Bert van Sprang schreef: ↑wo 28 aug, 2019 09:10
Hans, gebruik je deze zadelpen in beide standen? Anders heb je onnodig gewicht en mogelijkheid tot ongewenste beweging toegevoegd.
Het is nog een beetje aftasten. De positie naar voren is 34 mm naar voren en kantelt 3-4 graden t.o.v. de normale positie en dat merk ik wel als ik rechtop ga zitten en het normale stuur vastpak. Dan voelt het een beetje alsof je op de stang zit
De achterpositie is echter 16 mm naar achteren en dat had van mij niet gehoeven maar tegelijkertijd een prima comfortabele positie om een beetje rustig uit te fietsen na een pittig tempostuk of zoals ik van anderen lees, voor afdalingen waar je meer controle wilt hebben en niet op aerobars wilt liggen.
Gewicht van de seatpost is 400 gram dus niet de allerlichtste maar als het kunnen wisselen helpt om sneller te gaan of met minder inspanning evenveel, dan is het de moeite waard. Maar als 50 gram belangrijk is dan ja, heb je gelijk.
Bewegen doet het niet, niet in een van de posities maar ook niet tussen hen onbedoeld heen en weer. Hoe het zich houdt is afwachten natuurlijk. Ik hoor soms nog wel wat gekraak sinds de installatie maar dat zijn juist de momenten waarop ik wat kracht op de pedalen zet en wat uit het zadel kom. Lijkt of ik het zadel zelf niet helemaal goed op de pen zelf heb geïnstalleerd of het zijn gewoon de pedalen.