Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 301 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34376 berichten
Monument was het toverwoord. Toen we in midden Zweden zaten bleek volgens google maps het aantal monumenten ineens heel overzichtelijk.
Afbeelding
Knipsel.JPG
Wie trakteert?



Plaatje Leon: Spanje toevallig? :D
Ik ben een beetje door mijn voorraad aan gevarieerde plaatjes heen, dus ik moet putten uit waar ik er veel van heb....
Dit weggevertje is dus mijn traktatie. :wink:
Wie wil?
Vooruit dan maar...
Ermita de San Bartolomé del Cañón del Río Lobos
http://www.centroriolobos.com/2015/06/1 ... eget-quam/
Natuurlijk is het dat. Jij bent.
Ik had vergeten het plaatje zelf door google te halen; het komt er meteen met naam en al uit.
boom.jpg
Je dacht het moet maar eens afgelopen zijn met die zonnige zomeruitzichten?
Is dit in een oude stad of een nieuwe?

Edit2: (Waarom krijg vaak ik geen bericht dat er een nieuw bericht is?)
Leon schreef: Je dacht het moet maar eens afgelopen zijn met die zonnige zomeruitzichten?
Is het in een oude stad of een nieuwe?
Ja, het is immers winter. Oude of nieuwe stad? Daar doe ik geen uitspraken over :roll:
Is het in Drenthe?
Nee niet in Drenthe
Even tussendoor: dit moeten wij kunnen, europol vraagt waar iets is: www.europol.europa.eu/stopchildabuse/ca ... mage=14450
Stond op facebookpagina van Politie Zaanstreek.
Leon schreef:
za 02 feb, 2019 23:04
Even tussendoor: dit moeten wij kunnen, europol vraagt waar iets is: www.europol.europa.eu/stopchildabuse/ca ... mage=14450
Stond op facebookpagina van Politie Zaanstreek.
Lijkt ergens in Oost Europa maar verder geen idee.
En als hint op mijn zoekplaatje, in jouw eerste opmerking met een vraag over die stad zit het antwoord verborgen.
De tovenaar schreef:
zo 03 feb, 2019 10:41
Leon schreef:
za 02 feb, 2019 23:04
Even tussendoor: dit moeten wij kunnen, europol vraagt waar iets is: www.europol.europa.eu/stopchildabuse/ca ... mage=14450
Stond op facebookpagina van Politie Zaanstreek.
Lijkt ergens in Oost Europa maar verder geen idee.
Op facebook lees ik dat de gevraagde lokatie inmiddels door een Nederlandse facebooker is gevonden.
Er staan daar meer foto's, 29. Ik heb het merk van de onbekende kalender kunnen achterhalen - Atenzione By Carlo Colucci, een duits modebedrijf - maar verder ook niks.
Nederland afgezocht naar het plaatje maar niet gevonden, het dichtst bij was voor mij Neede, die structuur op de voorgrond zou bij het Assink lyceum kunnen staan maar de schoorsteen staat te dicht bij en het midden gebied mist.
daulagari schreef:
zo 03 feb, 2019 22:47
Nederland afgezocht naar het plaatje maar niet gevonden, het dichtst bij was voor mij Neede, die structuur op de voorgrond zou bij het Assink lyceum kunnen staan maar de schoorsteen staat te dicht bij en het midden gebied mist.
De schoorsteen van Neede mist daarboven een pijpje die wel op de raadselfoto staat.
Nee, het is zeker niet in Neede en ook niet in de buurt, het is in een veel grotere stad.
Amersfoort, Oliemolenhof.
Plein is wel zichtbaar op de satelliet, niet op streetview (is van 2009).
https://www.google.nl/maps/@52.1605121, ... !1e3?hl=nl

Foto van het plaatsen van de boom (uit 2017)
a5.JPG
Deze foto vond ik na zoeken op: palmboom in nederland.


PS: de hint
En als hint op mijn zoekplaatje, in jouw eerste opmerking met een vraag over die stad zit het antwoord verborgen
begrijp ik niet.
-Jan
JanH schreef:
ma 04 feb, 2019 19:42
PS: de hint
En als hint op mijn zoekplaatje, in jouw eerste opmerking met een vraag over die stad zit het antwoord verborgen
begrijp ik niet.
-Jan
Ik nu wel: http://www.denieuwestad.nl/
Dus heel vlakbij de bekende Koppelpoort, waar mijn voorvader Gerardus van Doornik (1750-1815) "poortier" van beroep was. Mijn familie heeft tot de tweede wereldoorlog altijd eeuwenlang in de buurt van de Koppelpoort gewoond. De Eem was net buiten de spoorlijn een oud industriegebied met diverse molens. Nu alles verdwenen en de omgeving verlelijkt.
Goed geraden Jan! Het is idd in de Nieuwe Stad, http://www.denieuwestad.nl/laadplein/ dus Leon zat er dichtbij, maar Jan mag nu. Overigens schijnen de google resultaten erg uiteen te lopen, op mijn computer hoef je alleen te googelen op plein en palmboom en je vind 'm (ook met de browser zonder cookies, op anoniem en vpn met Amerikaans Ip adres) terwijl op een andere computer dit alleen werd gevonden met palmboom en nederland.