DouweFries schreef: Yopie, als je nog een fietsmaatje zoekt voor je volgende tochten, ik hou me graag aanbevolen, wil supergraag mee!!! [..]
Douwe, dankje voor je aardige woorden, maar ik ben inderdaad nu onderweg, zal als ik weer terugben je pb'en, okee?
Ik fiets nu de Vasaloppet heen en terug, dat is eigenlijk een skiroute maar met de fatbike gaat 't ook prima (Vasaloppet is een jaarlijkse skiwedstrijd van Sälen naar Mora, circa 100km, geloof de langste in zijn soort). En ga zo nog even het gebergte in, voordat de winter losbarst. Zal later een klein verslagje schrijven, zijn hier nl prima mtb-routes (rondom Sälen) met mooie singeltracks, maar helaas ook met grote stenen, de fatbike knalt er niet altijd overheen, is ook lopen en duwen.
Alien, thanks weer voor je uitgebreide antwoord, en gelukkig ben ik niet de enige die ventielen aan de lopende band sloop. Ik ga later langs 't fietsenwinkeltje hier (nou ja tis eigenlijk meer een sneeuwscooterzaak), kijken of ie nog oude binnenbandjes heeft waar ik de ventielen uit mag draaien, goede tip!
En bij thuiskomst van alles bestellen: nieuwe bandjes met dikke korte autoventielen (hopelijkbestaan die), mooie gekleurde ventieldopjes (ik ga in stijl: zwarte voor in de zomer, rode voor achterop de auto, roze voor in de sneeuw, paarse voor bij mn paarse shirtje), denk ook een nieuw kettingblad (maar eigenlijk draait het nog prima), een bashguard (nog geen flauw idee welke: glasfiber, metaal, kunstof, groot, klein
), en nog meer dingen waar ik nu even niet aan wil denken. Oja rollen helicoptertape! prachtig spul! ga de hele fiets ermee inpakken.
Waar de fiets ook veel word gepakt is aan de voorkant van de rechtercrank, vaak knalt dat als eerste op rotsen, zitten nu heel wat wat hapjes in, alsof er ratten aan hebben geknaagd. Voor de duidelijkheid hieronder een foto, niet echt scherp maar heb nu ff geen betere bij de hand. Dit was na een weekje fietsen, dus na een paar zware weken is dat wel wat erger geworden. Denk dat er weinig crank overblijft als ik zo doorga, hij wordt steeds dunner, straks valt ie eraf.
Dus weet waar je je fiets aan blootstelt, met dit soort tochten, hij komt er niet zonder kleerscheuren uit.
Maar nu weer lekker fietsen! Hejdå!
Ik bedoel dus dat witte, daar waar de crank op de as zit (ja goed kijken
), nu is dat veel erger aangevroten, zitten echt happen in.