaf de zadelpen) en bij mij staat de zadelstang op zijn langst, op het streepje dat ie niet langer mag. Maar nu, met m'n herfstschoenen die een dikkere zool hebben en straks met de nog hogere winterschoenen is ie eigenlijk aan de korte kant. Ik moest gisteren veel op asfalt fietsen (dus lekker hard trappen) en begon toch m'n knieën te voelen. Heb de zadelstang toen boven het streepje gezet zodat ie vervaarlijk ging kraken, niet goed natuurlijk maar moest nog veel km's en met bagage, op vette noppenbanden, in heuvels met soms eindeloze lange hellingen leek mij dat toch beter. Nu bedenk ik opeens dat een hoger zadel mss wel een beter idee is.

O ja, speciaal voor Nobbi nog een fietsende smiley. Lekker fietsen Nobbi!

Afbeelding
Yopie schreef:Welke heb je besteld, Alien? Ik zoek nog een lekkere warme, eentje die ver over de oren gaat.
Gewoon een niet al te dure, van Agu. Met oorkleppen. Warmte zorg ik zelf wel voor, maar van voren is het een windstopper, dat houdt de koude rijwind van je kop af.
dank je wel yopie...ik ga meteen staan op me fiets

kun je geen langere zadelpen nemen? op de planet die ik heb staat ie ook heel hoog
waarom zet je geen snowboardhelm op Yopie? Bevalt mij prima in de winter als het echt koud is.
Is ook een optie, maar ik hou de warmteregulering liever zelf wat in de hand. Daarom ski ik juist met een Bell Faction skate/MTB-helm, en al naar gelang het weer draag ik daar een dunnere of dikkere muts onder. Een helmmutsje prop je makkelijker even in de rugzak, dan dat je van helm wisselt.
je kunt de helm ook aan de rugzak zelf vastmaken..bv de ortlieb cor 13
Dennis1987 schreef:Afbeelding
Mooi. Een vet zadel voor je fatbike. Vergeet ook niet de onderkant in te vetten met proofide vet mocht je veel in de regen/modder fietsen.

Je gewicht neemt wel toe. Je vorige zadel zal waarschijnlijk tussen de 250-300gr wegen en deze weegt ruim 1,6 Kg. Maar goed dat er gaten in je velg zitten voor wat gewichtbesparing :)

gr,
patrick
Dennis1987 schreef:Vandaag langs de fietsenmaker geweest om m'n fatbike een beetje te upgraden :)

Een Sigma usb oplaadbaar achterlichtje.
En een Sigma Karma Evo 320 Lumen voorlampje.
Hoi Dennis,

Heb je de lichten al kunnen testen? Hoe doen ze het? :)
Het achter lampje werkt goed alleen vind ik het jammer dat je hem met een rubber elastiekje om de zadelpen moet bevestigen. Dat is een beetje goedkoop bij een lampje van 30€

De voorlamp is dezelfde die ik ook op m'n Cannondale fiets heb en die bevalt ook prima , het fietspad word goed verlicht. Hoe de lamp het in het donker in het bos doet zal ik volgende week eens testen en er foto's van maken.

De Sigma voorlamp brand op de energie besparende stand op 1 volle accu 24 uur. Dat geeft genoeg licht om het fietspad goed te verlichten.

Ik fiets niet zo vaak in het donker dus kan ik met 1 volle accu twee maanden fietsen voordat hij leeg is. De accu zou 500 laadcycles mee gaan dus die krijg ik nooit versleten. Wat ook handig is is dat er een lichtje in de aan/uit knop van de voorlamp zit. Deze is bij een volle lading uit , bij 50% accu gaat het lampje groen branden en bij 5% gaat hij rood branden. Zo weet je wanneer je hem weer moet opladen.